Yusri Asraf Bin Zakaria. ye itulah nama orang yang pernah aku sayang dulu. hari berganti hari ingatan makin kuat memikirkan dia. Hmmm aku mengesat air mata tak sangka dah 5 tahun hubungan aku dan dia berakhir. biarlah mungkin takde jodoh sekadar menyedapkan hati.setelah selesai spm aku melanjutkan pelajaran di UPM selangor mengambil kos komunikasi dan Multimedia di tahun akhir maklumlah cita cita nak jadi wartawan berjaya.
Woi Qiesya Aryan apa yang kau termenungkan tu.
ishhh kau ni rara terkejut aku, bagilah salam ke apa ke kalau jantung aku tercabut macam mana? kang aku dah mula membebel.
Relax lah syaa, dari tadi kau pandang tingkap termenung apa kau?
Hmmm, tadelah aku cume ingat zaman sekolah menengah kita. rindu pulak aku dengan 5pd2. apa lah yang diorg buat sekarang. aku cuba mereka cerita tanak diorg tahu apa yang aku fikirkan tapi aku memang rindu 5pd2 pon!
Bende dah lepas dah weii. sekarang ni kita dah tahun akhir belajar dalam bidang komunikasi dan media ni.
Echa si budak nerd mula membebel. Ya ya ya kalau echa dah membebel memang tak bole nak lawan maklumlah budak paling bijak dalam kelas.what ever. jangan kau termenung sampai tembus tingkap tu sudah. ishhh geram aku dengan si rara ni mentang mentang sekarang dah jadi hot and spicy. Haha! rindu zaman nerd dia dulu.
*****
Jam menunjukkan 8.30 malam. perlahan-lahan aku masuk ke dalam rumah agam milik keluargaku.
Qiesya Aryan!
A....duhh, kenapa semua family aku kumpul ni. ada meeting tergempar ke!
Y...y...ye ibu ayah abang abang sekalian. tergagap gagap aku jawab, mana taknya berkumpul tiba tiba.
Lambat balik? Haaaa. kang sudah ayah tanya kenapa balik lambat. but the way dari petang tadi aku dah buat skrip jawapan nak jawab segala soalan cekumas diorang.
syaa ada kelas petang tadi, pukul 6 baru habis lepastu syaa duduk kolej kawan kejap siapkan presentation first class.
Haishhh bertambah tambah dosa aku tipu diorg tapi takkan nak bagitahu perkara sebenar kot.Syaa mehh sini duduk, ada bende kiteorg nak bincang.
Aishhhh pulak dah. suspen betul!
kenapa nak jumpa syaa? ada perkara penting ke? terus ibu menghulurkan sekeping gambar kepadaku. melihat raut wajah jejaka di dalam gambar itu seperti seseorg yang ku kenal.
Kenapa dengan gambar ni ibu?Bakal suami kau lah sape lagi.
Abang Qiran menyampuk.Hah? Apa sume ni?
Betul lah apa yang abang Qiran kamu kata tu. terkesima terus aku apabila mendengar berita yang tak sepatutnya aku dengar.
Ibu jangan main main, syaa muda lagi belajar pon belum habis syaa nak fokus belajar, syaa baru 22tahun ibu!
Ibu tahu, ibu buat keputusan yang betul ibu tanak lepas kamu abis belajar nanti kamu pilih jalan yang salah ibu nak ada seseorang yang jaga syaa.
syaa boleh jaga diri! buktinya syaa dah sampai tahap ni! seboleh boleh aku menolak permintaan keluargaku.
Sayang, percaya cakap ibu ini yang terbaik untuk syaa, ibu bukan tak percaya syaa tapi ibu cuma ingin yang terbaik untuk syaa. Abang Qasyah cuba memujuk aku. ingat aku termakan lah dengan pujukan abang!
syaa dengar cakap ayah, ayah kenal siapa lelaki tu syaa dia orang baik dia akan bahagiakan syaa.
No! syaa tanak kahwin sekarang! semua orang jahat dengan sya!
YOU ARE READING
Mamat Batu kesayanganku!
RomansaKerana ingin membalas jasa kedua-dua remaja dipaksa berkahwin, meskipun membenci satu sama lain amanah keluarga tetap dilaksanakan. Qiesya Aryan gadis muda dengan keperibadian manja kerana dia satu satunya gadis dalam keluarga Tuan Jeffry, dia juga...