Dualarım neden kabul olmaz? -1-
İbrahim Ethem, Basra'ya geldiğinde insanlar kendisine şöyle bir soru sordular:
Ey İbrahim! musibetlerden bir türlü kurtulamıyoruz bu konuda dua ediyoruz ama kabul olmuyor. Acaba neden duamız kabul olmaz?
İbrahim Ethem, ölmüş kalplerin duası kabul olmaz der ve kalbi öldüren günahları şöyle ifade eder:
1- Allah'ı tanıdığınızı söylüyorsunuz, ama emirlerini tanımıyorsunuz.
2- Kur'an-ı Kerim-i okuyorsunuz, ama muhtevasıyla amel etmiyorsunuz.
3- Allah Rasulü sallallahu aleyhi ve sellem'i sevdiğinizi söylüyorsunuz, ama sünnetini sevdiğinizi göstermiyorsunuz.
4- Şeytanın düşmanınız olduğunu söylüyorsunuz, ama onunla dostluktan asla geri kalmıyorsunuz.
5- Cenneti sevdiğinizi söylüyorsunuz, ama ona layık bir amel işlemiyorsunuz.
6- Cehennemden korktuğunuzu iddia ediyorsunuz, ama ona götürecek fiillerden geri kalmıyorsunuz.
7- Ölüm haktır diyorsunuz, lakin hak olan ölüme hiç hazırlık yapmıyorsunuz.
8- Din kardeşinizin ayıbı ile uğraşıyor, kendi ayıbınızı hiç görmüyorsunuz.
9- Allah'ın lütfettiği nimetleri bolca tüketiyor, ama hiç şükretmiyorsunuz.
10- Ölülerinizi gömüyorsunuz, bir gün sizinde gömüleceğinizi düşünmüyorsunuz
www.zamanbitiyor.com
İslami düşünce ve bilgi platformuDualarım neden kabul olmaz? -2-
Musa (a.s) Zamanında, Yağmurlar kesilir insanlar kıtlıktan perişan olur.
Hz. Musa'ya gelirler "ya Musa Rabbine Dua Et bize Rahmetini indirsin Perişan olduk. Hayvanlarımız öldü, ekinlerimiz kurudu." Bir gün iki gün Üçüncüsünde Musa ısrarlara dayanamaz ve Yanında 70 Bin insanla Dağa çıkar ve Munâcâta başlar.
Aradan üç gün geçmiştir fakat yer gök kupkuru bir damla Su yoktur.
Herkes şaşırır Allahın Peygamberi Rabbinden yağmur istiyor fakat Allah Peygambere bile icabet etmiyor.
Munâcâtlar neticesinde Allahu teâlâ Musa'ya Cevap verir,
"Ya Musa O 70 Bin insanın içinde bir kişi var ki "NEMÎME" (Söz taşıma" anlamına gelen nemîme, dini bir kavram olarak, kırıcı, üzücü ve dargınlığa sebebiyet veren sözleri birinden diğerine taşıma demektir. Türkçe'de buna koğuculuk denilir.) günahını işliyor.Bunun üzerine Musa (a.s) Kavmine döner ve "Ey kavmim içinizde bir tane Nemmam var o ortaya çıkmadıkça yağmur yağmaz, her kimse aramızdan çıksın " diye seslenir. Fakat hiç kimse ortaya çıkmaz.
Çağrı bir kaç defa tekrarlanmasına rağmen 70 Bin insanın içerisindeki Nemmam bir türlü ortaya çıkmaz, kolay mı o kadar insanın içerisinde rezil olmak.
Fakat bir süre sonra herkes Nemma'mın çıkmasını beklerken Beklenmedik bir şekilde Yağmurlar başlar yer yağmura doyar.
Musa (a.s) Sorar "Ya Rabbi Nemmam'dan dolayı yağmur yağmıyordu ne oldu da Rahmetini indirdin."
Allah,"Ya Musa O Nemmam Kulumun kim olduğunu ben biliyorum, Bana Tevbe etti bende onu rezil etmedim. İfşa etmedim ve Tevbesini kabul ettim. Ben, Bana yönelenlerin sahibiyim.
Evet değerli dostlar 70 Binde Bir Günahkar varken yağmur yağmıyorsa bugün yağmurun yağması Allahın rahmetinin büyüklüğünün ifadesidir.
Aramızda bu kadar fitne, fesat, nemime, hased, kin ve nefret varken acaba biz yağmuru ne kadar hakediyoruz?
www.zamanbitiyor.com
İslami düşünce ve bilgi platformu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dini Hikayeler Ve İbretlik Kıssalar
Historia CortaManevi hayatımızda önemli yeri olan şahsiyetlere ait yaşanmış ibretlik olaylar ve kıssalar.