Do Vianoc zostávali dva týždne, keď sa Dean vybral za Casom do jeho izby. Neklopal, proste vošiel. Anjel sedel na posteli a prezeral si dnešné noviny s cieľom nájsť niečo neobvyklé. Spočiatku netušil, čo hľadať ale mladší Winchester mu ochotne vysvetlil, o aké nezvyčajné veci sa s bratom zaujímajú.Z nejakého dôvodu mal s ním Sam menší problém než Dean. A Castielovi to nedalo pokoja. Musel si získať Deanovu dôveru, chcel si ju získať. Chcel byť pre neho priateľom, nie len niekto, koho musí strpieť.
„Sam konečne našiel stopu. Zajtra vyrazíme za ženou, ktorá je podľa všetkého Noahova rodina."
„To je skvelé." Hoci to malo znieť pozitívne, jeho výraz tomu nenapovedal.
„Cas..." Začal Dean, no hneď sa zarazil, ospravedlnenia neboli jeho silnou stránkou.
„Mrzí ma to, okej? Nemal som to robiť. Ale..." Odvážil sa pristúpiť bližšie k posteli, zastal pár krokov od nej, oči upreté na anjela, ktorý stále hľadel do novín.
"Stále mám dojem, že mi čosi tajíš. Že si mi nepovedal prečo si tu naozaj. Prečo by Boh riskoval tvoj život kvôli mne? Čo je na mne také špeciálne, že má môj život väčšiu cenu než tvoj?"
„Na to by si mi mohol odpovedať sám, od začiatku si predsa myslš, že si lepší ako ja." Prvý raz na neho pozrel, v očiach mal výčitku. Lovec zdvihol obočie a kútik úst mu vystúpil hore.
„To mal byť sarkazmus?"
„Zrejme." Odvetil skloniac hlavu späť k novinám.
„Učíš sa rýchlo." Oprel sa o stôl a založil si ruky na hrudi. Do anjela sa znova zabodol jeho zelený pohľad, tentoraz však miernejšie.
„Povieš mi, prečo si tu?" Castiel sa nadýchol a napokon stroho odpovedal.
„Je to trest." Deana jeho odpoveď zaskočila.
„Čože?"
„Prísť sem a ochraňovať ťa. Je to môj trest." Zatvoril noviny a odložil ich stranou. Zvesil z postele nohy a dlane zložil do lona.
„Za čo? Užil si si hore s nejakou okrídlenou kráskou?" Pousmial sa nad svojou vlastnou poznámkou, no výraz sa mu ihneď zmenil, keď sa ozval Castielov zamatový hlas.
„Za Lisu."
„Za Lisu? O čom to rozprávaš?" Zelené oči boli plné neistoty a záujmu zároveň.
„Hovorila ti niekedy o tej nehode, ktorá sa stala pred tromi rokmi?" Deanovi sa vybavili spomienky, počul o tom toľkokrát.
„Áno."
„Bol som tam."
„Kde?" Ozval sa nechápavo, anjel k nemu zdvihol zrak. Niekoľko sekúnd na neho uprene hľadel a potom začal s vysvetľovaním.
YOU ARE READING
Súdny deň
Fanfiction31.10. Noc, ktorá je odjakživa považovaná za magickú. Pre Deana Winchestra to platí stonásobne, preto sa rozhodne využiť príležitosť. Má šancu priviesť svoju drahú Lisu späť. No osud si hrá podľa svojich pravidiel. A tak na Deana čaká prekvapenie, k...