Part 1-TaeRong

225 19 0
                                    

-Chorong's POV-

"Tunggu!Uncle!!" Aq berlari selaju yang mungkin untuk mengejar bas yang hampir dah nk gerak.(fine ayat nth apa hope kome fahamlah)Aq menaiki bas sambil tersengih melihat driver bas."Kamu lagi?hah hari hari lambat!"Malas dengar bebelan uncle,aq memasukkan kupon ke dalam tabung kecil di sebelahnya.Aku perasan semua mata memandangku.Aku mula melihat pakaianku jika ada yang terkoyak.Fuhh!Nasib baik xder,kalau x,kenalah aq pergi merayu kat Puan Hyeji.Aku terus duduk di kerusi di sebelah tingkap.

Beberapa minit kemudian,bas sampai di depan sekolah.Sekolah rendah.Aku masih berumur 12 tahun.Beberapa murid lelaki yang sedang berdiri di depan sekolah terus mendekatiku.Aku bertepuk tangan dengan mereka."Chorong,lambatnya datang!"tegur Ken,ketua kumpulan lelaki itu.Aku hanya tersengih."Eyh tengok tu,mangsa kau dah smpai"Aku mengalihkn pandangan ke arah sebuah kereta besar yang berada di depan sekolah.Seorang budak lelaki gemuk keluar dari perut kereta secara tergesa-gesa.Selepas kereta itu meluncur pergi,aq pergi kat budak lelaki itu.

"Oi!"Sekali tegur,budak tu dah takut dan terus menghulurkan aq 2 plastik berisi roti."Kalau hari-hari macam ni kan senang!"kata aq sambil menepuk tangannya.Lepas dapat apa yang nak,aq pergi ke arah kumpulan Ken.

-End of POV-

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat.Semua murid berpusu-pusu keluar dari kelas.Chorong terus ke kerusi panjang yang berada di belakang kantin.Dia tahu budak lelaki yang dia jumpa pagi tadi selalu berada di situ.Betul jangkaannya.Budak gemuk bernama Taehyung itu sedang sibuk membaca komik dengan banyak makanan di sisinya.Dia terus menghulurkan roti kepada Chorong bila melihatnya."Kau ni Tae,sekarangkan Ken xder,xpayahlah macam ni"Chrorong menolak tawaran Taehyung."Ambiklah,aq tahu kau lapar"kata Taehyung.Dia tahu Chorong meninggikan suara di depan Ken pagi tadi agar Ken tahu yang Taehyung hanya boleh dibuli Chorong padahal Chorong tak berniatpun sebenarnya.Dia terpaksa.Kalau tak berkawan dengan Ken,habislah,dengan dia dia sekali  kena buli!

Chorong mengambil tempat di sebelah Taehyung."Terima kasih"Dia membuka plastik dan memakan roti berinti kacang merah."Bila kau nak bagitahu Ken?" "Pasal?"Mulut Chorong penuh dengan roti."Kau kan tak suka kawan dengan dia." "Eyh,kau nak aq mati ke kena buli dgn dia?Lagipun,kalau aq xder,kau pun kena buli dgn teruk yehh.Nasib baik aq ni baik"Taehyung hanya senyum.

Selepas waktu sekolah,Taehyung berjalan pergi ke stesen bas yang beberapa meter jauh dri sekolahnya.Dia sengaja tunggu kereta d sana sebab tiada murid yang suka tunggu di sana untuk naik bas kecuali Choronglah.Sedang Taehyung membaca komik,Chorong datang dan merampas komik itu.Taehyung mengambil biskut di dalam begnya dan memberinya kepada Chorong.Chorong memulangkan komik Tae."Apa yang best dengan komik tu?'"Best sebab aq lelaki"'yerlah"Chorong makan biskut gula yang diberi Taehyung dengan perlahan-lahan.

Beberapa minit kemudian,kereta Taehyung sampai."Pakcik,tunggu kejap boleh?nak tunggu kawan"kata Tae kepada drivernya.Pak cik itu hanya mengangguk."Kau ni balik jerlah..Aku boleh baliklah" "xper,hah tengok bas kau dah sampai" Chorong terus naik bas nom.21 itu dan melambai tangannya pada Taehyung.Taehyung tersenyum.


Who Are You? ✔Where stories live. Discover now