137

1.8K 103 15
                                    

את האגדה ״מעשה בשלושה אחים״, ג׳יי קיי רולינג ביססה על הסיפור: the pardoner's tale.
הנה סיכום הסיפור המקורי (תרגמתי מאתר "shmoop"):

שלושה חברים מ״פלנדרס״ (שם של מקום) הם החבר'ה הגרועים ביותר שאתם יכולים לדמיין. הם שותים וחוגגים כל הלילה והיום, אוהבי הימורים, שתיינים, זללנים, פלרטטנים וקללנים. בשלב זה, המספר סוטה מסיפורו כדי לפרט את הרע של כל החטאים האלה. הוא מספק מיני-דרשות על שכרות, הימורים וקילול, תוך שימוש בדוגמאות המקראיות וההיסטוריות ומראה כיצד כל החטאים הללו קשורים זה בזה.

מייד לאחר ההטפות הקטנות, חוזר המספר אל סיפורם של שלושת החוגגים. בוקר אחד בפאב (לפני התקהלות המונית!), שלושת החברים רואים גופה שנישאת. משרת צעיר מספר להם שהגווייה היא חברה שלהם, שנרצחה על ידי מישהו בשם "מוות", שהולך להרוג את כולם. זועמים, השלושה כורתים ברית אחווה ומצהירים על כוונתם לעבוד יחד כדי להרוג את המוות הזה. כאשר הברמן אומר להם שהם יכולים למצוא את מוות בכפר סמוך, הם הולכים לחפש אותו.

אחרי נסיעה של קילומטר וחצי, הצעירים נפגשים עם זקן מקומט. הם שואלים אותו בגסות למה הוא כל כך זקן. הוא מסביר כי אף אחד לא רוצה לסחור את הנעורים שלו בגיל הזקן, אף על פי שהוא התחנן מכדור הארץ לקבל את גופו, היא סירבה לעשות זאת. הוא נוזף בצעירים על גסותם. (ילדים בימים אלה ...) הם מגיבים עוד יותר בגסות, מאיימים לפגוע בזקן אם הוא לא אומר להם איפה למצוא את המוות; הם חושדים שהוא עלול אפילו להיות מרגלו של מוות. הוא אומר להם שהם יכולים למצוא את המוות מתחת לעץ אשר נמצא מעבר לפינה.

כשהם מגיעים לעץ, המוות אינו שם. במקום זאת, ישנם שמונה בושלים של מטבעות זהב. הם לא יכלו להאמין למזלם הטוב, ולכן שכחו ממשימתם תוך שתי שניות. הם מחליטים לחכות עד רדת הלילה כדי לשאת את הזהב לאחד הבתים שלהם, כך שאף אחד לא יאשים אותם בגניבה. בהיותם מהמרים, הם הימרו על ידי משחק מזל מי יהיה זה שיביא אוכל ומשקאות.

הצעיר הפסיד, ולכן, אחרי שהוא עוזב, שני חברים אחרים מחליטים להרוג אותו כאשר יחזור. למה לפצל את זהב לשלושה כאשר אתה יכול לעשות את זה לשניים? לצעיר אשר הלך יש תוכנית דומה; אם הוא יהרוג את האחרים, יהיה לו את כל הזהב לעצמו. בעיר, הוא קונה אוכל ויין, והולך לבית מרקחת בטענה שהוא זקוק לרעל כדי להרוג עכברושים. הוא ערבב שני בקבוקי יין עם הרעל, וחזר אל הפרדס, מתכונן להרוג את חבריו. במקום זאת, הם הורגים אותו ויושבים לשתות. הם שותים את היין המורעל ומיד מתים מוות כואב ואומלל.

ולבסוף, מקבלים את המוסר של הסיפור: עם חברים כאלה, מי צריך אויבים?
או מוסר נוסף, ״תאוות בצע היא רעה."

וכיצד זה מתקשר ל״הארי פוטר״, אתם שואלים? ובכן, המוות לקח את שלושת האחים בדרך מתוחכמת, למרות שחשבו שהם יכולים לנצח אותו.

אם אתם רוצים לקרוא את הספר המלא, הנה קישור אליו:
(באנגלית)

https://books.google.com/books/about/The_Pardoner_s_Prologue_and_Tale.html?id=wHNaAAAAMAAJ&printsec=frontcover&source=kp_read_button

(האינטרנט שלי ממש חלש כרגע... אני לא מצליחה לצרף תמונה.)



ודרך אגב, רציתי להודות לכולם. 40 אלף צפיות? זה הזוי לגמרי 0: קחו כולכם לב ענק ענק ממני:

💚x40,000

עובדות על הארי פוטרWhere stories live. Discover now