Luna berjalan longlai masuk ke dalam kelas lepas hantar min woo ke kelasnya tadi.
Dia rasa tak bermaya bukan sebab tak makan ,tapi sebab otaknya terasa kusut memikirkan apa yang sedang dihadapinnya sekarang ini.
Tak sampai sehari dia bersama min woo,tapi macam-macam hal yang sudah terpaksa dihadapi.
Contohnya macam tadi,lepas hantar min woo dia singgah ke tandas,dan masa dalam tandas ada dua tiga orang pelajar perempuan lain.Dia syak mereka tu peminat min woo,sebab salah seorang daripada mereka dengan sengaja langgar bahunya mujurlah dia tak terjatuh.
Lepas tu sorang lagi pulak sengaja sekat kaki dia waktu nak keluar dari tandas tu pula.
Huh..
Susah juga ya bila terjebat dengan orang yang ramai peminat ni."Luna!"jerit yebin sebaik saja Luna sudah menapak dalam kelas.
Ahh..
Ini lagi satu bala."Woi..sini kau..aku ada banyak benda nak tanya kau ni."terus dia tarik kasar tangan Luna supaya duduk di tempat duduknya.
Hmm..
"Kau nak tanya pasal apa?"saja dia buat-buat tak tahu."Pasal kau dengan min woo lah!sejak bila korang bercinta?kenapa aku dengan eun so tak tahu pun korang bercinta?"Macam polis pencen saja gaya si yebin ni menyoal.
Eun so disebelahnya pula hanya merenung Luna dengan air muka penuh tanda tanya.
"Mana ada aku bercinta denga dia.."jawab Luna dengan nada suara yang malas.
Penat betul dia hari ni,bila terpaksa berhadapan dengan fans si min woo tu.
"Jangan nak tipu!satu sekolah dah kecoh tau."Bentak yebin tak puas hati.
"So,kau nak dengar aku cakap 'yes!aku bercinta dengan dia'or kau nak dengar aku jawab 'no'?"giliran Luna pula membentak.
Geram pula dia dengan si yebin ni,kalau pasal min woo selalu sangat dia yang over.
Yebin terkulat-kulat.
"Emm..no..""Dah tu kan aku dah cakap aku tak bercinta dengan dia!yang kau tak faham bahasa kenapa?kau kawan aku or kawan budak-budak kaki gosip tu?mata Luna menjamah wajah yebin.
"Kawan aku..."jawab yebin perlahan dia menundukkan muka.Takut pula nak bertentang mata dengan Luna.
"Kalau kawan aku,kau tentu kenal aku ni orangnya macam mana.Takkan lah tak ada angin,tak ada ribut,tiba-tiba aku nak bercinta dengan si min woo tu.."suara luna kini mengendur.
Rasa bersalah pula dia bila meninggikan suara pada yebin.
"Betullah kau tak bercinta dengan dia?"
Luna angguk kepala.
"Semua gosip tu tak betul?"
Dia angguk lagi.
"Sudah..sudah..tak payah korang nak bermasam muka sebab min woo tu ye.Tak eloklah gaduh-gaduh macam ni..sekarang ni lebih baik kita dengar apa penjelasa Luna."eun so yang dari tadi diam mencelah.
Luna tarik nafas dalam-dalam sebelum menceritakan apa yang berlaku pada eun so dan yebin,dia cerita dari mula sampailah habis apa yang berlaku antara dia dan min woo..
***
"Petang ni jangan lupa."suara min woo mematikan lamunan Luna.
Kening gadis itu mula bertaut.Dia tak faham apa yang min woo maksudkan.
"Lupa apa?"
"Ish!kau ni..mesti tak fokuskan bila aku bercakap."keluh min woo.Dia memang perasan sepanjang perjalanan mereka berdua pulang dari sekolah tadi Luna asyik diam saja,dan gadis itu kelihatan seperti dalam dunianya sendiri.
YOU ARE READING
Dark prince
Teen FictionAku selalu perhatikan dia,si Dark prince.Putera kegelapan yang membawa cinta bagai angin bertiup lembut menyapa pintu hatiku.. Tapi apakah cinta itu berjaya singgah di gerbang hati ini,atau ia hanya menyapa kemudian berlalu pergi begitu saja?