8 / outing with miki ll

31 1 0
                                    

Termenung. Melayani perasaan masing-masing. Aku menjeling kearah dia yang juga leka termenung menyaksikan kerlipan bintang yang menari-nari di dada langit.

Aku mengetap bibir. Aku mahu tanya macam-macam. Aku mahu tahu everything pasal miki. But, nampak macam busy body ke?

Aku mahu tanya kenape dia jadi pembunuh. Kenape dia sudi tinggal di rumah aku? Kenape? Keluarga dia buang dia ke? Sebab ape? Mungkin sebab dia ni pembunuh?

"Nid? Awak ada ape-ape nak tanya kat saya ke?" soalnya sambil sekali  lagi jarinya dipetikkan menyentakkan aku ke paras sedar sepenuhnya.

Aku baru sedar yang aku berkhayal sambil menatap miki. Oh my. Ni memang memalukan kaum kerabat adam betul. Sorry kaum adam sekalian,cause memalukan korang semua. Aii janji takkan cuai lagii >~<

Terkantoi lagi siot. Berangan depan gadis sejelita ni memang mengundang blushing di pipi. So, what i gonna to do now? Oh right nid, just tunduk2 tersipu malu gitu. Comfirm dia akan paham. Kalau still tak dpt tangkap. Memang dasar otak udang

"kalau awak rasa nak tanya ape2 pasal life saya. Tanyalah. Saya dah ready"balasnya sambil menguntum senyuman yg kelihatan begitu ikhlas.

Wtf? Ape maksud dia? Dia dh READY? Oh my blushing pipi. Jangan bertambah merah lagi. Oh my lovely otak dont pikir yang ngarut2. Aku tahu kau tu otak laki2 tapi dia bukan ready pasal nak ehem uhukk uhukk ngan kau but ready hal lain.

Tapi senyuman ikhlas dia tu. Buat niat aku bertambah-tambah nak terkam dia malam ni jugak. Kalau blh sekarang pun boleh. Hehe. Nid, you so gatal. Nak adinda garukan? Takpelah. Taksudi pun. Biarlah kegatalan tu berterusan. Just let it go.

Ok sorry. Author sekarang ni dh crazy binti mengarut bin merapu bin ntah ntah hapeee. Ok sorry again. Biasalah otak author ni baru kena reject ngan crush T-T

Dont worry author kental hati.
Padahal author ni takdelah sehodoh mana pun kan. Ok ok abaikan semua kerapuan author ni.

Aku terkesima sebentar. Selalunya yang selalu beri senyuman ikhlas mcm tu cuma irdina dengan mama. Oh air mata yang ku sayang lagi ku hargai janganlah menitis. Habislah maruah aku sebagai anak jantan yang sejati tercalar disebabkan setitis air mata.

Tapi entahlah. Still takleh tahan air mata gugur. Air mata tu pergi juga keluar. Dasar degil! Tak tahu nak dengar arahan empunya tuan tubuh yang lagi cute dan sem nak mampoih ni.

Aku pun ngek pergi buat bunyi org menangis. Uwahhh. Uwahhh. Aku jerit macam orang baru lepas kena reject. Oh mai. Tetibe pula author pula jadi sayu.

Tubuh aku menjadi hangat tiba2. Aku mengerling ketepi. Kelihatan bahu aku dipeluk miki.

Makin kuat aku menangis. Auch nid. Makin mengada kau eh. Ape salahnya gais,mengada ngan orang manis ayu kiut miut ni tak selalu dapat. Hehe. Lagi2 si manis pulak yang nak bermanja dengan aku. Hehehe. Senyuman miang mula muncul.

Relax nid. Plan two kau ni dh nak berjaya. Pura-pura sedih lagi. Jadi pelakon drama sinetron paling pro. Paling handal. Paling mahir. Paling hebat dlm alam semesta haha. Ok aii overr.

"mama!! Papa!! Nid rindu mama!papa! Abg rindu adikk! Abg betul-betul sayangkan adik!"
Raung aku kuat. Miki mengusap belakang aku penuh simpati. Aku menekup muka aku yang kemerahan menahan malu dan tangisan. Atau kau saje nak sorokkan senyuman gatal kau tu nid? Ishh nid. Nampak je sotong tapi miang nak mampoih.

Dasar sotong kering tak sedor diri. Eh korang pikir pe? Ooh korang pikir sotong kering tu. TU EH. Hehe. Ni bagi kaum hawa yang pahamm jeeeee.

Sesekali aku memandang miki yang leka cuba menenangkan aku yang masih menangis. Sedikit terharu tgk kesungguhan miki ni pujuk aku. Macam pujuk pakwe tgh merajuk pula lahaii. Alamak, ter-SS PULAKKK.

Miki~Where stories live. Discover now