Part 2

56 6 8
                                    

"Heh? What secrets?? Kau x knl aku pun sblm ni. Rahsia apanya? " kataku cuba belagak tenang, padahal dlm hati dah banjir dgn peluh dah.

"Sape ckp aku x kenal kau?? Kau jadi gangster, pastu mintak duit org, buli org, always ponteng sekolah, kekadang ponteng kelas. Belagak baik depan cikgu. Cikgu pun percaya. Don't think I do not know,Miss Troublemaker"

Terus pucat muka ku. Ooo, aku lupa. Aku ada rahsia pasal dia jugak.

"Aku nak kau simpan rahsia tu dlm poket. Kalau kau bocorkan, aku pon boleh jer bocorkan rahsia kau. Buybye"aku melambaikan tangan untuk ke tangga pergi kekelas.

Belum setapak aku mahu meninggalkannya ,dia memanggilku.

"Wait!!! What's my secrets? Tell me now, Miss Troublemaker"

"Kau ni dah terdesak sangat ke nak tau?? Nnt² je larh, Skema"terus aku pergi ke kelas meninggalkan dia di atas bumbung.

End Yerin POV

Setibanya Yerin di kelas, dia meminta izin untuk duduk di tempatnya.

Taehyung masih lagi tercegat di atas bumbung bangunan sekolah.

'Rahsia apa yg yeoja tu tau?? ' tanya Taehyung di dalam hati.

Terus Taehyung masuk ke kelasnya balik. Taehyung mesti melintasi kelas Yerin.

Yerin hanya menjelingnya. Tahyung membalas dgn pandangan yg tajam.

Yerin duduk di tepi tingkap, sebelah dgn lalu pejalan kaki.

Beberapa hari berlalu selepas kejadian Yerin dan Taehyung di atas bumbung.

"Pasal apa si Skema tu x bagitau cikgu eeh?? Mesti nnt dia nak ugut aku" syak Yerin didalam tandas.

Didalam tandas x de org. Tulah sebabnya dia berani ckp.

Dia keluar dari tandas sambil membetulkan baju sukan yg dipakainya.

Kedebaboooom!!

"Aduh! " budak yg melanggar Yerin tu mengaduh kesakitan. Yerin jatuh terduduk. Budak tu pun sama.

Tapi, budak tu aje yg mengadu kesakitan. Yerin terus bangun, lalu menengkingnya.

"Woi,buta ke apa? Mata letak mana?? Lutut?? Lubang buntut?? "

"Mian. Saya x seng-"namja tu tenung muka Yerin tanpa menghabiskan percakapannya.

"Saya x seng apa?? Cakap habis x boleh ke?? " tanya Yerin berhambur kutuk.

Namja tu bangun tanpa mata berkelip tenung Yerin. Yerin pula dah seram sejuk tgk namja tu.

"C-cantiknya"ckp namja tu. "Kau dah kenapa?? Mabuk? " tanya Yerin.

Padahal dlm hati dah berbunga bunga org puji dia.

"A-ani.Kunpimook Bhuwakul imnida..."dia bow 90°,kemudian menyambung lagi kata katanya.

"...You can call me Bambam"sambil tersenyum.

"Kau budak baru ke?? Asal x penah nampak? " tanya Yerin smbil menyilangkan tangan.

"Nae. Pelajar pertukaran Thailand"

Yerin hanya meng'O'kan sahaja.

"Apa nama awak?? " Bambam tunduk kebawah kerana malu nak tgk muka Yerin.

Aku rasa aan, Bambam ni crush kat Yerin aah.

"Yerin. Jung Yerin"Yerin terus berlalu pergi dari tempat tu.

Kring!!

Seperti biasa, hari Selasa masa pertama mesti Miss Sandra yg akan mengajar. Miss Sandra juga guru kelas Yerin.

"Baiklah. Silakan masuk"pelawa Miss Sandra.

Punyalah terkejut aku.

"Annyeong. Kunpimook Bhuwakul imnida (bow 90°). You all can call me Bambam. Saya pelajar pertukaran dari Thailand " Bambam yg ternampak Yerin yerus senyum kearahnya.

Yerin tidak membalas langsung. Dia bukan mcm yeoja meroyan rayan nak perhatian & layan namja. Nampak murah sangat.

"Baiklah, Bambam boleh duduk disebelah Yerin. Yerin sila angkat tgn"

Yerin mengangkat tangan seperti yg disuruh Miss Sandra. Yerin hanya duduk berseorangan kerana ramai yg x nak duduk dgnnya.

Semua yg berada di kelas ada yg terkejut, ada yg cemburu lagi lagi yeoja.

"Hai Yerin. X sangka kita sama kelas kan?? " jwb Bambam sambil tersenyum menampakkan eyesmilenya.

Yerin yg terpaku tuu bagaikan dihenti masa. Hatinya seperti tertarik pada Bambam apabila Bambam senyum.

Masa rehat sudah pun tiba. Satu kelas Yerin sudah keluar kecuali Bambam dan Yerin yg sedang mengemas beg bersama Bambam.

Suasana disitu hanya sunyi. "Awak rehat dgn siapa?? " tanya Bambam yg memecahkan kesunyian sambil memandangnya.

"Sensorang" Yerin hanya memjawab sepatah tanpa memandang muka Bambam kerana sedang khusyuk mengemas.

"Saya nak rehat dgn awak?? "

Yerin hanya membuat bunyi 'hmm' sahaja. Mereka berjalan bersama dlm perjalanan kekantin.

Banyak yg Bambam ceritakan tentang keluarganya. Yerin pula hanya menjadi sebagai pendengar.

Sampaikan org sekeliling pelik melihat mereka berdua. Nak tau apa yg pelik??

Yela, gangster yg ditakuti pelajar berjalan dgn chingu. Biasa dia akan jalan dgn gangnya.

Taehyung yg sedang dalam perjalanan kekantin nampak Yerin dan Bambam jalan bersama.

"Hish!! Sape budak tuu?! Semak laah. Macam mana si Yerin tu boleh rapat dgn namja bibir besar tu?!"Taehyung membuat penumbuk sejurus tu, dia menumbuk dinding berdekatan.

Tbc

Gangster & Skema[K.T.H]Where stories live. Discover now