NYSP 2

1.2K 114 11
                                    

V Pov

"Ok. Kamu semua buka buku Fizik."-arah cikgu Heo Im.

Kedudukan aku dalam kelas , aku duduk tepi tingkap yg boleh nampak padang sekolah. Aku duduk sebelah Jungkook.

Jujur aku cakap, subjek Fizik ni memang membosankan. Huh. Aku rasa macam nk keluar je dari kelas. Tpi cikgu Heo Im ni tak akan kasi pelajar dia keluar kelas masa subjek dia. Melainkan kalau nk pergi tandas.

Yang si Jungkook ni apesal rajin sangat ni, nk belajar Fizik. Selalunya dia sekepala dengan aku, malas. Baik aku tengok budak kelas 6-C main bola tu kat bawah.

Tengah sedap aku tengok bola, tetiba si Jungkook ni siku-siku aku pulak. Dah kenapa? Malas aku nk layan. Baik aku tengok dorang main bola.

"Weh weh..tengok luar kelas."-kata Jungkook yg boleh dikatakan berbisik.

"Ape?"

Aku pon menoleh ke luar kelas dan...
Aku terus berdiri mengejut. Semua yg dalam kelas pandang aku.

"Cikgu! Saya nk pergi tandas!"-kataku dengan bersemangat.

Then, aku terus berlari keluar kelas. Mengejar seseorang.

"Haish. Mana pulak dia pergi ni.."-kataku perlahan sambil nengeluh.
Aku teruskan berlari utk cari.

"Haa. Itu pon dia.. Park Chorong!"- jeritku apabila ternampak wanita idaman aku.

Chorong Pov

Langkah aku terhenti bila dengar ade org panggil. Lelaki.
Aku pon memusing ke belakang melihat siapa yg memanggil aku tadi.

Seorang lelaki yg tinggi. Berkulit cerah. Dan hensem. Lelaki itu senyum kepada aku sambil menampakkan giginya yg petak. Dia berjalan menuju dekat aku dan berhenti betul2 depan aku.

Siapa dia ni? Macam mana dia kenal aku? Aku tak kenal dia pon.
Aku memandang dia atas bawah.
Tiba-tiba dia menghulurkan tangannya.

"Saya V."-kata lelaki itu yg masih menghulurkan tangannya.

Aku merenung tangannya lama. Kemudian aku menyambut tangannya. Kami bersalam.

"Oh ok. Saya kenal awak ke?"-tanya ku sambil memandang mukanya

"Sekarang kenal."-kata lelaki itu yang bernama V.
Loya buruk pulak laki ni.
Then aku melepaskan salaman kami bedua.

"Chorong! Sini pon kau. Aku cari kau, mana kau pergi? Ni siapa?"

V Pov

"Chorong! Sini pon kau. Aku cari kau, mana kau pergi? Ni siapa?"-tanya seorang perempuan tah dari mana datangnya yg nametag tertulis namanya Yoon Bomi.
Kawan Chorong lah kot.

"Takda pergi mana2. Aku pon nk pergi kat korang jugak. Dah la jom pergi."-kata Chorong lalu menarik kawannya pergi.

Haish kacau betul lah kawan dia ni. Tak apelah baik aku balik kelas. Mesti cikgu pelik aku pergi tandas lama sangat.

Wahh happy nya dia sambut huluran tangan ku ini. Yuhoo. Her hand so soft!!

Aku masuk je kelas..
"Kenapa kamu pergi tandas lama sangat? Sampai saya dah nk habis mengajar ni."-tanya cikgu Heo Im.

"Biasalah cikgu, sakit perut."-kataku lalu terus duduk.

"Dapat?"-tanya Jungkook.

"Dapat ape?"

"Bercakap dengan dia."-kata Jungkook.

"Dapat. Tapi aku dapat bagitahu nama aku je. Kau tahu tak, tadi aku hulur tangan kat dia, nk salam. Lepastu dia sambut duhh!"-kataku penuh excited sambil menggoncang sedikit badan Jungkook.

Kringggg

"Ha, jom lah rehat. Aku belanja kau sbb kau tolong bagitahu aku yg Chorong ada lalu kat luar kelas tadi."

"Ok jom!"-kata Jungkook.

"Haih. Belanja Jungkook sorang je? Belanja la kita semua."-sampuk Suga.

"Yela yela!"

Chorong Pov

"Jom rehat!"-kata Bomi, Eunji, Naeun, Namjoo dan Hayoung.

"Weh Chorong aku nk tanya kau. Siapa lelaki tadi? Bukan ke dia kelas 5-B?"-tanya Bomi kepada aku sambil berjalan menuju ke kantin.
Member yg lain hanya pasang telinga mendengar.

"Ohh aku ingat dia sebaya kita. Aku pon x kenal dia. Dia tetiba panggil nama aku. Lepastu kenalkan nama dia. That's all."

"Ohh..hensem jugak budak tu."-kata Bomi.

"Ha ah. Kenapa? Kau suka dia?"

"Eh, tak lah. Dia bukan cita rasa aku."-jawab Bomi.

"Ok."

"Wey korang jom lah rehat kt taman. Malas pulak nk rehat dekat kantin."-kata Eunji.


TBC
sorry, bosan sikit.
Vote, comment juseyo!

©Noona, You're So Pretty! || k.t.h & p.c.rWhere stories live. Discover now