Královský jezdec

30 5 5
                                    

Název díla - Královský jezdec

Autor - Ranger_CZ

Žánr - Dobrodružné

Stav - Rozpracovaný

Počet kapitol - 31

Nejlepší umístění - 58. v kategorii

Autorova anotace:
Když z vězeňské cely uteče nejznámější bandita Rivan, je potřeba ho dopadnout.

Hodnocení anotace:
Anotace mě moc nezaujala, možná proto, že mě tyto příběhy tolik neberou, ale přišla mi taková suchá, nevyvolala ve mně zvědavost.

Nic moc nám o knize neřekne, bylo by lepší ji přepsat, použít tam nějaké zápletky či více postav a když dojdou nápady, zařadit třeba krátký úryvek, to už je na autorově fantazii, ale když někdo dokáže napsat dobrý příběh, dokáže napsat i dobrou anotaci!

Chybu vidím ale i v tom, že anotace mluví jen o polapení Rivana, ale jeho smrtí knížka neskončí a je to spíše okrajová událost.

První dojem:
No... Tak třeba mě napadá: Jak může vězeň docela sám s holýma rukama zlikvidovat stráže a utéct z "nejlépe strážené" věznice v království?

Cover:

Když mě autor žádal o recenzi, napsal "cover je první nástřel," s čímž bohužel musím souhlasit

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Když mě autor žádal o recenzi, napsal "cover je první nástřel," s čímž bohužel musím souhlasit.

Je tam zřetelně vidět nadpis, ale autor zaniká. Nedokážu také rozeznat, co je na obrázku.

Něco málo k názvu:
Samozřejmě se ke knížce hodí, ale nepřijde mi, že by příběh byl jen o nějakém konkrétním jezdci, protože je tam více postav. Já bych ji, když už, pojmenovala "Královští jezdci," ale to je opravdu malá chyba, takže to není zas až tak velký problém.

Chyby:
Autor upozorňuje, že mu nejde psát í a ů, ale bylo by dobré, kdyby se to opravilo třeba z jiného zařízení nebo tak.
Občas se přeskakovalo z přítomného do minulého času a obráceně. Nějaké překlepy, nelíbil se mi tvar lozit po stromech nebo další podobná slova, která tam autor použil.

U pár kapitolek mi ke konci připadalo, že jsou trochu odbyté a zmatené. Je důležité, aby se autor do psaní nenutil a koncepty neustále rozvíjel. Chtělo by to také, aby si autor zkusil představit všechno, co napíše, ještě jednou a pak to porovnal s textem a přidal popisy okolí a emoce. Potom to nebude už tak nepřehledné...

Styl:
Z pohledu vypravěče. Oceňuji, že autor přidává do příběhu humor a vlastně trochu vynalézavost. Pobavil mne například bojový plán složený ze stříbrňáků a hrnků na Somu:-).

Postavy:

Ron - Možná v některých případech až moc "dobrý," ale jinak společensky i rytířsky zdatný, takže mne zaujal.

Rivan - Už jsem to trochu nastiňovala, ale moc dobrý dojem na mě neudělal, protože byl silný natolik, že beze zbraně utekl z nejlépe hlídané věznice v kraji a ještě zlikvidoval spousty stráží. Pak zase v okamžicích, kdy bojoval s Ronem, byl až moc slabý - nejréalnější se mi zdál při chytání Svena nebo před a během útoků, které vedl spolu s Madurem.

Sven - Nelíbilo se mi, že nebyl jezdcem ani měsíc a už vynikal mezi ostatními, ale beru v úvahu, že vyrůstal v loupežnické bandě. Zase bylo hezké, a i taková kompenzace, že se pořád ptal na věci, které nechápal. Stejně to ale pořád byl kluk, který by neměl umět vyslovovat nějaké hlásky, číst psát a nastupoval by do první třídy, tak není jinak, než rozumné, že pak zestárl na třináct, protože se stal reálnější postavou.

Shelane + Kurag - Zatím se Shelane moc nestihla ukázat, ale přišla mi reálná, asi stejně jako Kurag, který měl ke kladům i zápory.

Jenom mi trochu uniklo, kam na svých cestách dal Kurag kočku...:-)

Originalita:
Autor se zřejmě vyzná ve zbroji a v boji, což lze snadno pochopit, když se jedná o kluka, (samozřejmě chválím). Líbilo se mi, že jezdci měli svá zvířata, např. tygry, medvědy(...), se kterými, ovšem pouze v myšlenkách, mluvili. Také se mi zamlouvalo, že Jezdci pili rádi Somu. Nemůžu jinak než pochválit!

Děj:
Asi dvakrát jsem se trochu ztratila, hlavně když zemřel Madur. Nepochopila jsem, kdo ho zabil a jak. Jinak se tam stále něco dělo, přišlo mi zvláštní, že na začátku vystupovaly nějaké postavy, které během děje vystřídaly nové, a pak se vrátily i ty staré.

Úryvek:

Chvíli stál a nic neříkal, díval se na to místo a přemýšlel. Usmíval se. ,,Svene jdi pro ostatní a tykej mi." pověděl Suhaz. Kluk odběhl a polozlatý Jezdec se otočil na Rona. ,,Bude z něho výborný Jezdec."
Toto místo našel Sven, má to výborné přírodní obranné pásmo proti gepardům, medvědům a levhartům. Svene, tygry budeme muset hlídat, umí plavat." Najednou nad jezerem něco prolétlo a přistálo za hranicemi na louce. ,,Svene poběž, uvidíš Královského Jezdce, na drakovi." vybídl Ron kluka a ten se rozběhl za skupinou miříci k drakovi.

Něco od autora:

Jak tě napadlo psát tuto knihu?

,,No, když jsem se dostal na gympl, přišla mi do ruky kniha Hraničářův učeň, dost jsem si ji oblíbil a chtěl jsem napsat něco podobného, prvně jsem psal na papír, kde měl děj skoro totožnou podobu s HU, jen byla jiná jména. Pak jsem přešel na WP (wattpad) a přitom jsem si uvědomil dějovou podobu, no a tak jsem začal psát tuto knihu, lépe a jinak.

Kde jsi získal inspiraci?

,,Inspiraci ziskávám denně. Hlavní a prvotní inspirace je (byl) Hraničářův učeň. Dále pak získávám inspiraci z povídek, co píše kámoš a hodně velkou část názorů, pravidel společnosti, charakterových rysů postav získávám z denních osobních zkušeností a z vlastních nazorů..."

Jaký máš na příběh názor?

,,Mám tam hodně chyb, ať už gramatických nebo nevýrazné rysy postav. Pak taky obal nic moc, ale už se pracuje na lepší verzi. Ale jinak si myslím, že příběh má potenciál."

Shrnutí:
Po přečtení první kapitoly bych si příběh nevybrala, ale postupně se autor začal zlepšovat a mě knížka stále více bavila. Jsem ráda, že se pod vydařený příběh může podepsat kluk. (Samozřejmě kluky nepodceňuji, ale větší procento wattpaďanů tvoří holky...)
Příběhu dávám 7,5 bodu, možná by se mohla trochu poupravit první kapitola, aby to bylo více realistické, ale určitě si knížku přečtěte:)

Rada na závěr:
Změň si cover, uděláš dobře👍

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Apr 05, 2018 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Recenze na vaše knížky❎Kde žijí příběhy. Začni objevovat