Geldik mi bir kitabın daha sonuna... :) Bu sefer epey yorucu ve dopdolu oldu sanki, Diyar'ın Defteri'nde bahsettiğim gibi, genel hikayenin büyük bir kısmı bu kitapta çözümlendi... Bir yere kadar gelip tıkandıktan sonra en başa, Uyanış'a dönüp başlayan da oldu, öyle ya da böyle bitirelim deyip sonuna kadar gelen de, bir de çok zorlanmadan her şeyi anlayan ve okumayı bırakmayan var ki onlara ayrı olarak teşekkürü bir borç bilirim :)
Velhasıl kelam, bugün yazacağım şeyler kısa ve net olacak, önceden uyarmak isterim ki tamamıyla veda etmiyorum ( tabii ki etmiyorsun daha dördüncü kitap var diyenleri duyar gibiyim ) ne kadar süreceği belirsiz geçici bir veda olacak yazdıklarım diyerek, hemen açıklamaya başlayayım: Biliyorsunuz ortada henüz bir basım söz konusu değil, profilimde paylaştım, okuyanlar vardır, ülkemizde epey önde gelen bir yayınevi tarafından üslubumun ve anlatım dilimin başarılı olduğu ancak metnimin çok da heyecan uyandırmadığı tarzında bir dönüş aldım; bu dönüş olumsuz da olsa beni gururlandırdı ancak üzüldüğüm nokta haliyle sadece Seri'nin ilk kitabını okudukları için tüm hikayenin buna maruz kalması oldu, Uyanış ilk kitabım olduğu için elbette içerik açısından diğer iki kitabımdan daha zayıftı ve birçok klişeyi de kullanarak ayakta kalmıştı, bahsettiğim yayınevinin böyle bir dönüş yapması beklenmedik değil, ben zirveden başlayıp aşağı doğru şansımı denemek istedim. Uzun lafın kısası süreç devam ediyor, bu hikaye benimle birlikte büyüdüğü ve benimle birlikte olgunlaştığı için asla rafa kaldırılmayacak; bir yolunu bulup, başka yayınevlerini deneyip basım için uğraşacağım, şu anda inceleyen yayınevleri mevcut. İş dördüncü kitaba yani serinin son kitabına geldiğinde kitabı burada paylaşmak konusunda bazı çekincelerim söz konusu, Wattpad'deki yolculuğum kitap basımı için herhangi bir yayıneviyle anlaşana kadar son buldu...
Sırada yolculuğumuzun final kitabı var; Özdüşünsel...
"Özdüşünsel" isimli son kitap an itibariyle profilimde beklemede, gidip tanış olabilirsiniz :) Şöyle yapalım, hani bizim iki yıldır yılbaşı gecesi yayınlanan 'Giriş' bölümümüz var ya, işte o bölümü kitaplarımız aşağıdaki okunmalara ulaştığında bir kutlama olarak paylaşayım ancak devamının herhangi bir basım söz konusu olmadıkça gelmeyeceğini üzülerek tekrar ediyorum...
Uyanış - 500.000 / Yoldaşlık - 100.000 / Direniş - 40.000 / Özdüşünsel - 1000
Ya da birlikte dua edelim, çok isteyelim ki bunlara gerek kalmadan Uyanış'ımız basılsın... :) Şimdi ben geçici vedama geçeyim:
Gün geçmiyor ki zaman geçmesin... "Çok hızlı aynı zamanda çok yavaş geçebilen yegane şey olan zaman..." demiştim bir satırımda, aklıma geldikçe tekrar ediyorum. Kalemim zor günler atlattı; kitaplar, filmler, diziler, arkadaşlıklar... Zehirleyenler oldu, teşvik edenler oldu, tüketenler ve bana değer katanlar oldu... Vazgeçme eşiğine her geldiğimde kimi zaman şarkılar, kimi zaman sizler, kimi zaman da büyük sevgiler ayakta tuttu beni... İlk tiyatro oyunumda Andy adında pişmanlıkları büyük bir adamı oynamıştım; derin düşüncede aksadım diyordu, benim derin düşüncem de bu hikayeydi ve ben aksamaktan korkuyordum... "Ne zaman bitecek?" diyordum, "Hala bitmiyor..." Sonra bitirmenin değil yeniden başlayabilmenin değerini anladım. Kimileri buna kaos dedi, ama sıkça söz ettiğim gibi koca bir yapbozdu bu...
Biliyorum, sizden çok şey istedim, iğneleme değil gerçekten de öyle, hikayeme vakit ayırın, onu çözün istedim; Diyar'da kalın gitmeyin istedim ama sıkça kendime hatırlatmam gerekti ki hikayeler çok fazla ve hayat devam ediyor. Gizem Diyarı içinse şunları söyleyebilirim size: Geriye dönüp baktığınızda çok şey göreceksiniz; bazen satırlar bazen de rastlantılar elimden tuttu, hatırlamam gereken bir detay olduğunda sizlerden biri bir kitabın herhangi bir bölümünün bir satırına yorum yapıyordu ve ben o satırdaki detayı okuyunca yazacağım yeni bölümde bu detaya ihtiyacım olduğu gerçeğiyle burun buruna gelip şaşırıyordum, sıkça olan bir şeydi hem de, söyleyin, bu büyü değil de nedir?..
Barlas'ın yolculuğu epey çetrefilliydi ki bunu son kitabı okurken daha da iyi anlayacaksınız, bir okuruma da yazdığım bir cevapta dediğim gibi: Bilmediği, alışılagelmedik, ruhuna oynayan bir Diyar'da bulmuştu kendini, bu yüzden içsel yankılarının ürünüydü biraz da Uyanış, Yoldaşlık'da kendinden az daha emin, adımlarını sert basıyor ve içinde bulunduğu durumun ehemmiyeti için uğraşıyor. Direniş'de satırlara Barlas'ın dokunuşundan ziyade Diyar'ın kendi dokunuşu ön planda çünkü Barlas'ın kendi çatışmaları kısıtlı, Özdüşünsel'de anlatı biçimi olarak Uyanış'a sarış gerçekleşecek daha çok, belki şiirsellik Uyanış'dan da öte olacak ancak zaten akıl kurcalayan, anlaşılmaz gibi görünen pek çok olay, gizem, bağıntı Direniş'de çözüme kavuşmuş olduğundan, zorlanmayacaksınız...
Veda vakti o zaman... Sevgi, saygı, büyü ve huzurla kalın yoldaşlar...
/*
Diyar illa ki günlerinize bir parça hikaye ya da yeni güzellikler katar, unutmak ya da daima yaşamak sizin elinizde...
/*
-o- DİRENİŞ ( Gizem Diyarı Serisi 3 ) -o-
FİNAL
-o-
09.10.2017
-o-
YUNUS EMRE IŞIK / ( Elrohir4 )
© Tüm Hakları Saklıdır
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİRENİŞ ( GDS-3 ) /* Kitap Oldu ^-^
FantasiaŞİMDİ TAM VERSİYONU PROFİLDE: "Lütfedilmiş (GDS)" ☆ 4 KİTAPTAN OLUŞAN GİZEM DİYARI SERİSİ'NİN ÜÇÜNCÜ KİTABIDIR. "Karanlığım ben, sitemi sığ denizlerde isyan eden ötesiz karanlık; safi öz, kafi derun.. Öyle karanlığım ki güneşinin katline ferman verm...