"Sorry buat awak marah tadi"
itu dia mesej yang haiez hantar kepadaku. mamat ni memang berani kan? kau tak nampak ke suami aku kat sebelah. belum sempat aku membalas, handphone ku dirampas oleh sham.Phone kau aku pegang sepanjang tugasan ni.
kata sham geram.Tapi saya perlukan phone tu. nanti klu ada panggilan dari ibu ke ma...
Aku ni suami kau takde sape dapat ganggu kau sepanjang kau dengan aku. faham?
haihhh mamat batu ni tak pasal pasal main rampas jeh phone aku!Faham.
aku menundukPerjalanan kami ke cameron highland mangambil masa selama 5jam.
Kau oke tak ni qiesya?
kau nampak aku oke ke sham? sepanjang 2 jam ni jalan asyik pusing pusing pening kepala aku. Hanya mampu berkata dalam hati.ok.
kata ku lemah sambil menunjuk jari menandakan diri oke.Kalau kau nak muntah bagitahu aku, aku suruh Encik Samad berhenti.
sambung sham lagi.Takpe, saya bwelkkkkkkk!!!
Ya Allah qiesya kenapa kau muntah sekarang! habis baju sham matilah kau kali ni!Woii! apa masalah kau ni? aku dah cakap kan kalau kau nak muntah bagitahu aku dulu! menyusahkan aku betul lah.
Kali ni kemarahan sham membuak buak aku bukan sengaja muntah dekat baju kau.Maafkan saya.
sekali lagi kata ku lemah.ahhhh!
kesemua pelajar memerhatikan aku dan sham.Encik Samad, sebentar lagi kita sampai ke air terjun kan? boleh berhenti disitu?
Baik Madam Soo.
Baiklah sebentar lagi kita akan sampai di air terjun saya akan benarkan kamu semua berehat disana sebelum meneruskan perjalanan
Kata Prof Zain dari fakulti kami iaitu multimedia.Yeahhhhh! semua pelajar bersorak nampaknya.
Wah seronoknya! dah lama i tak pergi air terjun u! but orang kata mandi air terjun kulit boleh gelap Oh no habislah kulit putih mulus aku ni.
Bebel Rara sebaik sahaja dengar pengumuman dari Prof Zain.u jangan risau lah rara u always beutiful.
puji Haiez kepada rara. happy benar rara mendengarnya.Kesian kan syaa? tak pasal pasal kena marah dengan sham tu, dia yang tawarkan diri nak duduk sebelah syaa. syaa pun satulah tak balas whatsapp aku.
bella pula membebel.Sabarlah kejap lagi kita jumpa syaa.
Echa pula berkata.Baiklah semua pelajar kita dah sampai di air terjun.
Tanpa menghiraukan Qiesya, sham terus sahaja berlalu pergi untuk membersihkan baju yang dipenuhi muntah.
Qiesya Aryan are u okey? mari sini saya tolong kamu.
Sapa Madam Soo.Saya okey Madam. tak apa kawan kawan saya ada.
Baiklah kalau perlukan apa apa panggil saya.
Madam Soo berlalu pergi.Biadap betul lah sham tu bukan nak tolong, bla macam tu jeh!
kemarahan bella membuak buak tatkala melihat rakannya diperlakukan seperti itu.Dah, korang semua relax okey saya akan pimpin syaa keluar, awak sume support saya dari belakang.
Haiez menyambung. Haihhh mamat ni nak tunjuk gentle lagi untung badan aku lemah tak mampu nak buat apa apa. hmm hati masih rasa bersalah dengan sham memang patut aku diperlakukan seperti ini.Syaa awak jalan pelan pelan okey?
Kata haiez lembut.Eh takpelah saya boleh jalan sendiri.
ishh kalau Sham nampak ni mahu bertambah marah dia pada aku tapi aku terlalu lemah.Sham memerhatikan Aku dan Haiez.
Mamat ni lah kan, sesuka hati dia jeh sentuh isteri orang! kau pun satu lah qiesya biarkan jeh dia buat macam tu pada kau.
Hati sham berdengus geram.Senior Haiez sampai sini jelah awak tolong kiteorang.
Kata Echa lantas mengambil qiesya dari gengaman Haiez.Okey. perlukan apa apa cari jeh saya okey.
Setelah menikmati kesejukkan air terjun badan yang tadinya lemah menjadi segar semula.
Wah segarnya badan tapi sham masih marah kan aku ke?
kejadian tadi benar benar menghantui aku.Heyy syaa. kau dah oke?
Fuhhh si bella ni kan main terjah jeh nasib baik aku takde heart attack.Ehh bella, aku oke jeh cuma aku rasa bersalah lah dekat sham tu.
mana taknya aku benar benar dah buat sham marah tahap dewa.Kau ni syaa, buat pe fikir pasal mamat tu! kau tahu tak aku rasa macam nak tumbuk tumbuk jeh dia tu.
Tumbuk? kau nak tumbuk sapa?
Tiba tiba kedengaran suara yang amat aku kenali.Eh takde apa lah saya pergi dulu.
Tadi nak tumbuk sangat bila depan mata tahu pulak takut. haihhh bella bella.Kau dah oke?
Tanya sham dingin.Okey sikit, saya nak minta maaf pasal tadi.
kata ku perlahan tak sanggup aku melihat riak wajah dingin sham tu.Nah kau makan lah ubat ni legakan sikit badan kau tu. tadi abang Qiran call aku dia agak marah bila tahu kau ke cameron dia cakap kau tak tahan dengan jalan macam ni then dia suruh aku bagi ubat ni dekat kau.
Sham membebel panjang walaupun abang Qiran yang suruh sekurang kurangnya aku nampak kau kisah tentang aku.Mana awak dapat ubat ni?
Tanyaku lagi.Dekat paris, dalam beg kau lah mana lagi? takde keje aku nak bawa ubat ubat ni semua.
ouhh aku hampir lupa si sham ni kan paling benci dengan ubat. Haha kelakar pulak rasa. Thanks Sham.Setelah selesai berehat di air terjun perjalanan kami ke puncak diteruskan.
Kau jangan muntah lagi faham?
Sham memberi peringatan kepadaku.Okey. aku melemparkan senyuman manis kepadanya.
Huh sejuknya lahaii.
kesian pulak aku tengok si sham ni disebabkan jacket ni, dia yang kesejukkan. aku terus saja menanggalkan jacket yang dipakai olehku lalu sarungkan ke tubuh badan sham.Kau buat apa ni?
Tanya sham kepadaku.Awak nampak tak selesa sebab sejuk jadi saya pulangkan lah jacket ni.
Kau pakai jelah nanti kau sakit aku yang susah.
sambung sham lagi.Kalau awak sakit saya lagi risau nanti awak mengigau.
Aku tertawa kecil teringat pulak waktu sham demam tiba tiba saja panggil aku sayang.Suka hati kau lah, dah besar kan? pandai pandailah jaga diri sendiri.
Sham berkata lalu melelapkan matanya.Aku hanya mampu tersenyum dan ikut melelapkan mata.
Cuaca makin sejuk memandangkan hari semakin gelap badan juga sudah mula menggigil tempoh masa sampai ke puncak jugak tinggal setengah jam sahaja lagi.
Qiesya qiesya, aku risaukan kau tahu tak? kau langsung tak pedulikan diri kau semata mata risaukan aku? kau memang perempuan dungu.
Sham senyum sinis lalu menyelimuti aku menggunakan jacketnya.Aku yang tersedar dengan kejadian itu lantas berkongsi jacket bersama sham memandangkan dia sedang tidur nyenyak, kami tidur bersama sehingga sampai ke puncak tanah tinggi cameron highland.
*******
YOU ARE READING
Mamat Batu kesayanganku!
RomanceKerana ingin membalas jasa kedua-dua remaja dipaksa berkahwin, meskipun membenci satu sama lain amanah keluarga tetap dilaksanakan. Qiesya Aryan gadis muda dengan keperibadian manja kerana dia satu satunya gadis dalam keluarga Tuan Jeffry, dia juga...