"K..kau suka Chorong??"
"Takkanlah ,kau suka aku?"
"Apa kome dua nihh?yer!Dah lama aku nak bagitahu tiba-tiba V masuk sekolah.Kau mula jauh dengan aku.A..aku jealouslah.Aku janji aku akak jaga kau baik-baik,Chorong.Tolonglah,terima aku"Memang aku dah agak dia suka kat Chorong.Tapi...
Chorong susah nak buka mulut.Dia memandang V.
"Kau suka dia ke Chorong?"Taemin memandang V.
"Tak..tapi.."Dia suka kau,Taemin.Ayat itu hanya dapat dikatakan dalam hati.Takkanlah dia nak buka mulut cakap yang V suka kat Taemin?Aishh gila ke?!??Chorong menarik nafas dan menghembusnya perlahan-lahan.
"Okay Taemin,kalau aku terima kau,kau boleh terima aku kalau aku berubah?"
"Aku boleh terima kau macam mana pun ,Chorong."
"Kalau aku jadi macam 6 tahun lepas ,kau sanggup terima aku?"
V memandang Chorong.Chorong buat ni semua untuk aku ke?"Emm,macam tu?Tapi kenapa kau nak berubah?kau kan cantik sekarang,peramah,baik"
"Habis?"
"Emm,kalau kau jadi macam dulu.Aku..aku susah sikit kot.Sebab...emm sebab aku tak minat gadis rambut pendek dan kasar macam kau dulu.""aku tak minat gadis rambut pendek dan kasar macam kau dulu."
aku tak minat gadis rambut pendek dan kasar macam kau dulu.
aku tak minat.
Ayat itu bagai menyayat hati Chorong waktu itu.Chorong berupa V.
"Kalau macam tu...maaflah.Sebab.."Chorong bangun dan memegang tangan V.V terkejut.
"Sebab aku memang suka kat V."Pecah.Hancur berkecai perasaan Taemin terhadap Chorong yang disimpan selama 5 tahun itu.
"Dan ingat Taemin,kau patut sayang seseorang sebab hati dia ,bukan wajah dia."Chorong mengenggam erat tangan V dan berlari dari kafe itu.Taemin hanya tercegat di situ.
Tercungap-cungap mereka berdua bila sampai di perhentian bas itu."penatnyer..""emm,Tae?"
"Yer?""Kau maksudkan apa yang kau cakap tadi tu?"
Ting.Ting.Ting.Mereka saling berpandangan."Kenapa aku nak tipu kau?Aku dah lama simpan perasaan kat kau ,Chorong.Dari kecil.Dan Taemin tak layak untuk gadis sesuci kau.Mungkin sekarang kau masih dalm badan aku,tapi satu hari nanti,kita akan kembali ke badan sendiri.Dan tak mungkin kau boleh khawin Taemin waktu tu"
"Taehyung"V mendakap Chorong dengan erat.Hujan turun.Perhentian bas tidak berbumbung menyebabkan mereka berdua basah dek air hujan.Air mata V juga tidak kelihatan.Tak sangka setulus itu cinta Tae terhadapnya padahal dia tak pernah sedar hal itu.
Tiba-tiba.Hujan yang lebat memang tak mereka kisah.Peristiwa beberapa tahun lepas itu berulang.Kilat menyambar mereka dan dua-duanya pengsan dalam keadaan berpelukan.
YOU ARE READING
Who Are You? ✔
Fanfiction"No way!Ke..kenapa aq kat sini?" "Takkanlah,aq kena cari dia!" "Tae,mana kau?" "Chorongie!!!" p/s:tahu,korang x faham maybe.Kalau interested please read!Author ikut kata hati beberapa readers and take this 2 cute characters!(author x abis abis ngn b...