Kring!!!!
Loceng menandakan waktu Pendidikan Kesihatan akan bermula bagi kelas 3-1,3-2 dan 3-3.Semua murid bergegas ke bilik persalinan untuk menyalin pakaian dan terus berbaris di tengah padang untuk senaman memanaskan badan.Selepas itu,murid-murid dibolehkan bermain permainan yang diingini selepas beritahu cikgu.
Semua murid lelaki telah memilih untuk main bola sepak,murid perempuan ada yang bermain badminton dan ada yang main sofbol.(ehh betul ke sofbol ke softball?)Chorong memang tak minat main sofbol sebb dia dah biasa dulu dudk dalam badannya yang gemuk.Jadi,dia selalu main game yang tak terlalu membebankan.So,dia main badminton.
Sedang dia bermain dengan Jie,Chorong memandang murid-murid lelaki yang sedang main bola sepak.Tumpuannya mestilah pada si V tu!Dahlah buat tak tahu semalam .Uhhh!
Lepas tu,dia fokus main badminton sebab kena marah dengan Jie sebab asyik biarkan shuttlecock tu jatuh atas padang."Seronok juga main badminton nihh"getus Chorong.
Sedang leka bermain,ada sesuatu yang Chorong nampak terbang ke arahnya dari jauh.Dia pun tak pasti apa benda tu.Tengok-tengok benda tu terkena kepalanya dan menyebabkannya jatuh .Uishh beratnya benda nihh.Kepalanya rasa pening-pening dan akhirnya.Gelap.
Aku buka mata.Siling putih lagi.Takkan masuk hospital lagi?Ehh aku dah jadi Taehyung balik ke?Segera Taehyung bangun dan meraba-raba badannya.Rupa-rupanya,dia masih dalam badan Chorong.Dia mengeluh perlahan.
"Dah bangun?"Suara garau menyoalnya."Apa tiba-tiba raba badan ?Tak malu ke? hah?"
Mata Chorong tertancap pada sesusuk tubuh di depannya.Nilah orangnya."errr,biarlah badan aku kan?"Chorong cuba menguji V."ehh apa pulak badan kau,badan akuu kan!!" Hahhh memang dah agak,tak mungkin dia lupa aku,berlakon jer lebih si V nihh!
"Hah mengaku pun!" Muka V yang putih merah sudah."Ehhh yerlah yerlh.Aku menyerah.Yerr,aku ingat kau!Tapi,apahal dengan rambut tu?yang kau biar memanjang kenapa?eiiii,mentang-mentang aku takder kau main buat suka hati kau jerr yer!"
"Habis,kau tu ?tak salah ke?tiba-tiba kuruskan badan?susah tahu aku kumpul makanan kegemaran yang mak aku masak!"
"ehh tapi ini untuk kesihatan.Tak larat aku hidup dengan badan kau dulu tu!"
Senyap.Dua-dua tak tahu nak cakap apa dah.
"macam nilah,aku mintak maaf .tadi bola tu terkena kepala kau.Aku yang tersepak jauh sangat.Kau pun buat bodoh jer tadi.Lain kali,HATI-HATI!"
Chorong memegang balutan di kepalanya."Tersepak ke kau memang nak bunuh aku?"
"Haish lantak kaulah nak fikir apa pun!Aku nak gerak."V terus keluar dari bilik kesihatan dan berlalu pergi.
Chorong pun turun dari katil dan keluar dari bilik kesihatan.Pintu itu ditutupnya rapat.Jam menunjukkan pukul 1."hmm baliklah"
Chorong ambik beg dan terus ke luar pagar sekolah.Kelihatan Taemin sudah ada di situ."Chorong kau okey tak?Lelaki tu?Budak baru tu apa-apakan kau ke?"
"Taklah,aku okey.Pening sikit jerr nihh.Tak ,budak tu tak apa-apakan aku pun.Kalau dia buat apa-apapun aku karatelah dia"
"Eheleh,sembang jer lebih." Chorong tergelak. "Kau takyah datang bakerilah.Balik jerrr"
"Tak,aku okeylah,semalam pun aku tak kerja banyak kat bakeri.Ke...kau taknak tengok muka aku dah"Chorong memuncungkan mulutnya dan buat muka sedih."Alah mana ada.."
Geli hati Chorong dengan gelagatnya sendiri."Hah lagi satu"
Chorong melihat muka Taemin yang basah dek peluh.Panas jugak haritu."Aku bukannya taknak masuk bilik kesihtan tadi tapi budak tu tak bagi aku masuk" "V?" "Yerlah,budak tu!Haish geram jugak aku tapi aku biar jer dia.Kalau ada apa-apa jadi kat kau tadi,nahas dia!"
Chorong hanya senyum tawar.
Hey guys!Hope kome enjoy this story.Well,do you guys have instagram?Who is your ultimate bias?
YOU ARE READING
Who Are You? ✔
Fanfiction"No way!Ke..kenapa aq kat sini?" "Takkanlah,aq kena cari dia!" "Tae,mana kau?" "Chorongie!!!" p/s:tahu,korang x faham maybe.Kalau interested please read!Author ikut kata hati beberapa readers and take this 2 cute characters!(author x abis abis ngn b...