Ahojky moji milovaní čtenáři! Vítejte u nové recenze! Moc moc se omlouvám, ale nebyla na seznamu. Proto vydávám rovnou dvě recenze na jednou, aby nikdo nebyl ošizen;-)
Název díla - Poslední Vyolená - Strážci živlů
Autorka - zukatoka02
Žánr - Fantasy
Stav - Rozpracovaný
Autorčina anotace:
Představte si, že se z vás stane někdo úplně jiný, než jste chtěli. Najednou, jen tak, ze dne na den se vám změní život. To je i můj případ.Jmenuji se Diana Gilbertová a mám na sobě obrovské břímě. Musím zachránit všechny dimenze. Je tu však problém. Nevím jak a sama to nezvládnu.
Proč jsem se musela stát Vyvolenou? Proč já?
Víko se pomalu začalo zvedat a nám se postupně odhalovala tvář mumie. Byla to tvář ženy. Jaký je její příběh a jak zemřela zjistíme brzo. Bylo tu však něco, co můj zrak probral jako první věc. Amulet. Na pohled amulet s kamínkem v prostřed a okolo symboly. Nevím proč, ale chtěla jsem si sáhnout. Tak moc jsem toužila po tom, aby se mé prsty dotýkaly toho amuletu, a ani nevím proč. Najednou se vše začalo vzdalovat a já zjistila, že hlas mého táty *Je to vážně celý? Nechybí tu něco?*
Moje anotace:
Patnáctiletá Diana je normální holka, která má ráda archeologii. Co se ale stane, když se jí do ruky dostatane neobyčejný amulet, který patřil vládkyni z jiné galaxie?První dojem:
Příběh se mi velmi líbil už od začátku. Autorka docela srozumitelně, ale zároveň tajuplně vysvětlila, co se stalo v jiné galaxii a navnadila nás na přečtení další kapitolyHodnocení anotace:
Je to zatím nejdelší anotace, kterou jsem kdy viděla. Líbí se mi, že autorka vymyslela relativně dlouhý text, který nás napne, ale neprozradí nám důležité věci. Osobně jsem s ní velmi spokojená;-)Cover:
Hlavní hrdinka je tam krásně vidět. Vypadá tak, jak ji autorka popisuje a to je vážně dobré. Z názvu je tam vidět hlavně nápis Vyvolená, což zní jako klišé, ale docela dobré. Jenom se mi moc nelíbí, že část názvu 'strážci živlů' je sotva viditelná a je snad menší než jméno autora.
Chyby:
Našla jsem tam hodně chyb, které vznikly asi pouhými překlepy. Někdy jsem si nebyla jista, jestli autorka používá schválně nespisovný jazyk nebo jde též o chybu. Jinak nějaké závažnější tam nebyly, tam si to stačí důklatněji přečíst a opravit.
Postavy:Diana - určitě chytrá teenagerka, kterou přitahuje historie. Je celkem zvědavá a má kuráž.
Profesor Gilbert - Dianin táta. Archeolog, který má rád svou práci, ale chtěl by trávit více času s rodinou. Myslím, že je velmi realisticky zpracovaný a to je skvělé, když uvážíme, že autorka je holka.
Henutsen - je kluk z místa a času, kam se Diana pomocí svého amuletu dostane. Ovládá oheň. Umí se o sebe postarat, ale neodmítne pomocnou ruku. Víc o něm zatím nemůžu říct.
Děj:
15tiletá Diana má ráda archeologii. Její otec jí dá k narozeninám amulet, který, jak čas ukáže, není obyčejný. Diana se dostane s jeho pomocí do neznámé země, o které nikdy neslyšela. A zde potká stejně záhadného chlapce, který umí ovládat živly.Úryvek:
,,Jakmile se začalo smrákat, uklidil jsem vše a opřel o sedadlo. Pokusil jsem se o spánek, to ovšem nešlo, protože můj mozek běžel na plné obrátky. Nezamhouřil jsem oka. Jen jsem koukal před sebe a konečně trochu popřemýšlel o dárku pro Di.Di, má dcera Diana má ráda přírodu, historii, hudbu a spoustu dalších věcí..."
Co k tomu autorka může říct:
,,Měla jsem a mám rozepsanou fanfikci a chtěla jsem se pustit do nějaké vlastní tvorby.
Podívala jsem se na nápady, které jsem měla v noteboku. Mám jich tam opravdu spoustu. Pročítala jsem si ty nápady, ale nijak se mi nehodily a ani moc nelíbily. Pak jsem se šla vykoupat a vzala jsem si tam knížku -Válka čarodějnic. Vím, že knížka do vany nepatří, ale prostě se mi tam čte nejlíp. V tu ránu mě prostě napadlo: ,,Co kdyby někteří lidé měli podobné schopnosti? Uměli kouzlit nebo ovládat živly?" To byl ten start.
Pro mě znamená moc, protože to je dílo psané mou rukou. Dávám život postavám, hraji si s jejich osudem. Doslova je ovládám a říkám jim, co mají dělat, jak se chovat. Snažím se utvořit nějaký nový svět. Dávám do toho svůj volný čas a kus svého srdíčka. Vím, že příběh má své mouchy, ale na těch neustále pracuji. Dělám něco, co bude mít hluboký příběh. Možná to zatím nevypadá, ale je to tak. Podle mě každý, kdo má rád Fantasy a celkově se mu líbí všechno, co se točí okolo živlů, se tu najde."
Poprosila jsem o názor @Paja_Queen1731:
,,Na příběhu se mi nejvíc zalíbilo to, jak autorka píše a jak to má promyšlené. Příběh jsem objevila tak, že jsem náhodně klikla na již zmíněnou autorku a příběh mě u ní zaujal. Nic bych neměnila, už jenom přeji, ať je autorka vytrvalá ve psaní a ať má hodně čtenářů!"
Shrnutí:
Tato knížka je úžasná. Mně se MOC líbila, takže si vám rozhodně doporučuji si ji přečíst. Autorce dávám 9,5 bodu, protože sem tam utekla nějaká ta chybka, ale nádherný styl psaní a hezky se to čte. ROZHODNĚ se těším na další kapitoly.
ČTEŠ
Recenze na vaše knížky❎
RandomMomentálně žádosti nepřijímám. Chcete se zviditelnit? Žádný problém. Stačí jen když mi napíšete a já udělám kapitolku na téma vaší knihy. Je to i šance pro ostatní, že najdou knížku, která je bude bavit! Pro podrobnější informace se podívejte do pok...