Bab 3
Aku terima nikah Qiesya Aryan Binti Jeffry dengan maskahwinnya Rm300 tunai.
Alhamdullilah aku selamat dinikahkan dengan Mohd Shamsuri bin Bakri. majlis kali ini dibuat secara kecil kecillan aku tidak mahu perkahwinan ini tersebar.
Segak bergaya aku melihat jejaka yang sudah bergelar suami aku ini. air mata mula membasahi pipi tak sangka saat saat ini akan berlaku.
Tibalah masa menyarungkan cincin di jari manis pengantin. Sham seperti nak tak nak menyarungkan cincin di jari manis ku.
Cium lah dahi isteri kamu tu. marah Tuan Bakri kepada sham. tulah kau kot ye pon tak suka dengan aku jangan lah tunjuk sangat cer belakon sikit.
Sepanjang hidup kau dengan aku, kau tak akan bahagia. bisik sham perlahan sebelum mengucup dahiku. aku tahu perkahwinan ini tak akan bahagia dan aku juga tahu hubungan ini tak akan jumpa penghujungnya.
*******
Bermulalah kisah hidup aku sebagai isteri lelaki yang amat ku benci itu!
Nak keluar tak nak? Nak keluar tak nak. ishhhh seksa betul lah kena satu bilik dengan si batu ni! nasib baik ni rumah mama dia kalau tak dah lama aku keluar dari bilik ni!
Woi kau lama lagi ke kat dalam tu? cepat lah aku nak mandi ni!
mula dah dengar suara mamat batu ni ishh cakap baik baik tak boleh ke!Cakap baik baik tak boleh ke awak ni! aku memandang tajam ke arah sham. haishhh apasal pulak mamat ni main rambut aku.
Awak ni kenapa? lantas aku menjauhkan diri dari dia.
Hmmm wangi. sham senyum sinis. ni yang buat aku takut ni.
ishhhh tepilah! entah kenapa tangan aku ni ringan menolak suami ku itu.
Kau tu buat apa dalam bilik air ni lama sangat! aku nak mandi pon susah!
grrrrr aku lama kat dalam tu pon sebab malas nak hadap kau!wahhh sedapnya angin kat balkoni ni. tenang sikit hati aku daripada duduk dalam bilik tu dah macam sauna! panaskan hati aku je tahu.
Puan Qiesya Aryan. tak reti reti nak masuk? kau duduk luar tu kenapa! mamat ni kan nak marah tu pon pakai lah baju dulu!
Awak dah siap mandi? kataku sambil tangan diletakkan dimuka. tak sanggup aku melihat dia yang hanya bertuala.
Baju aku mana? kan sudah dia tanya pasal baju. dah lah aku tak tahu apa apa pasal bilik ni.
Ba.. baju? baju apa?
Kau isteri aku kan? kau kenalah sediakan baju untuk aku tidur malam ni.
lantas aku membongkar semua almari yang berada di depanku. ermmm amik jelah baju pijama merah ni, peduli apa aku!Nah ni baju awak.
Good. baru sehari jadi isteri aku, kau tahu baju tidur faveret aku.
fuhh. nasib baik dia berpuas hati. manalah aku tahu kau punya baju faveret aku main belasah jeh amik tadi.Qiesya Aryan. buatkan aku hot chocolate.
mamat ni malam malam macam ni lah kau suruh aku buat hot chocolate! manalah aku reti setakat air milo tu aku reti lah!
sa.. saya tak..
kau nak cakap yang kau tak reti buat hot chocolate? aku tak peduli! pegi buat hot chocolate aku!
Okey.
Oh kau nak sangat ye aku buat hot chocolate, okey aku buat. malam ni akan jadi malam paling sengsara untuk kau Mohd Shamsuri! amek kau!
YOU ARE READING
Mamat Batu kesayanganku!
عاطفيةKerana ingin membalas jasa kedua-dua remaja dipaksa berkahwin, meskipun membenci satu sama lain amanah keluarga tetap dilaksanakan. Qiesya Aryan gadis muda dengan keperibadian manja kerana dia satu satunya gadis dalam keluarga Tuan Jeffry, dia juga...