NYSP 6

757 78 9
                                    

Chorong Pov

"Rong-ah! Tolong omma pergi kedai!"-jerit omma dari bawah utk panggil aku dekat bilik.

Aku keluar dari bilik dan menuruni anak tangga di rumah aku dan berjumpa omma di ruang tamu.

"Ye? Omma nak apa?"-tanyaku kepada omma utk memastikan semula.

"Tolong omma beli barang kat kedai. Ni list barangnya. Esok omma nak buat breakfast takda barang masak pulak. Tolong yaa."-kata omma.

"Tapi..Chorong nak naik ape? Malam2 ni? Dah pukul 8 mlm dah.."-jawabku.

"Alaa jalan kaki jelaa. Boleh yee.."-kata omma seakan merayu.

"Hmm oklah. Chorong siap kejap."-kataku. Nasib aku sayang omma aku. Nak tak nak pergi jugak lahh.

Aku berjalan sendirian menuju ke kedai. Malam ni sunyi pulak. Gelap pulak tu..rasa macam seram sejuk..
Sampai sahaja di dalam kedai, aku terus mencapai barang2 yg tertulis dalam list yang omma sediakan dan bayar.

Stelah selesai bayar, aku keluar dari kedai bersama beg plastik yg berisi barang dapur.

Tak tak tak~

Eh, ada bunyi tapak kasut lah kat belakang aku ni.. Aduhh macam mana kalau orang jahat?

Aku pon melajukan langkah aku. Aku berjalan dengan perasaan takut.
Tiba2 aku terasa ada tangan memegang bahu aku..

"Arrhhh!! Jangan sentuh aku!! Shuh..shuh..shuh!"-jeritku

Lalu aku mencangkung sambil menutup mata dan tangan aku hanya mengibas-ngibas kemana sahaja dengan mata tertutup.
Secara tidak sengaja aku menangis ketakutan.

"Hiks..hikkss!"-aku menangis.
Omma! Tolong Chorong..Ada orang nak buat sesuatu kat Chorong!

V Pov

"Goal!! Yey! Aku menang! I got the last score!"-jeritku gembira sebab last minit dpt masukkan bola keranjang ke jaring.

"Wey korang dah nk malam la.. Jom pergi minum aku belanja. Penat ni baru lepas main basketball."-ajak Rapmon kepada BTS.

Then, kita orang pon lepak dan minum sehingga pukul 8.30 malam. Kemudian masing2 balik ke rumah sendiri.

Haihh kenapalah aku tak bawak motor atau kereta je tadi nk pergi main basketball? Dah kena jalan kaki.

Sunyi pulak malam ni.
Eh, tu macam.. Chorong! Dia baru keluar dari kedai malam2 ni... Aku ikut dia lahh.

Makin laju pulak dia jalan ni kenapa? Aku pon melajukan langkah aku mendekati Chorong. Aku mengangkat tanganku dan memegang bahunya. Tiba2 dia menjerit lalu mencangkung.

"Arrhh!! Jangan sentuh aku!! Shuh..shuh..shuh!"-halau dia sambil menutup mata.

Aku berjalan ke hadapan Chorong dan turut mencangkung dihadapannya.

Lahh menangis pulak..
Aku menepuk perlahan bahunya dan berkata..

"Noona, ini saya lahh. Jangan takut. Saya V, Kim Taehyung."-kataku.

Kemudian Chorong membuka matanya perlahan.

"Yahhh!! Awak, Taehyung!! Awak buat saya takut tahu tak!!"-marahnya sambil menjerit.

Lalu Chorong bangun dan aku turut bangun. Then Chorong memukul aku.

"Ahh..apayo! Sorry..sorry lah. Saya tak sengaja.."-kataku cuba menahannya dari terus pukul dan, aku dapat memegang tangannya.

"Pabo..pabo..pabo"-marah Chorong pada aku sambil tangan cuba untuk pukul aku tetapi ditahan.

"Dah dah. Mari saya teman noona balik."-pelawa aku.

"Tak payah! Saya boleh balik sendiri!"-balas Chorong seperti merajuk.

"Noona tak takut ke kalau ada orang jahat?"-sergahku memain.

"Hurmm yela2!"-jawab Chorong terpaksa.

Aku dan Chorong jalan berdua menuju ke rumah Chorong.
Aku tengok Chorong ni terkial-kial membawa beg plastik berisi barang dapur.. Kesian dia..

"Meh..saya tolong bawakan."-kataku dan terus mengambil beg plastik di tangan Chorong.

Aku dan Chorong tiba di sebuah rumah teres 2tingkat. Rasanya inilah rumah Chorong. Cantik jugak.

"Gomawo."-kata Chorong sebaik sahaja tiba dirumahnya.

"Tak apa. Tapikan saya tak sangka pulak yg rumah noona dekat jugak dengan rumah saya."-kataku kepada Chorong.

"Kalau macamtu noona masuk dululah."-kata Chorong dan terus masuk ke dalam rumahnya tanpa menoleh ke belakang.

Sebaik sahaja aku tiba di rumah, aku menaiki anak tangga dan masuk ke bilik aku. Kemudian aku mencapai tuala dan terus masuk dalam bilik air untuk mandi selepas berpeluh main basketball.

Aku baring diatas katil sambil mencari contact name.
Noona Park😍❤

'Noona😘👋'

     'Apa? Kacau malam2 ni?'

'Saya dah selamat sampai rumah!😊'

  'Tak tanya pon😒😑'

'Alaa noona ni... Waktu rehat esok pergi rooftop tau noona. Saya ada something nk cakap. Jaljayo!😘😘'

'Ok.'





TBC
Sorry bosan sikit.🙏
Vote, comment juseyo!

©Noona, You're So Pretty! || k.t.h & p.c.rWhere stories live. Discover now