Part 1

58 7 5
                                    

Yerin POV

Haih..... Penatlaah. Dah laah dlm umah ni hanya ada aku sorang jer yeoja. Lagi 2 tu namja.

Kan best mcm dulu. 2 yeoja, 2 namja. Aku dan omma. Oppa dan appa.

Tapi sekarang, hanya ada aku, oppa dan appa sahaja.

Mengingat kenangan yg perit sangat sakit. Masih jelas diingatanku kemalangan omma dihadapan mataku.

Flashback

"Aaaargh!!!! Rin benci omma!!! Omma buat Rin dan Kai oppa putus!! " terus aku berlari keluar rumah.

Baju ku basah kuyup akibat lari dlm hujan. Aku dgr nama ku diseru.

Apabila aku toleh kebelakang. Sebuah kereta dipandu laju. Oleh kerana org yg pandu kereta tu mabuk, dia terlanggar ommaku sehingga terpelanting.

Omma ku sudah terbaring di atas jalan dgn darah yg banyak.

Oppa dan appa telah sampai. Aku pula hanya diam. X tau nak menangis atau marah pada pemandu tu atau rasa bersalah.

Perasaan aku bercampur baur. Kami sempat sampai ke hospital, tapi malang x berbau.

TIIIIIIT!!!!

Hayat omma aku telah dirampas. Tanpa sempat aku meminta maaf.

Pemandu adalah namja dan penumpangnya pula yeoja. Dua dua mabuk. Kuat betul bau arak.

Tapi mereka dipenjarakan selama seminggu sahaja. Yeoja atau lebih kepada wanita tu seperti tua. Mcm sudah berkhawin.

Namja tu pula muda. Ada something wrong. Tapi waktu tu aq x kesah langsung pasal dorang.

End flashback

"Rin!! Jom dinner! " panggil appaku. Aku terus pergi kedapur.

Nasi goreng kimchi. Kegemaranku. Aku terus duduk di kerusi.

Kami mula mkn. Not bad nasi goreng kimchi ni. Tapi, x sama mcm omma buat dulu.

Omma punya lagi sedap. "Rin, kenapa termenung ni?? " terus lamunan ku terhenti kerana oppa dan appa  bertanya kepada ku.

"X de apa. Jom sbung mkn"ajak ku .

"Kalau ada pape, luahkan lah kat appa. X dekat appa, dekat oppa pun boleh. Kan, Hoseok?? " appa memberi cadangan. Hoseok menggangguk.

"X dekat kitorang,  kat chingu Rin pun boleh. X baik dipendam tau"pujuk Hoseok. Aku mana ada chingu.

Aku kan gangster. X lyn aah chingu chingu ni. Buang masa.

End Yerin POV

S
K
I
P

DI SEKOLAH

Yerin melepasi pagar sekolah dgn selamba nye.

"Annyeong oppa! "

"Apa yg memekik pekak kat sana tu?? Asal banyak sangat betina betina meroyan rayan kat sana??" Yerin menanyakan soalan itu dihatinya.

Apabila dia mendekati kawasan yg pekik pekak tu, dia nampak budak paling skema kat dunia.

'SKEMA' tulah perkataan yg di ckp didlm hatinya.

"Oooo. Skema tu ke? Bukan hensem mana pon. Dgn spek tebal mcm bulu mata yeoja x ori. Baju terlalu kemas. X de style langsung"terus Yerin meninggalkan kawasan tu.

Dia masuk kedalam kelasnya. Dia form 4,sebaya dengan si 'Skema' tadi. Skema tu kelas pertama, Yerin kedua.

Walaupun Yerin ni gangster, dia masih lagi menunjukkan sifat kepandaiannya dlm akedemik.

Semasa Miss Sandra mengajar, tetiba pintu kelas Yerin diketuk. Yerin menoleh kearah pintu kelasnya.

'Mmm.. Adohai. Skema ni lagi. Semaklah aku tgk dia ni. Tgk, betina betina meroyan dlm kelas aku ni dah bising' Yerin hanya mampu mengutuk didalm hatinya saja kerana takut cikgu menggelarnya biadap.

Well, dia hanya terkenal sebagai 'gangster' di kalangan pelajar je. Cikgu x terlibat pun. Nnt kang appa dia tau, mati Yerin.

Yerin POV

"Saya nak berjumpa dgn Jung Yerin"ckp Skema tu.

Wait!!! Jung Yerin?? Sape lagi yg nama Jung Yerin eeh selain aku??

Eeeh, aku sorang je. Dia nak jumpa aku??! Jgn dia tau aku ni gangster sudah.

Kang dia report kat cikgu, mati aku. Dia dah lah pengawas. Plus SKEMA pulak tu.

Well, skema kan suka mengadu.

"Jung Yerin" Miss Sandra memanggilku. Aku apa lagi, bangun je laah.

"Ye cikgu?? " tanyaku sopan. Yerlaaah, anak murid cemerlang.

Ceeh, padahal belakang cikgu, kemain punya gangster aku.

Betina yg lain hanya menjeling aku. Aku membalas dgn pandamgan tajam. Hah, terus takut dorang.

Hahahahohohohuhuhu

Menjeling jeling betina ni kang, aku congkil bijik mata, bute teros.

"Taehyung nak jumpa kamu"aku terus mengikut Taehyung dari belakang.

Ehh, asal dia naik sampai ke bumbung ni??

Hush!!!!! Terkejut aku!! Babi punya SKEMA!!

Boleh dia jalan, pastu main stop je. Aku lempang baru tau. Padan muka.

"Kau pehal main stop camtu je? Kau aku lempang kau, bekecai muka kau yg x seberapa nak hensem tu!! " hah, kan dh kene marah ngan aku.

Taehyung hanya membuat muka serious. Dia x takut ngan aku ke? Aku kan gangster.

Ke, dia baru kluar dari gua. Tu yang dia x tau aku ni gangster. Pakaian punyalah mcm tu.

Aku konfem yg dia ni baru keluar dari gua. Budak baru nak up lah katakan. Tu yg pakaian kemas semacam, spek tebal macam bulu pelepah.

Hish, x se stail langsung.

"Kau pahal tgk aku mcm tu?? " ada ke aku tgk dia?? Sejak bila tgk dia?

"Hah?? Sejak bila aku tgk kau?? X de masa aku nak tgk kau"

"Hmm whatever. But, one thing i knew it about you"hah?? Apa yg dia tau??

"Apa yg kau tau? " kataku sambil tersenyum sinis. X kan laah dia tau aku ni gangster.Well, dia kan baru kluar dari gua.

Dia mendekatkan diri nya padaku. Aku pula menjarakkan diri kebelakang sehingga aku terlanggar dinding.

Kami sangat rapat. Sampai dpt rasa nafasnya di tepi rambutku. Terus tegak bulu roma aku.

Dia membongkokkan badannya supaya sama tinggi dgn aku.

"You're gangster, Miss Troublemaker"ckp Taehyung sambil tersenyum sinis. Mengejek aku lah tu.

Terus aku menolak badannya jauh dari aku.

"H-how did you know??! Kau bukan ke baru kluar dari gua??! SKEMA!! "bls ku balik.

Dia hanya gelak. Apa yg lawak?? Aku x buat lawak pun.

"Sape cakap aku baru kluar dari gua? Haha!! Pabo! " what??!  Dia panggil aku pabo??! Babi!!

"Aku ckp!! Asal?! " bengang dhoo bila kita marah dia, dia marah kita balik. Nak ke aku pulas puting tetek dia tu. Padan muka.

"X de apa. One more thing. All your secrets are in my hands "katanya sinis. Aku cepuk kang skema ni.

X habis habis dgn sinis dia tu. Kalau aku cabut mulut dia, tau la OKU seumur hidup.

Wait!! Secrets??! About what??!

Tbc

Gangster & Skema[K.T.H]Where stories live. Discover now