Dalam kelas 5-B.
V Pov
Memandangkan semua cikgu tengah meeting, baik aku lepak dengan BTS. Dorang pon masing2 sebok dengan telefon sendiri. Layan IG la tuhh. Wait IG?
"Weyh korang, sini kejap!"-jeritku memanggil BTS. Then, dorang semua dtg kat tempat duduk aku dengan Jungkook sambil tarik kerusi dan duduk.
"Nak apa?"-tanya Jin.
"Korang ada follow IG Chorong tak?"-tanyaku.
"Aku ada follow dia."-kata Suga.
"Ape nama acc IG dia?"-tanya aku.
"Eh, aku pon ade follow dia laa. Nama acc IG dia, mulgokizary. Kalau tak silap. Cuba lah cari."-kata Jungkook.
Dengar je nama acc dia, aku terus search.
"Wahh! Instafamous jugak dia..Kenapa gambar dia semua comel2 je eh?"-kata aku.
"Mana lah kita orang tahu. Dah dia dilahirkan macam tu. Bodoh la kau Taehyung!"-kata Jimin. Aku hanya buat muka😒.
"Kau betul, sukakan Chorong sunbae?"-tanya Rapmon tetiba.
"Yep! Kenapa? Kau suka dia ke hah? Nonono she's mine."
"Ishh kau ni..aku tanya je. Aku tak suka lah orang yang lagi tua dari aku ni."-jawab Rapmon. Tahu marah. Aku lagi marah kalau ada orang lain suka dia.
"Lepas ni rehat, korang nak makan apa? Aku dah bosan lah dengan makanan kat kantin sekolah."-kata Jhope.
"Habistu kau nak makan ape? Order dari luar?"-tanya Jimin.
"Haa boleh jugak. Lepastu kita makan kat rooftop. Order Seoul chicken."-jawab Jhope.
"Ermm ok aku order. Tapi share duit."-kata aku.
"Boleh laa"-kata dorang semua.
"Ha bagi sini duit cepat."-kata aku lalu diaorg pon bagi duit kat aku.
Kringgg
"Dah. Korang tunggu kat rooftop. Aku nak pergi tunggu makanan pagar sekolah. Bye."-kataku lalu beredar.
Aku berjalan menuju ke pagar sekolah. Tiba2 ternampak Chorong dengan kawan2 dia tengah berjalan nk pergi kantin rasanya.
"Park Chorong! Hai!"-jeritku sambil melambai ke arahnya. Then, dia dengan kawan2 dia jugak pandang aku.
Dia dan kawan2nya hanya memandangku pelik. Lalu aku ternampak kawan2 dia mula bertanya sesuatu kepada Chorong."Jumpa petang nanti!"-jeritku lagi. Kemudian aku teruskan langkah aku ke pagar sekolah.
No one Pov
"Eh tu bukan ke budak semalam yg jumpa kau waktu rehat?"-tanya Hayoung kepada Chorong.
"Ha ah."-jawab Chorong ringkas.
"Kenapa dia kata jumpa kau petang nanti? Korang ada date eh? Kau ada namchin tak bagitahu kitaorang!"-tuduh Eunji melulu kepada chorong.
"Ishh kau ni Eunji main tuduh je..tanya lah dia dulu."-kata Naeun.
"Tah apelah. Thanks Nangni! Petang ni kan ada perjumpaan kelab, dia satu kelab dengan aku. Itu sebablah dia cakap macam tu."-kata Chorong kepada Apink.
"Aku rasa dia suka kau lah Chorong. Sebab aku tengok dia happy semacam kalau nampak kau. Aku ade suruh dia panggil kau sunbae, tapi dia x panggil pon. Mesti sebab dia suka kau. Sebab tu dia panggil kau Chorong je."-kta Bomi panjang lebar.
"Ha ah aku pon sokong apa yang Bomi cakap tu. Aku confirm 99% yang dia suka kau."-sampuk Namjoo pulak.
"Haihh korang ni..memandai je..dah la jom rehat."-kata Chorong.
Skip>>>
Petang.
Chorong Pov
Mana ahli yang lain ni.. Aku seorang je dekat bilik bahasa ni. Lambat betullah dorang ni. Bukan tak tahu perjumpaan pukul 3. Sekarang dah nk pukul 3 dah. Nanti pukul 3 lebih baru nk muncul. Cikgu pulak kata masuk lambat sikit. Haiihh.
Tetiba pintu bilik bahasa ni terbukak sendiri. Mana orangnya? Takda pon. Takkan lahh.... Omma..tolong!
"Hai!"
"Omma!!! V! Janganlah buat macamtu! Terkejut tahu!"-kataku agak marah kepada V. Sapa suruh terkejutkan orang!
"Sorry Chorong..Saya saja je. Awak nampak comellah kalau terkejut. Hahahaa"-kata V sambil gelak terbahak-bahak dan memegang perutnya.
Ewahh dia boleh gelak pulak..orang tengah serious ni. Huh.
Wait kenapa muka aku rasa macam panas je ni. Don't tell me i'm blushing! Andwae!!!!"Janganlah blush blush, Park Chorong..kejap. Mana semua orang? Tak sampai lagi?"-tanya V. Dari tadi dia datang sekarang baru perasan.
"Panggil saya sunbae lah. Saya senior awak. Nanti apa pulak pelajar lain cakap."-kata aku.
"Tak nak!"-kata V. Degil pulak tu.
"Kalau macam tu panggil saya noona."
Setelah dia berfikir lama, baru dia bersuara.
"Boleh tapi jangan dingin dengan saya. Ok? Noona?"-kata V.
"Nak buat perjanjian pulakk. Ok ok lah."-jawab aku malas macam ye tak ye je.
Then, seorang demi seorang ahli kelab masuk bilik bahasa. Termasuklah guru kelab.
Cikgu lantik aku jadi pengerusi dan si V tu jadi penolong pengerusi sebab aku seorang je ahli yg paling tua, lepastu V. So, aku terpaksalah bekerjasama dengan V ni. Adoii.
Sebok je V ni nk duduk sebelah aku.
Aku tengah menanda buku rekod kelab, tetiba V bagi aku sehelai kertas yg bertulis..You know what BEAUTIFUL means,
Read the first word.Ok. What the..
TBC
Vote, comment juseyo!
YOU ARE READING
©Noona, You're So Pretty! || k.t.h & p.c.r
Fanfiction"Noona. Noona cantik lah"- Kim Taehyung. "Oh, thank you."- Park Chorong. "Tapi, lagi cantik kalau noona couple dengan saya."- Kim Taehyung. "Whutt?!"- Park Chorong. Start - 13/10/17 End - 5/11/17 This is my second fanfic. Please read! Malay fanfic. ...