Pagi yang sangat cerah dan tenang.Ada yang bergegas ke tempat kerja,ada yang berjoging di taman berhampiran dan ada yang masih dalam selimut.
Chorong dah terpacak kat luar sekolah dari pukul 8 pagi.Tapi,mamat yang suruh dia tunggu depan pagar sekolah tak datang2 lagi."aishh ,manalah dia nihh,hah dah sampai pun"
Sebuah kereta hitam berhenti di depannya.Cermin kereta diturunkan dan seraut wajah melambainya."Mianhae,lambat sikit,aku lupa bagitahu kau pukul berapa tadi"kata V sambil menggaru-garu kepalanya.
Chorong duduk di sebelh kerusi pemandu dan tutup pintu."kau tahu tak satu jam ,aku tunggu kau kat sini?""alah alah sorrylah.nanti aku belanja kau yerr" "ehh yerlah yerlah."
Beberapa minit lepastu,mereka sampai ke sebuah kafe.Kafe itu dihias dengan padanan warna merah dan hitam memberikan pemandangan kafe yang klasik.Mereka memilih untuk duduk di meja yang berada di hujung kafe.Selepas memesan minuman,mereka saling memandang.V baru perasan yang dia tak pernah hias dirinya ketika berada dalam badannya dulu.Taehyung pandai jaga penampilan diri sebagai gadis muda yang sopan.Rambutnya yang panjang dibiarkan lepas,beberapa sepit rambut mengekalkan kedudukan rambut lurus itu.Pakaiannya blouse bercorak ringkas warna biru dengan jeans berwarna biru.Mukanya tak bermekap tapi tetap cantik.
"Kenapa pandang aku macam tu?"Muka Chorong merona merah bila V asyik melihatnya."takder pape,dah lama tak nampak 'diri aku' kan.""Jadi?ceritalah kat aku?kau pergi ke mana sebenarnya waktu tu?"
Mereka diam sebentar bila pelayan datang membawa minuman."Macam nih,aku bangun,dan aku ada kat hospital.Lepastu,aku tahu yang aku ada kat England sebab aku koma dan diperiksa kat sana.Jadi,aku mula kuruskan badan kau yang gemuk tu.aduhhh,susah tahu tak?!ambil masa 6bulan untuk aku dapat badan nihh"kata V sambil menunjukkan tangannya yang berotot sikit.💪
"Mianhaeyo,kalau aku tahu kau akan masuk badan aku satu hari,dah lama aku tinggalkan perangai aku kuat makan nihh" "Ye ke?" "Ermm tak tahulah."
V menghirup jus oren yang dipesannya."Habis,lepastu kenapa kau tak balik sini?""Sebab mak bapak kaulah.Deme kata aku tak macam dulu,jadi diorang jalankan pemeriksaan hampir setiap minggu untuk pastikan otak aku nihh okay ke tak!"Chorong tergelak.
"Hah gelaklah gelak!Lepastu,aku sekolah kat sana.Aku kena tukar sekolah dah banyak kali kat sana jadi mak bapak kau taknaklah nama diorang famous kat England sebab ada anak macam aku.So,i come back here."
"Tukar sekolah kenapa?""kau tahulah kan dulu aku macam mana?dah masuk badan lelaki,lagilah aku takleh duduk diam."
Hmmm..
"Errmm cakap pasal parents,mak ayah sihat?"V hanya memandang Chorong yang kelihatan sangat teruja menunggu jawapannya."sihat.aku jer yang buat deme tak sihat." Chorong mengeluh perlahan."look here.aku memang nak hidup macam kau,tapi aku tak biasa dengan kasih sayang.i'm jauh dari itu.aku tak boleh.jadi,diorang susah hati dengan aku."
Muka Chorong berubah."emm,lepasnih kau janganlah layan mereka macam tu,jadilah baik sikit." Aku akn cuba.mak aku apa citer?"
"Kau taknak jumpa dia ke?" "Taknaklah."
"Aku nak jumpa boleh?
"Hah?"
"Mak ayah aku.Aku rindu mereka."Taehyung sangat menyayangi ibu bapanya.Dah bertahun dia tak jumpa mereka dan dia nak jumpa kalau dia tak dapat berubah balik ke badan asalnya lepasnih.
"Mestilah boleh.lain kali."
"Lagi satu."
V menunggu Chorong teruskan."Bila kita boleh balik badan kita sendiri?"
"Aku tak tahulah Tae.tapi,aku nak balik badan aku tapi aku taknak hidup macam dulu"V bangun."Jomlah,kita balik"Chorong angguk dan ikut V balik ke kereta.
Kalau kita tak berubah?
YOU ARE READING
Who Are You? ✔
Fanfic"No way!Ke..kenapa aq kat sini?" "Takkanlah,aq kena cari dia!" "Tae,mana kau?" "Chorongie!!!" p/s:tahu,korang x faham maybe.Kalau interested please read!Author ikut kata hati beberapa readers and take this 2 cute characters!(author x abis abis ngn b...