Tertipu

943 42 7
                                    

Ok guys hari ni author nak sambung part hari tu kkkk!!..

Sambungan~

Selama 1 bulan berlalu....Maya masih teringatkan tentang keadaan Alicia..Ali pulak??Dia masih tertanya sam ada Alicia masih hidup ataupun sudah mati..Ali makin rindu pada Alicia.Aiman pula masih ragu-ragu ngan bapanya yang tidak mengambil peduli tentang Alicia.

Dengan tetiba siren berbunyi dengan kuat sekali.Semua robot dan drone dah 'ready' untuk mempertahankan base M.A.T.A.

"Wei!apa dah jadi?"Ali menjadi panik.

"Tak tau,tanya la robot tu."kata Maya sambil menunjuk jari ke arah robot yang sedang berlari tu.

"Eh eh,kenapa ni?"tanya Aiman.

"Laporan menunjukkan ada sekumpulan musuh datang menyerang"kata robot tu sambil nenunjukkan gambar di skrin nya..

"Kita kena pergi tolong!Jom!"jerit Ali.

Ketika hendak menolong ejen-ejen yang lain,robot dan drone jadi tak terkawal lalu terus rosak dan tidak berfungsi.

Dengan detik itu,Ejen Bakar terus meluru lari ke arah Ali.

"Korang okey ke tak ni"tanya Bakar dengan resah.

"Kitorang okey je,apa dah jadi ni?"tanya Maya dengan gelisah.

"Entahlah."ringkas Bakar menjawab.

"Eh jaga-jaga!!"dengan sekaligus,sebuah bom hampir menghentam mereka.Banyak asap yang dikelebungi mereka.

Dengan tiba-tiba,ada suara budak perempuan memanggil nama Ali.

"Ali!!!"suara yang tak dikenali yang datang dari belakang mereka.

"Huh?.......Alicia!!!"jerit Ali gembira.Semua orang terpaku melihat Alicia.Maya dengan pantas nya segera memeluk Alicia kerana rindu akan bff nya..

"Huhu....Alicia....Mana kau pergi selama nih...Macam mana kau boleh boleh ada kat sini?"nangis Maya sambil bertanya.

"Aku lepaskan diri daripada mereka..then aku cepat datang sini sebab nak bagi amaran.alu dengar diorang buat rancangan untuk mencuri blueprint I.R.I.S!Dan diorang nak culik Ali."jelas Alicia.

"Hah?habistu macam mana nih....."panik Ali.

"Jangan risau Ali,aku akan tolong kau.Kita ambil blueprint I.R.I.S dan terus bawak jauh jauh."terang Alicia.

Sedang mengatur strategi,tiba-tiba Dos dan Trez datang untuk melawan mereka.

"Hmph!Tak sangka kau boleh terlepas."kata Dos

Alicia pun menyorok di belakang Maya dan Maya berkata,"Kalau nak dia,langkah mayat kami dulu.".

Trez pun datang menyerang tanpa bersedia.

"Ali,Alicia lari selamatkan diri!!"jerit Aiman.

Mereka berdua pun segera mendapatkan blueprint dan terus lari.Tapi...

"Kejap,kita kena tolong yang lain,mesti diorang akan cedera!"Ali hendak menolong kawannya yang berada dalam kesusahan.

Dahi Alicia mengerut lalu berkata "Ali,jangan mengarut.Sekali mereka dapat blueprint dan culik kau,semua akan musnah!".

"Aku tak kira!Aku kena tolong gak!"lalu dia pergi tinggalkan Alicia.

Tiba-tiba,satu anak panah terpacak tepat pada bawah Ali.Dengan membunyi tit tit.Ia mengeluarkan satu gelombang magnet.

"Tapi siapa akan tolong kau?"lalu Ali menoleh belakang dan nampak sut Alicia bertukar menjadi hitam putih yang berhood bersama busur panahnya.

Ali menjadi bengong seketika.Anak panah yang ada di bawah Ali membuatkan Ali jatuh ke lantai dan tak boleh bergerak.

Ali seakan-akan tak percaya bahawa Alicia telah berubah.

Alicia pergi pada Ali dan segera mengambil blueprint dan kata "Jelas sekali kau masih bodoh sebab percayakan orang.Sebab tu la kau tak layak jadi ejen."perli Alicia.

"Ergh..Ke..Kenapaa..."sukar untuk Ali bercakap.

"Kenapa?Kenapa kau kata?Eh kau dalam alam mana nih?Tak sedar ke yang korang dah biarkan aku kena culik dan tak de siapa pun cari aku selama sebulan!SE-BU-LAN!Huh,ape?Korang ingat aku ni batu ke tak de perasaan?Dengar tak?Hmph,dah la!Apa pun,maaf."Alicia mengeluarkan ubat pengsan dan cucuk pada lengan Ali.Ali semakin lemah lalu pengsan.

"Dos,Trez,aku dah dapat dia.Kita gerak.Cepat datang sini!"roger Alicia pada alat pendengarannya.(author pun tak tau panggil ape name bende tuh😅)

"Ok,kitorang gerak.Trez,jom.Biarkan diorang."arah Dos kepada Trez.

Bakar,Maya dan Aiman cedera teruk akibat berlawan dengan mereka.Bantuan sudah tiba tapi ianya sudah terlambat.

Mereka bertiga bersama General tak percaya yang Alicia telah mengkhianati dan berjaya menculik Ali...

~Bersambung~😅
Ok guissss...cammane chapter kali ni??best tak??komen and vote yeee baru saya tahuuuuu...kkkk

Ejen Alicia...Is OVER!!(💀)Where stories live. Discover now