bab 6 / idea jahat

46 2 0
                                    

Pintu kayu tu aku tolak perlahan. Mata aku melilau mencari kelibat gadis. Tapi, gadis tu namanya miki? Erk. Nama macam cute. Orangnya pun cute. Tapi, kejam. Pyscho. Pembunuh. Menghancurkan hidup orang lain. Tu bukan cute dah. Tapi crazy. Layak dibagi middle finger.

Gadis tu tiada di mana2. Kelibat dia dah hilang. Lampu rumah aku berkelip-kelip ibarat night clubbing. Aku mengetap bibir menahan geram dan amarah. Kemana gadis setan tu lari?!
Sekali lagi pendengaran aku dpt menangkap suara seseorang mendesak kesakitan. Aku mencari arah suara tu muncul dan langkah aku terhenti. Aku behenti betul-betul di hadapan pintu bilik tidur irdina. Aku menangis perlahan.

" to..tolong..."suara itu mula meminta tolong. Aku kenal suara tu. Suara yang selalu buat aku marah dan selalu buat aku marah dan selalu buat aku happy
" to...tolong...a..abang nid....."
Aku menekup mulutku dari terus mengeluarkan tangisan yang kuat. Terketar2 tangan aku memulas tombol pintu yang mempunyai sedikit cecair darah tu.

Dan bila pintu itu terkuak luas. Aku kaku. Tak mampu nak menjerit atau bergerak. Hanya mampu mengeluarkan air mata memandang tubuh adik aku digergaji oleh gadis tu. Tangan dan kakinya sudah dipotong terlebih dahulu. Dan lebih mnyayat hati ku ni apabila aku melihat adik aku masih hidup. Nyawa2 ikan. Adikku masih merayu supaya behenti menyeksa dia. Tapi minah tu buat pekakkan telinga!

" be..berhenti...ja..jangan..seksa dia miki..." rayu aku lalu terlutut di hadapan miki. Miki mengalihkan pandangan ke arah aku. Tiada segaris senyuman di bibirnya. " le...lepaskan dia..."rayuku lagi sambil memeluk erat kaki kanannya. Dahi aku mendarat di atas paha gebunya. Dia hanya mendiamkan diri. Irdina yg diambang maut itu menggenggam erat hujung baju ku." a...abang...adik....sa..sayang abang..."

Aku meraung kuat lalu mendakap erat tubuh irdina yg terbelah dua tu. Dan akhirnya. Irdina terkulai kaku. Tiada lagi nafas. Tiada lagi nadi. Air mata aku tumpah. Aku berteriak. Kuat dalam tangisan. Aku berteriak dan berteriak semahunya. Dengan terketar2 aku cuba berbuat sesuatu semampu dan sekudrat yang aku boleh. Aku sudah lemah dan tidak tahu apa perlu dilakukan.

Aku memandang miki yang turut memandang aku. Wajahnya memang sebijik mcm manusia yang tak mempunyai hati dan perasaan. Aku cuba bersuara. Tapi kesian,aku hanya mampu membuka mulut tapi tak mampu nak mengeluarkan apa pun suara

Miki merapati aku. Dekat dan dekat. Lalu jemari halusnya membelai rambut aku lembut.
" This is death,sweetheart. Thats means death. Sometimes dead is better." aku makin erat mendakap tubuh kaku irdina. Lalu sekali lagi aku menangis semahu-mahunya. Aku mahu merasakan ini semua mimpi,gurauan, fantasi! Tapi sesekali tidak. Ini semua realiti,benar,dan bukan rekayasa dan bukan drama pepetang maghrib tu!

"ke...kenapa...kau bunuh keluarga aku? Kau kata kau cuma nak bunuh aku?!!" soal aku lalu mencengkam kuat kolar kemeja gadis tu membuatkan mata kami berdua bertaut lama. Gigi aku diketap kuat. Air mata masih mengalir turun. Dia tersenyum manis. Serta-merta aku terpana melihat kemanisan senyuman yg diukir oleh gadis tu. Pantas tangan miki melingkar di leher aku dengan senyuman manisnya.

" nid...hati manusia ni lagi seram tau daripada rupa hantu. Saya cuma jalankan misi. Manusia lain yang menyuruh saya. Saya hanya mengikut arahan je" jawapnya sambil mengusap perlahan bibir ku. aku dapat rasakan kehangatan tubuh dia. Sangat rapat dengan aku. Time ni, rasa ingin hidup datang kembali. Aku rasa aku disayangi kembali. Senyuman gadis gile ni seperti dia bergitu ikhlas mengukirnya utk aku. Special utk aku.

Aku pandang wajah dia lama. Aku dapat rasa macam ada satu tarikan yang buat aku tak dapat melepaskan pandangan. Dan satu idea jahat muncul di kepala otak aku. Aku tersenyum nipis. Aku rasa. Aku tak perlu bersusah payah mahu merancang utk bunuh minah ni. Tapi aku kena berusaha merancang utk buat minah kejam ni jatuh cinta dan obses dengan aku!!

Miki~Where stories live. Discover now