Zkouška

56 9 2
                                    

Název díla - Zkouška

Autor - Smile_Vali

Žánr - Mystery/thriller

Stav - Dokončený

Počet kapitol - 24 + epilog a závěrečná slova autorky

Nejlepší umístění - #1. v kategorii

Anotace autorky:
Je blázen. Nebo jí tak alespoň říkají. Nikdo z nich ale neví, co se jí doopravdy stalo, když jednou přišla domů, o půl třetí, celá zablácená a otlučená, o měsíc později, než odešla. Nikomu to neřekla, ikdyž se to z ní pokoušeli dostat. Od té doby nechodí do školy a přebývá jen ve svém pokoji.

Tohle vše řekl Marylin šéf. A na jejích zádech teď je, aby se vydala k její rodině a jako jedna z nejlepších psychiatrů zjistila, co se jí přihodilo.

Má anotace:
Marylin Finnová, dobrá psychiatrička, která účinně pomáhá lidem. Teď má ale řešit případ záhadné dívky jménem Lana. Dlouho neopustila svůj pokoj a její rodinu by zajímalo proč. Co se stalo ten večer, kdy odešla a proč se vrátila o měsíc později. Ať je to, jak je to, Marylin to musí zjistit.

První dojem:
Knížka působí celkem zajímavě, protože to vypadá, že autorka má s psychologií nějaké zkušenosti. Některé knížky člověka asi nezaujmou hned u první kapitoly, ale tahle ano.

Hodnocení anotace:
Myslím, že zvědavost vyvolá, ačkoliv mi tam přijde zvláštní věta: ,,přišla domů, o půl třetí, celá zablácená a otlučená, o měsíc později, než odešla." Tohle by tam mohlo být srozumitelněji napsané, protože než tohle někdo, kdo knížku nečetl, vyluští, stihl by si celou anotaci přečíst znovu.

Cover:

Název knihy je suprově vidět, narozdíl od jména autorky, které tam lehce zaniká, tohle se ale nedá počítat moc jako chyba, takže dál

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Název knihy je suprově vidět, narozdíl od jména autorky, které tam lehce zaniká, tohle se ale nedá počítat moc jako chyba, takže dál. Je tam vidět některá z hlavních postav, jen si nejsem jistá, zda jde o Lanu Ashbee nebo Marylin...

Chyby:
Párkrát se tam opakují slova, hlavně ve druhé kapitole je častý výraz 'jsem.' Pak tam bylo pár případů typu 'vyjely jsme,' které se tam také celkem opakují, tak to by se mělo opravit.

Originalita:
Tak... Není to nápad, který nikdo jiný nikdy nevymyslel, ale je to hezky napsané a tady na wattpadu je takových příběhů poskromno.

Postavy:

Marylin - psycholožka, která je asi dobrá i díky tomu, že se se svými pacienty prostě kamarádí. Má nějaké osobní zlé vzpomínky, ale stejně mi příjde na psycholožku až moc ustrašená.

Lana - asi už víte, že není psychicky v pořádku. Je nepříjemná a špatně vypadá.
Já osobně se v takových lidech moc nevyznám, ale Laniny vlastnosti nejsou přehnané ani nic takového, takže je vymyšlená dobře.

Děj:
Mladá Marylin je nejlepší psycholožka v okolí. Možná je to tím, nebo jen schodou náhod, ale vyberou ji, aby vyřešila případ jisté Lany Ashbee. Už dlouho se chová podivně a ani se nehne ze svého pokoje. Těžko říct, jestli s tím někdo dokáže něco udělat, ale Marylin to prostě musí zkusit.

Děj mi občas přišel uspěchaný. Nápad je hezký, a tak myslím, že by se dal příběh trochu více rozvinout... Alespoň třeba ,,nahustit" dialogy a lépe popsat prostředí.

Úryvek:
...,,Konečně," vydala jsem ze sebe otráveně, když jsem byla na místě.

Kabelku jsem si přehodila přes rameno, uchopila rukojeť kufru a chvíli počkala, než se na chodbičce ztlumí tem všeobecný zmatek, jak se všichni stažili dostat ven co nejdříve. Pak jsem v klidu vyšla před mé kupé, obešla těch pár lidí, co tam zbylo a sešla několik schůdků ven. Jako vždy jsem se nejdříve ze všeho nadechla čerstvého vzduchu. Až poté jsem se rozhlédla, nevšímaje si těch tří skupin lidí, co byli i na minulém nádraží...

Něco od autorky:
,,No, vím o příběhu, že není zrovna nejlepší, ale je první, který mě bavilo psát od začátku do konce a který má opravdový úspěch.
Abych pravdu řekla, nápad přišel z ničeho nic. Jela jsem ve vlaku a poslouchala písničky a najednou bum! Nápad je tu. Hned jsem začala vše promýšlet a ještě než jsem vystoupila, byla rozhodunutá, že ho začnu psát.
Žádný kurz tvůrčího psaní jsem neabsolvovala a ani se nechystám. Píšu jen ve volných chvílích, když se mi chce a neplánuji se stát skutečnou spisovatelkou. Žádné zkušenosti tím pádem nepotřebuji."

Názor fanouška @OrdiinaryGiiirl:
,,Nikdy jsem většinou nevyhledávala takový typ knih, ale tahle mě zaujala už po pár kapitolách. Objevila jsem ji vlastně náhodou, když mi vyjela v doporučených. Cover je moc pěkný a anotace taky super, celkově se mi knížka moc líbila."

Shrnutí:
Knížka je určitě zajimavá. Je možná pro užší okruh čtenářů, ale mě oslovila a myslím, že se na ni MUSÍTE alespoň juknout. Mé bodování je 8 bodů a myslím, že by se knížka dala i víc rozvinout, protože někde je to vzáno celkem hopem.

Vaše Princess of the Darkness

Recenze na vaše knížky❎Kde žijí příběhy. Začni objevovat