17🖤

186 32 13
                                    

Maafkan ambo kerana menghambarkan cerita yini T^T ambo belum bijak untuk mengarang ff yang bijak hiks

.

.

.

.

****

"Taehyung,Rin..makan la dulu sebelum balik..ahjumma masak banyak ni.."ajak ahjumma Jeon.tangannya menggenggam erat jari jemari aku.dia macam berat naklepaskan kami balik.

Aku dah serba salah.aku naktolak ajakan tu tapi takut ahjumma terasa.So,aku diam ja sebab Taehyung ado en.ha biar dia jalah jawab fufu.

"Bukan tak nak ahjumma,tapi pukul 3 petang ni saya ada tuition.minta maaf sangat ahjumma..lain kali kami datang lagi ya.."Taehyung mengulas alasannya.

Terpampang wajah agak kecewa di muka ahjumma Jeon.alahai lembutnya hati seorang ibu.Jungkook hanya perhatikan gelagat kami sambil bersandar di tepi pintu utama.

Kami kat depan pintu ni.nakbalik dah kan..

"Ahjumma..nanti Rin janji kita makan sama sama okay..Rin belanja ahjumma makan steakeu nanti"pujukku.kedua dua tangan ahjumma Jeon aku raih lembut dan menggenggamnya erat.

"Haish kamu ni..first time jumpa kamu dah buat ahjumma susah naklepaskan kamu taHUU"ahjumma mencubit pipiku sedikit kuat.

AdoII makcik ni confident betul dia main tarik tarik pipi obes aku.nasib bakal mak mertua.eHh—

"Ehh saya ada je kat rumah tu ahjumma..takpa nanti kita pergi berjimba sama sama kehh"gigih aku pujuk ahjumma Jeon ni.dia ni buat aku macam anak dia yang nakgi sambung blajar kat Nepal takleh balik selagi tak PHD tahu.

"Zumba lah"sampuk Taehyung

Diamlah shytonnnn

Jungkook dah tahan gelak.Gelak apa!aku terajang buku lali yang besar pasu tu baru ada akai.tapi dia dah tak pakai tongkat weh..cepat gila dia recover

Ha marah la ni.dah la emosi aku tengah takbetul

Apiciksengajl

.

.

.

.

"Omma~im home"kataku lemah.bukan lemah.tapi takdak mood.entah aku macam nak meroyan dekat orang tapi takda mangsa.nak meroyan kat omma takut derhaka.dekat Taehyung nanti hilang hormat even aku takhormat dia.

Heish—tah.otak aku benyai takleh berfikir.huh i need some milk—

Susu badday dalam peti es aku capai lalu meneguknya rakus.fuhh heaven sikit.dah aku nakkena mandi.meleket habisss sumpah takselesa tapi aku taktau kenapa aku taksedap badan ni.

Panggilan omma membuatkan aku takjadi pergi.

"Nae omma?"aku pandang omma sayup.taklarat wehhhh T^T

"Pergi mana lambat balik?"tanya omma lembut.dia paham kot aku tengah macam mood takbetul.sebabtu lembut mak ilai ilai ja dia tanya aku.

Fufufu

"Singgah rumah Ahjumma Jeon tadiii.oppa melawat kawan dia"aku urut kepala yang memusing.kenapa ni~

"Kenapa dengan kamu ni?pucat lesi bibir tu kenapa?"omma mendekati aku.dahi aku dia sambar.kelihatan riak risau diwajahnya.

"Takdemam pun."katanya.

"Tak apalah omma~Rin nak naik dulu.nak mandi lepastu nak tidur"aku menapak ke bilik lemah longlai.lembik macam sotong dah kenapa aku ni tho.

.

.

.

.

"Rin~bangun sayang..sejak balik skolah kamu tak makan..jom makan malam.."aku terasa bahuku ditepuk lembut berkali kali.

Aku menggeliat malas.dari baring,aku duduk berteleku.mamai lagi neh.kalau bangun terus langgar almari lepastu tersungkur.takpasal jatuh peranakan aku.

Takmau ah.nanti takleh bagi Jungkook zuriat wuwuwuuw tamau tamau ~~keturunan kami mesti di teruskan k.kalau tak,rugi dunia terlepas manusia bijak macam ni.

K hambar.

Ajdjsjsdmwkka

****

"Betul ni kau tak apa apa?"risau Chanmi merangkul lengan aku sambil kami mendaki tangga untuk naik ke kelas.

"Haaaa aku okayyyy.kau pergi jalah..nanti jumpa kat kelas"balasku perlahan.Chanmi nak kena jumpa cikgu,tapi dia risau naktinggal aku sebab aku taklarat.fufuufu

Akhirnya Chanmi turun kembali untuk pergi ke bilik guru lepas aku paksa dia pergi.aku okay ja adu dia ni-

Beberapa anak tangga aku daki longlai.

"Kim Taerin!"kejung tersentak terberhenti terkaku aku atas tangga tu.

Terkejut aku weh.nasib takjalan terus.kalau takk hilang anak dara omma sorang ni.

Aku cuba pusing belakang tapi belakang baju aku ditahan.apa ni main tahan tahan baju orang ni -..-

Kepala aku telengkan kebelakang sedikit.

Terpancar wajah Jeon Jenguk yang tengah cemas.betul betul dia berdiri belakang aku sambil pegang baju aku.dia tahan aku takbagi bergerak.

Sumpah rapat ")

Dahla atas tangga weh.semua orang asyik dok pandang pandang kami.dia ni pervert ka.wehh takkan kott~~~

"Apasal"aku takpusing belakang sebab aku kejung.lagipun macam mana aku nak pusing dah dia tahan baju aku.aduh juon ni punn

"Jangan pusing"halangnya.

Apasal?

Aku garu kepala. "Awak buat apa ni?!cuba nak raba saya KE?!"aku berang.weh aku dah buat dia crush tapi macam kena blacklist ja ni dekat nama Jeon Jenguk ni.hm fattah hati ~..~

"WOI TAKLAH GILAA!KAU BOCOR TAHU!"

Aku kejung lagi.muka aku membangang tiba tiba.

Membahang lah.

Jangan lah weh~

Bukan sekarang weh~

Tolonglah weh~

Malunya aku weh~

Tapi yang lagi budu...

Aku takbawak sluar dalam dengan pax lebih buduuuuu T^T

MaCAM maNA NIii

Faktuhilas

"Jom!aku cover kau pegi tandas"katanya.

"Tapi—"aku masih tak berganjak.takkan lah woi dia nak teman aku sampai tandas pulak.aduhh mana si Chantaik ni pulak haish—

"Alah jom jalah..nanti aku mintak tolong Chanmi paskan pax"bapak dia cakap open gila.takberlapik sia mamat ni.

Lepastu kami menapak ke tandas.kau tau time berjalan tu kami dah macan belangkas.junior pandang lain gila weh macam dia tayang muka nak kecam aku tahuu.fufufuf

Dasar junior durhaka!aku sumpah kau jadi jagung hangit!

"Tunggu sini.jangan keluar selagi barang kau taksampai"pesan Jungkook lalu dia beredar.entah pergi mana.

Aku terus lari masuk salah satu tandas.

HUAAAAA MALUNYA T^T

kerash nampak saia tumpah hiks.

Hestek mohontabah2k17

———

Yeshh aku tau chap ni memang hambar sungguh sebab aku memang tarok idea aku taktau kenapa aku macam benyai takleh berfikir sumpah.huhu 'Allahumma zakkirtu maa nasiitu' gaiss baca ni kalau hampa lupa k🌸

Imagine + jjkWhere stories live. Discover now