Sudah beberapa minggu General Rama tidak memberikan tugas kepada Ali,Alicia dan Bakar.Jadi mereka menjalani hidup mereka seperti biasa..
Hari Isnin hadir dengan menhantui Ali..Sebab apa?Haaa...Sebab tak ulangkaji la untuk peperiksaan Matapelajaran Sains..Hari Isnin 2/10/2017 mereka ada ujian akhir tahun di sekolah SRT Cyberjaya..
"Ali!Bangun Ali!Hari ni kan periksa!"jerit Dr.Ghazali iaitu bapa kepada Ali."Waaaaa...Malasnyaa..Hadoi...Ye ayah,Ali bangun ni!"Ali sambil itu merungut tak dapat tidur secukupnya..Sian dia kan??Lalu Ali bangun dan segera mandi,bersiap dan bersarapan..Selepas itu,dia terus pergi ke sekolah..
~Sekolah~
"Fuhhh.....nasib aku tak lewat..."Ali berasa sungguh bernasib baik."Eh jap..Kenapa ada Alicia je dalam kelas ..Dia datang awal kut.."Ali tertanya-tanya dalam kepala otak nya tu..
"Selamat Pagi Alicia!Yow!!What's up??"Ali menrjah Alicia lalu dia hampir tertumbuk muka Ali seakan-akan orang asing tadi..
"Ish kau ni!Nasib aku tam tertumbuk..Kalau ikutkan hati aku,lama dah aku bagi flying kick!Huh..Selamat pagi gak..Ha awal hari ni datang?"mengomel Alicia sambil perli Ali.
"Hehe...eh ha tu pun Viktor!"lalu Ali menukar topik."Viktor,kau ada apa-apa game tak..."belum sempat Ali habiskan ayat,Viktor pun mencelah,"Game??kan?Ha mestilah adaaaa..syok gilerrr!!ni ha Inspektor Hassan!nanti kau downloada ok??"Viktor seakan tahu apa yang Ali hendak cakap.
"Eh,macam tau tau je kau ni..okok!nanti aku download!!"kata Ali dengan teruja..
Puan Munah pun memasuki kelas lalu memulakan peperiksaan mereka itu..Ali sangat gementar sehinggakan dia mengucap sebanyak 10 kali!!Huish..Punyalah takut sampai tahap tu..
Sampai ini sahaja!Lihatlah chapter lain pulak ye..😁😁tolong vote tau korang