Hana

72 7 8
                                    

Omlouvám se, že docela dlouho nevyšla žádná recenze, ale nějak jsem na to kvůli škole neměla čas. Doufám, že se vám tato bude líbit!

Název díla - Hana

Autor - Stromenka04

Žánr - Povídka

Stav - Pozastaveno

Autorčina anotace:
Příběh je o dívce jménem Haně. Žije s rodiči a sestrou. Až jeden den se něco změní. Co se stane? A jak nakonec všechno vyřeší??? A jak to všechno dopadne???? Tohle a ještě mnohem víc se dozvíš v příběhu.
Jestli tě to zajímá, tak čti dál.

Moje anotace:
Hana - holka, která nemá v životě moc štěstí. Sestra ji nesnáší, ve škole ji šikanují a matku to nezajímá.
Ale co když všechno bude jinak?

První dojem:
Tak... Asi bych info o Hanině rodině a 1. kapitolu spojila a opravila ty chyby a předělala anotaci, protože dost lidí odrazuje.

Cover:

Cover mě celkem zklamal, protože by mohl být výstižnější

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Cover mě celkem zklamal, protože by mohl být výstižnější.
Je tam zobrazena jenom Hana a žádné prostředí nebo jiné motivy z knížky. Navíc tam velkou plochu zabírá šedý nápis, který nemá s příběhem žádnou spojitost. Když už nic jiného, tak by tam mohl být alespoň název příběhu. Kdyby obálku autorka změnila nebo upravila, bylo by to daleko lepší.

Hodnocení anotace:
Smyslově je ta anotace docela dobrá. Sice nám nic neřekne, ale zvědavost u některých vzbudit může. Spíš mi vadí například chyba v první větě: ,,Příběh je o dívce jménem Haně." Mělo by tam být Hana, protože tohle zní dost divně.
Nicméně věty ,,Tohle a ještě mnohem víc se dozvíš v příběhu" a ,,Jeslti tě to zajímá, tak čti dál," by stejně tak dobře mohly velkou spoustu čtenářů odradit. Taktéž se mi úplně nelíbí ty předchozí ,,A jak nakonec všechno vyřeší??? A jak to všechno dopadne???" Je to takové... Nijaké. Asi to má čtenáře nalákat, ale přijde mi to kostrbaté, v obou větách se opakuje slovo ,,všechno," množství otazníků je nevzhledné a celé anotace vypadá sepsaná ve spěchu. Upřímně řečeno, ani díky coveru, ani díky anotací bych knihu číst nezačala.

Postavy:
O zápletkách jiných postav jsme se z příběhu zatím moc nedozvěděli. Hana je ale jinak docela fajn holka, až na to, že je HODNĚ opuštěná. Takový ten pravý opak přehnané dokonalosti. To by se dalo trochu zmírnit.

Eva je taková ta starší sestra, která má ve všem navrch, povyšuje se a asi se stydí za to, že někdo jako Hana je její sestra.

Její mamka je podle mě na Hanu moc zlá. Je pravda, že někdo je hodně přísný, ale...

Styl:
Příběh je psaný z pohledu Hany. Autorka by mohla věnovat trochu více práce popisu prostředí a vzhledu. Takhle víme, že je tam učitel na tělocvik, což nám ale neprozradí, jak vypadá.

Chyby:
Tady to trochu ztroskotávalo na celkem jednoduchých, možná-překlepech. Například v první a seznamovací kapitole jsou takové chyby dvě, které mi tam hrozně vadí: Když autorka popisuje tátu, dá jako nadpisek 'tatka.' Tohle byla asi chyba z nepozornosti, ale i já si po sobě s odstupem času čtu příběhy a asi bych si toho všimla. Druhou chybou je jedna z vlastností u Hany: Autorka napíše kategorii a jak to je u dané osoby. Takto tam napsala u Hany - 'nej jídlo špagety.' Měla by tam být dvojtečka, nebo sloveso být.

Originalita:
Je to takový ten typický školní příběh s tím rozdílem, že Hana je opravdu sama. Vždy má hlavní postava nějakou kamarádku, nebo alespoň rodinu se kterou si povídá o svých problémech, ale tato stránka samoty je celkem originální.

Děj:
Nic moc. Tento příběh je pořád takový jednotvárný a nic se tam neděje. Chtělo by to něčím oživit.
Na jednu stranu mi zase přijde až moc kruté, že Hanu bije sestra, učitel tělocviku ji nesnáší, její máma ho v tom podporuje a taky ji šikanují. Vlastně je to takové: Hana snídá a jde do školy, tam jí dá učitel poznámku, tak jde domů, kde ji zmlátí ségra a pak opět s mámou do školy, protože je chce ten učitel vidět.

Úryvek:
...Po chvilce Eva přišla. Tvářila se hrozně šťastně. A zase hrozně popuzeně. Proč? Mám k tomu pár dobrých důvodů. Za prvé - vždycky když se Eva usmívá, nevěstí to nic dobrého. Za druhé - je pondělí a musím do školy a za třetí budu mít osm hodin se třídou, která nesnáší.
,, byste měly jít," řekla po chvilce máma.
,,Mami, půjdu sama, s ," odvětila po chvíli Eva.
,, se nějak jmenuju!" odpověděla jsem rychle.
,,Fakt?"
,,Fakt Evo."...

Otázky na autorku:

1. Jak jsi příběh vymyslela?
,,No... Vymyslela jsem ho, když jsem byla ve škole. Lépe řečeno na matematice."

2. Proč ses rozhodla napsat ho na Wattpad?
,,Chtěla jsem se o příběh podělit s ostatními."

3. Co od toho příběhu očekáváš?
,,Já toho od příběhu moc nečekám. Ale hlavně bych chtěla, aby někoho bavil číst."

4. Jaký máš názor na svůj příběh?
,,Je to můj druhý příběh. Rozhodně bych tam chtěla opravit ty chyby, ale nevím, jestli na to bude čas..."

Názor čtenářky alzbeta18:

1. Co tě na knize zaujalo?
,,Zaujalo mě to, že je to pohled těžkého života a hlavně to zní opravdově."

2. Jak jsi ji objevila?
,,Většinou vyhledávám různá hesla, jako třeba: les, šikana a tak. Jednoduše jsem na to přišla náhodně."

3. Jaký máš na příběh názor?
,,Je to FAKT dobrá knížka. Má to dobrý děj. Jenom ten styl psaní je takový... Nechci nikoho urazit, ale nudný.

4. Je něco, co bys chtěla změnit?
,,Spíš ne. Jen aby vycházely kapitoly častěji. Jinak je to ok. Přeju hodně štěstí!"

Shrnutí:
Tato recenze možná vyzněla docela krutě, ale chci být upřímná a autorce poradit. Podle mě má cenu v příběhu pokračovat, když se opraví chyby a něčím se to trochu zpestří. Knížce dávám 4,5 bodů a je mi to líto, protože nikoho nechci urazit a tak doufám, že mou kritiku vezme jako pomoc, ne jako urážku.

Po dlouhé době vaše Princess of the Darkness.

Recenze na vaše knížky❎Kde žijí příběhy. Začni objevovat