Part 7-Who Am I?

60 14 0
                                    

Petang itu.Aku tak terus pergi ke bakery Uncle Shokora.Aku dah bagitahu Taemin yang aku nak cari buku kat library and it will took some time.{my god lisah jangan guna english kau yang teruk tu }Mula-mula dia nak join aku tapi aku suruh dia balik sebab akan ambil masa dan suruh dia bagitahu ayah dia.Dia akur dan balik.Sekarang,kami satu sekolah di Oikawa High School.Siap satu kelas lagi.

Tapi...Sorry Min,aku terpaksa tipu kau.{Min?}Aku ada benda yang perlu aku pastikan dan selesaikan.Dah bertahun-tahun lama aku tunggu dan inilah masanya kalau budak  baru tu ialah .AKU.

2.30 petang.Hari ini ada pemilihan pemain untuk pasukan bola sepak sekolah.Jie ada cakap yang V turun padang sebab minat sukan.Aduihh dia nihh sedap2 mak dan ayah aku bagi nama Kim Taehyung,dia jadikan V pulak.Jadi,harini aku nak tengok dia lagi sekali.Just one more time.{gimme gimme more x2lalalala one more time gimme gimme one more time oh oh}

Kelihatan tempat duduk penonton penuh dengan budak kelas 3.3-1,3-2,3-3.Paling banyak budak perempuan kelas aku.Selepas beberapa minit mencari tempat dduk,aku nampak Jie dan yang lain di barisan yang kelima.Awal jugak deme datang.Aku terus menuju ke arah mereka."Hi Rong!,ingatkan kau tak datang,marilah duduk.Walaupun aku tak pasti,aku chop jugak tempat untuk kau"{chop?}

Aku tersenyum dan duduk di sebelah Jie.Aku melihat sekelilingku.Nampaknya mereka semua datang dengan niat yang sama macam aku.Nak tengok V.

Beberapa minit lepastu,semua pemain pasukan sekolah yang sedia ada lengkap beruniform beratur di sebelah kanan manakala pemain baru berdiri di sebelah kiri dengan pakaian sukan putih.

Aku nampak dia lagi.Tadi aku nampak dia dalam kerumunan budak perempuan pun aku pasti.Sekarang,memang sah!Dia lah .Kim Taehyung yang dulu gemuk gedempol sekarang dah makin hensem.Bangganya aku.Tapi,mesti susah dia nak kuruskan badan aku kan?hmm apa apapun baguslah,kalau aku dh balik badan aku nanti ,senanglah sikit.

Perlawanan untuk pemilihan tamat.V terpilih untuk jadi pemain pasukan sekolah.Hebat jugak dia.Dah perlawanan tamat,inilah masa aku nk jumpa dia.Malangnya,student perempuan sekolah kitorang nihh...adoii bukannya nak balik.Diorang kerumuni si V untuk mintak tandatangan pulak!!Aku hanya berdiri di tepi tempat dudk penonton.Matanya sekilas memandangku dan terus menantap kembali kad di tangannya untuk tandatangan.Sesaat lepastu,barulah dia membulatkan mata.Ohh,baru ingat aku yerr!Nanti kau!

Peliknya,dia tak pandang aku lepastu.Pelikkan?Jadi 30minit lepastu,semua mula balik rumah.Jie dan kawan2 aku yang lain dah lupa pasal aku sebab excited dapat jumpa V.

V pun dah nak pulang.Aku ekori dia sampai ke tempat letak motosikal.

"Yaaa"Dia menoleh.Buat tak tahu dan berpaling semula.Aku berdiri depan dia sambil bercekak pinggang."Apa kau nak,perempuan?"

"Kau..Kau V kan?" "yer,kenapa?nak tandatangan?' "taknak aku.Kau,Kim Taehyung kan?'

"yerr,tu nama sebenar aku.kau nihh kenapa ,aku nak baliklah!""Nanti"

"Apa lagi?' "Nama sebenar kau bukan Kim Taehyung kan,Chorong?"

Terhenti segala gerak geri dia dan pandang muka aku macam nak telan."Apa kau merepek  nihh?' "kau tak ingat?" Takkan lupa ingatan sampai tak ingat aku.

"Aku rasa kau dah gila nihh,aku nak balik,jangan kacau aku lagi yer!"Dia terus menghidupkan motosikal dan berlalu pergi.Haish dia ni kan,aku bagi sebijikkan baru tahu!

Takper.Esok ada lagi Taehyung.Jangan risau.Kau akan dapat balik badan kau!"

Who Are You? ✔Where stories live. Discover now