Misi Baru 🍃

724 32 1
                                    

- Spaceship TAPOPS-

"Dengar sini semua!! Aku nak bagi misi penting untuk korang!!" kedengaran lantang sungguh si Laksamana Terung tu bercakap (what?! Terung?! 😂😂). Semua mata memandang wajah merah bak tomato Laksamana Tarung. "Korang perlu ke Planet Gamerz. Kat situ ada Power Sphera Gamerbot yang boleh mengeluarkan karakter game ke dunia realiti. Sai dan Shielda sudah ke sana untuk memerhati keadaan."Laksamana Tarung memberi keterangan. "Fuiyyoohh!!" mata Gopal bersinar² teruja. Teleporter dibuka dan mereka memasuki teleporter itu.

-Planet Gamerz-

"Wahh.. Cantiknye tempat nie!!" puji Yaya. "Yelah. Macam dalam game!!" akui Ying. "Wahh!! Ada Super Mario lah!!" Mata Gopal membesar bila terlihat Super Mario sedang sibuk memecahkan blok bangunan. "Natalia pun ada?!" kata Boboiboy sambil matanya tak lepas memerhati karakter game dari Mobile Legend itu. "Eh? Itu bukan Pikachu ke?" Kata Ying sambil menunjukkan jari nya kearah makhluk berwarna kuning itu. "Ya!! Comelnya~" kata Ying dan Yaya serentak. Mata Fang sibuk memerhati kiri kanan. Dia seperti tersedar sesuatu. Mereka berjalan sambil memerhati keadaan sekeliling. Mereka terjumpa karakter game dari LOL, Pacman, Wizard dari game Clash Of Clan, NarutoSenki dan tak lupa juga si comel Pou. "Kat mana Power Sphera tu, Ochobot?" tanya Boboiboy. "Hm.. Kalau ikut dalam data nie, Power Sphera tu ada kat dalam bangunan Pixel tu!" kata Ochobot. Mereka segera memasuki bangunan itu.

"Selamat datang ke Pixel Tower!! Hahaha!! Tak sangka ade lagi makhluk berani nak buat hal kat sini!!" kedengaran satu suara memenuhi bangunan yang layak dipanggil stadium itu. "Hei!! Mana kau, hah?! Keluar lah!!" jerit Fang. Nak main sorok² pula. Tiba² satu makhluk keluar. "Wahh!! Comelnya~" kata Ying, Yaya, Gopal dan Boboiboy. "Ape wahh²?! Tak pernah tengok orang ke?!" seekor kucing betina sedang memengang Power Sphera Gamerbot sambil memandang kearah mereka dengan tajam. Kucing tu dari game My Talking Angela. "Err... Kau tu kucing bukan orang ." kata Boboiboy. "Ape?!" Angela segera menekan punat yang berada di atas Power Sphera Gamerbot lalu keluar beratus Barbarian dari game C.O.C. "Serang!!!!" arah Angela lalu semua Barbarian menyerang mereka. "Heh! Tukaran makanan!" kata Gopal lalu semua Barbarian bertukar kepada manisan. "Tak guna!!" desis Angela geram. "Okay. Apakata kita bincang cara baik? Kitorang datang nak Power Sphera je." kata Boboiboy. Angela diam berfikir. "Okay. Aku setuju. Tapi bukan perbincangan, perlawanan. Korang kene lawan team aku. Kalau team aku kalah, korang boleh ambik bende nie. Tapi kalau korang kalah, kawan korang tu akan jadi orang gaji aku. Deal?" kata Angela. "Setuju!" balas mereka serentak.

- Team Boboiboy VS Team Game -

Boboiboy and the gang kini berhadapan dengan beribu karakter game. "Kage Bunshin No Jutsu!!" Naruto dari game NarutoSenki memulakan serangan dengan mengeluarkan klonnya. "Pemberat Graviti!!!" Yaya menggunakan kuasanya. Semua klon Naruto terbaring atas tanah lalu lenyap. "Jari Bayang!!" Fang memengang tangan dan kaki Naruto. "Seribu Tendangan Laju!!" Ying mula menendang bertubi². " Combo Attack 4×!! " suara monitor game berbunyi. Tiba², POPP!! Satu bende yang pelik bulat tepat mengenai kepala Boboiboy. Mereka melihat banyak tumbuh-tumbuhan yang berbaris sedang sibuk melontarkan bende bulat tu. "Plants VS Zombie?!" mulut Boboiboy terbuka luas.  Semakin galak mereka melontarkan bende tu. Boboiboy bertukar kepada tiga dan Boboiboy Angin melakukan tornado yang besar sekaligus menghancurkan tumbuhan itu. " Killing Spree!! " Suara monitor game berbunyi lagi.

To be continue 💦

Hai~ Lamenye author tak update 😁😁(tapi author tahu xde readers nak tunggu pun 😓😓)

Sorry kalau ada kesilapan bab karakter game tu. Author tak berapa hardcore sangat main game online. Author cuma obses kat game NarutoSenki je 😄😄

Sekarang nie author bingung pasal nama planet seterusnya. Boleh rekomen ? Komen kat 👇👇👇 yerr ? And please vote 🌟🌟

Wait for more enteresting stories !! 💪💪

FRIEND OR RIVAL [✓]Where stories live. Discover now