Tamah insanı kör ve sağır eder.

686 9 0
                                    

Tamah insanı kör ve sağır eder.


Bir tamahkâr ormanda dolaşırken küçük bir kuş yakalar. Kuş can havliyle der ki:

"Beni ne yapacaksın?"

Adam: "kesip yiyeceğim" Der.

"Benim bir lokmacık etim, ne karın doyurur ne de bir derde deva olur. Beni bırakırsan sana üç önemli nasihatte bulunurum."

Adam: "Nasihatleri söylersen seni bırakırım."

Küçük kuş: "Birini elinde iken, ikincisini şu ağaca konunca, üçüncü­sünü de karşı tepeye varınca söylerim" der.

Adam: "Peki birincisini söyle!"

Küçük kuş: "Elinden çıkan şeyin hasretini çekme!"

Adam: "İkincisi ne?"

Kuş, ağaca konunca der ki: "Olmayacak şeye inanma!"

Adam: "Üçüncü nasihati söyle!"

Kuş karşı tepeye varınca seslenir:
"Sen ne ahmaksın, benim kursağımda ellişer gramlık iki tane inci vardı. Beni kesseydin, bu incilere malik olacak­tın."

İnci sözünü duyar duymaz, tamahkâr, hemen oraya yıkı­lıp kalır. Eyvah diyerek dövünmeye başlar. Sonra der ki: "Haydi üçüncüsünü söyle!"

Küçük kuş: "Sen iki nasihati hemen unuttun. Üçüncüsünü söylesem ne faydası olacak?"

Adam: "Söyle, belki bunu unutmam" der.

Küçük kuş: " 'Elden çıkan şeye üzülme' dedim, beni bıraktığına üzül­dün. 'Olmayacak şeye inanma' dedim, etimle, kemiğimle, yüz gram gelmezken, kursağımda elli gramlık iki tane inci olduğuna inandın."

Adam: "Üçüncü nasihati söylemeyecek misin?"

Küçük kuş: "Ahmağa nasihat kâr etmez. Tamah insanı kör ve sağır eder. Hakikati görmeye mâni olur."

Not: Tamah etmek; 1. açgözlü davranmak 2. çok istemek (TDK)

www.zamanbitiyor.com
İslami düşünce ve bilgi platformu

Dini Hikayeler Ve İbretlik KıssalarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin