Waktu rehat.
V Pov
Mana Chorong ni? Aku tak nampak pon dia masuk kantin. Dia tak rehat ke? Dia tak lapar ke?
"Sudah2 lah tu Taehyung. Kau tunggu apa lagi? Makan la. Kalau tak, aku yg makan kau punya makanan."-kata Jimin dengan mulut yg penuh dengan makanan.
"Aku cari dia, Park Chorong. Aku tak nampak pon dia masuk kantin. Dia tak makan ke?"
Ehh tu bukan ke kawan Chorong. Siapa nama dia..haaa Bomi! Baik aku pergi kejar dia. Mesti Chorong ada dengan dia.
"Korang makan lah aku punya makanan tu. Aku tak nak. Aku pergi dulu! Bye!"
"Bomi sunbae!"-jeritku sambil berlari ke arahnya.
Bomi Pov
"Bomi sunbae!"
Aikk.. Siapa pulak yg panggil aku ni? Kacau je orang nk beli makanan. Kemudian aku pon menoleh kebelakang. Ternyata orang yang panggil aku tu, orang yang aku jumpa dia tengah berborak dengan Chorong.
"Erm ada apa?"-tanyaku kpd lelaki itu.
"Mana Chorong? Boleh saya tahu dia dekat mana?"-tanya dia.
"Kenapa kamu tak panggil dia sunbae? Kenapa kamu panggil dia Chorong je? Takkan kamu tak tahu yang dia senior kamu?"-tanyaku bertalu-talu.
"Ye saya tahu. Tapi biarlah..Ok sekarang Chorong kat mana?"-tanya dia lagi.
"Dia ada kat taman tengah rehat dengan kawan2 dia. Termasuklah aku."
"Oh okay. Saya pergi dulu!"-katanya lalu beredar.
V Pov
Banyak tanya betul lah kawan Chorong ni. Nasib baik dia tak membebel atau marah dekat aku, kalau tak, mampos aku.
Ha! Itu pon Chorong! Tapi macam ramai pulak kawan dia.
Aku berhenti separuh jalan. Nak pergi dekat Chorong atau balik ke kantin balik?"Woi. Kamu buat ape tercegat dekat situ? Malu nk pergi sana ke? Sebab ramai perempuan? Jomlah ."-tegur Bomi yg tetiba ada kat sebelah aku.
Aku pon mengikut belakang Bomi.
Sampai sahaja, Bomi memberitahu Chorong yang aku nak jumpa dia."Ada apa ye nk jumpa?"-tanya Chorong kpd aku.
"Chorong dah makan?"-tanya ku
"Belum. Nak makan lah ni. Tapi awak yang kacau saya nak makan."-kata Chorong.
Chorong Pov
Kacau je budak ni. Makanan aku baru je sampai. Hurmm.
"Cepatlah ada ape?"-tanya aku kpd V.
"Erm saya..kejap."-kata V separuh jalan sambil matanya menengok kasut aku.
Kemudian dia mencangkung lalu mengikatkan tali kasut aku sambil berkata..
"Meh, saya ikatkan tali kasut awak. Tali kasut awak terbukak. So, saya ikatkan. Saya takut awak jatuh. Jatuh cinta dekat orang lain."-katanya sambil ikat tali kasut lalu berdiri.
Aku tercengang dengan kata2 dia.
Whutt?! Dia buat pickup line kat aku?"Ehh kenapa tenganga ni? Nanti masuk lalat siapa yang susah? Saya jugak."-katanya sambil mengangkat dagu aku untuk menutup mulut aku.
Err dah kenapa dohh dengan dia ni?
"Ok lah. Saya berterus terang. Sebenarnya saya nak...........................................................................tahu yang awak kelab ape?"-tanya V.
"Kelab Kerjaya."-jawabku ringkas.
"Ok. Kalau macam tu saya pergi dulu ya bye! Eh, jumpa lagi! Kalau saya. Ckp bye, nanti sya tak boleh jumpa awak pulak. See you again Chorong!"-kata V.
Skip>>>
Waktu balik sekolah.
V Pov
Aku berjalan bersama BTS untuk balik rumah.
"Weh korang, aku dah daftar kelab untuk perjumpaan esok. Aku daftar kelab kerjaya. Korang kelab mana?"-tanya aku
"Aku dengan Jhope kelab menari."-kata Jimin.
"Aku kelab masakan."-kata Jin.
"Tahulah kau pandai masak.."-kata aku kepada Jin.
"Memanglah duhh. Macam tak tahu pulak kau."-kata Jin.
"Aku dengan Jungkook kelab music."-kata Suga.
"Aku kelab english."-kata Rapmon ringkas.
Tu bukan ke Chorong. Yg dekat bus stop. Aku pergi kat dia laa.
"Aku pergi dulu la bye!"
Bus stop.
"Hai Chorong!"-kata aku sambil melompat ke depan Chorong.
Chorong kelihatan terkejut disebabkan aku tetiba terjah depan dia. Hahaha.. Nampak comel lah dia.
"Hai Chorong! Nama saya V but you can call me tonight."-kataku sengaja sambil menunjukkan gigi.
"Ye saya tahu nama awak. Awak dah bagitahu dah sebelum ni."-jawab Chorong.
"Kalau macam tu awk kena bagi saya nombor awak, dan saya bagi nombor saya kat awak sebab you should call me tonight."
"Sudah2 la tu buat pickup line."-kata Chorong.
"Eh ok ape. Lelaki yg selalu buat pickup line ni sweet tau! Nah nombor saya. Keep it. Save tau nombor saya! Jumpa lagi!"
TBC
Vote juseyo!
YOU ARE READING
©Noona, You're So Pretty! || k.t.h & p.c.r
Fanfic"Noona. Noona cantik lah"- Kim Taehyung. "Oh, thank you."- Park Chorong. "Tapi, lagi cantik kalau noona couple dengan saya."- Kim Taehyung. "Whutt?!"- Park Chorong. Start - 13/10/17 End - 5/11/17 This is my second fanfic. Please read! Malay fanfic. ...