NYSP 11

724 65 10
                                    

Next day at school.

V Pov

Aku berjalan menaiki tangga untuk pergi kelas. Tapi aku perasan yg orang dekat depan aku ni adalah orang yg sangat aku kenal.

"Noona."-kataku membuatkn dia berhenti di tangga dan memandang belakang.

Dia tengok je aku dan terus naik hingga ke level 2 dan dia berhenti sama mcm aku. Kemudian baru dia bersuara.

"Awak nk apa?"-tanyanya.

"Noona tahu tak esok hari ape?"-tanyaku.

"Hari..sabtu? Kenapa?"-jawabnya dan menanyakan aku soalan.

"Ouhh..kalau macam tu tak ape lah. Jumpa nanti ye dekat rooftop. Annyeong!"-kata aku lalu beredar ke kelas.

Kelas 5-B.

Aku masuk je kelas, member aku, Bts dh panggil aku.

"Keluar jom! Kitaorg belanja kau."-kata Jin.

"Eh! Kau je!"-kata Jungkook.

"Boleh, tapi malam tak boleh. Aku ade hal. So, balik sekolah nti kita terus pergi."jawabku.

"Ok lah kalau macamtu."-kata Jhope.

Skip>>>

Rehat

Chorong Pov

Sampai sahja di rooftop, aku nampak Taehyung tengah melambai kat aku dengan senyuman dia yg menawan tu sambil menyuruh aku duduk di sebelahnya.

Dah kenapa dengan dia hari ni? Happy semacam je..

"Cubit saya."-katanya sebaik sahaja aku duduk di sebelahnya.

"Untuk ape?"-tanyaku.

"You're so pretty, i must be dreaming."-katanya buat aku tersenyum.

Wait. Wht?!

"Kejap. Ade matahari baru muncul ke? Atau noona baru senyum dekat saya?"-katanya lagi sambil tergelak kecil.

He loves pickup lines.

"Ok2. Noona, saya nk ajak noona keluar malam ni. Pukul 9. Tapi balik lepas pukul 12. Boleh ye.."-katanya.

Lepas pukul 12 mlm? Gila ke? Macam lah omma kasi.. Aku pon taknak laa. Walaupon aku akan tidur lambat malam ni sebab esok cuti.

"Saya rasa omma mesti tak bagi saya balik lewat macam tu..so, awak keluar jela dengan kawan2 awak tu."-kataku.

"Nanti saya mintak izin omma noona. Kalau dia kata boleh, tiada jawapan NO utk mengelak keluar dengan saya. Ara?"-katanya seakan memaksa.😑

"Ok, call!"-kataku.

Mesti omma tak bagi punya lahh. Hahahaha.

Skip>>>

V Pov

Selepas selesai aku dan Bts keluar sesama lepas sekolah, aku terus ke rumah Chorong lebih kurang dalam pukul 6 lebih macamtu.

Dingdong~
Aku menekan loceng rumah chorong.

Lalu omma chorong keluar. Menuju ke aku yg berada di luar pagar.

"Eh, ade apa datang ni? Nk jumpa chorong eh? Meh la masuk."-ajak omma chorong sambil membuka pagar.

"Eh, tak payah susah2 ahjumma. Saya datang sekejap je. Nak jumpa ahjumma."-kataku.

"Oh. Nak jumpa ahjumma? Bukan chorong? Ok."-katanya.

"Saya nk mintak izin  ahjumma untuk ajak chorong keluar malam ni pukul 9 . Lepas pukul 12 malam saya hntar dia balik. Ahjumna jangan risau. Saya tak akan apa2 kan dia. Saya akan jaga dia."-kataku utk meyakinkan omma chorong.

"Baiklah. Ahjumma percayakan kamu. Nanti ahjumma bagitahu chorong ye."-kata omma chorong buat aku senyum kegembiraan.

"Gamsahabnida ahjumma! Saya balik dulu ye.. Nti saya datang pukul 9. Annyeong!"-kataku lalu beredar.

Chorong Pov

"Sape datang omma?"-tanyaku kpd omma.

"V. Dia ajak kamu keluar malam ni. Pukul 9 dia datang."-jawapan omma buat aku terkejut.

"Omma bagi Chorong balik lewat malam?"-tanyaku.

"Ye."-jawab omma ringkas.

Haihh terpaksa lah nak.. Dah nasib..

Skip>>>

Malam

Tepat je pukul 9 dia dah sampai rumah aku dengan membawa keretanya sendiri.
Menepati masa betul dia ni...

Aku masuk kereta dia dan terus memakai tali pinggang kerusi kereta. Tapi dia still tak jalankan kereta dia. Aku tengok muka dia.

"Kenapa tak jalan?"-tanya aku.

"Macam mana noona buat macamtu?"-tanyanya

"Macam mana apa?"-aku mula pelik.

"Look so good?"-jawabnya.

Aku ingatkan apelah tadi.

"Mesti sakitkan noona?"-tanyanya lagi.

"Apa yang sakit?"-tanyaku pulak.

"Jatuh daripada syurga.😆"-jawabnya.

Sumpah aku blush. Cheesy betul lah.

Then, dia mula memandu keretanya ke...aku po tak tahu dia nak pergi mana..

"Kita nak pergi mana?"-tanyaku.

"Pergi hati saya."-katanya tapi mata still focus on the road.

"Kenapa awak asyik buat pickup line kat saya?"-tanyaku.

Ok. Hari ni memang banyak persoalan.

"Noona ni keyboard ke? Because you're just my type. "-jawabnya.

Then, kitaorg sampai di restoran. Dia mengajak aku makan malam. Selepas makan, dia kata nk bawak aku pergi suatu tempat. Tak tahu lah tempat apa..







TBC
Vote, comment juseyo!

©Noona, You're So Pretty! || k.t.h & p.c.rWhere stories live. Discover now