"Well, kau ada number?? Nnt senang aku nak contact kau kalau ada pape"tanya Bambam.
"Ada. Nnt kat kelas aku bagi kau. Jom la mkn. Aku lapar"ajak Yerin kemudian membuka plastik roti cheese.
"Okk. Kau mmg suka mkn cheese ke?? "
"Haah. Wae?? " tanya Yerin sambil mkn rotinya.
"Patut la nampak gemuk. Kakaka"gelak Bambam sambil membuat muka buruk.
Yerin pula yg tgh mkn tu nak tersembur, kemudian berkata" Yah! Mana ada!! X tembam lagi tau. Kau tu yg bibir besar banyak lemak! " jeling Yerin.
"Okk. Jgn marah. Saje je. Dah jom mkn"
"Tgh mkn la ni. Kau yg x mkn. Sumbat roti tu dlm mulut kau kang, baru tau"ckp Yerin berhenti mengunyah, kemudian minum minumannya.
S
K
I
P"Banyak banyak betina, asal betina ni jugak yg dtg tempat aku ngan kau. Dtg dtg terus jeling aku. Babi betulla. Kalau aku dpt dia, aku bunuh betina tu"
Marah Yerin sambil menjeling 'betina' yg dikatakannya tu.
"Hahaha. Sabar jela sayang"pujuk Bambam.
"Sape sayang kau. Nasib betina tu dah pergi. Buat sakit hati je. Aku lempang kang. Dah la, eei, aku nak pegi toilet laa"
"Buat apa?? " tanya Bambam.
"Buat anak. Asal?? Nak join?? " tanya Yerin sambil menjelingnya.
Bole pulak tanya buat apa. Hal perempuan, perempuan la. Dia laki, bukan perempuan.
"Ohyemji! Aku innocent lagi!! Shuh shuh! " halau Bambam sambil membuat tangan.
"Hmm... Mengahalau kau eeh. Aku halau kau dari kelas ni kang baru tau" terus Yerin pergi tandas.
Yerin keluar dari tandas, dia membetulkan pakaiannya selepas membuang 'hajat'.
Selepas dia keluar, dia terkejut.
"Oh mak kau superman terbang!! "
"Mak sape yg kau ckp terbang tu?? Mak aku x terbang langsung. Lagi satu perempuan patutnya 'women'. Fail BI ke apa?? " tanya budak yg membuatnya terkejut.
"Woi SKEMA!! Ko nak aku hempuk ko ke hape?? Terkejut dhoo. Pastu bole pulak dia betulkan aku punya ke'fail'lan aku. Aku tau la. Aku cuma terkejut je"marah Yerin sambil membetulkan gelang yg dipakai.
X selesa laah katakan. Tu yg betulkan.
"Kau dah x membuli ke?? " tanya Skema. Yerin pula sudah berhenti betulkan gelangnya.
Kemudian, perlahan lahan mengangkat kan mukanya memandang Taehyung.
"Hmm, ntah. Aku rasa aku dah insaf kot. Sikit la. Sbb malas" jwb Yerin acuh x acuh.
"Mls ke dah insaf ke pape laa, Miss Troublemaker. Tapi sejak kau kwn ngan bibir besar tu ke?? Aku dah x nampak kau jln ngan gang kau"
"Biar la aku nak jalan ngan sesapa pon"jwb Yerin sambil menjeling Taehyung sebelum mengambil langkah untuk pergi dari situ.
"We, sabo la"panggil Taehyung apabila nampak Yerin pergi meninggalkannya.
"Ko nak ape?? Aku nak dok dlm kelas laa"marah Yerin sambil menjeling Taehyung.
"Kau dah banyak berubah kan sejak ada bibir besar tu?? " perli Taehyung.
"Apa masalahnya?? Biar la. Pembetulan, bibir besar yg kau ckp tu ada nama. Nama dia Bambam. Understand, SKEMA?? "
Panjang lebar Yerin berckp.
"Hmm. Whatever. Bila kau start kenal namja tu?? " tanya Taehyung sambil bersilang tgn.
"Bambam. Bambam ok. Sejak aku lahir aku dah kenal dia. Aku chau lu"malas Yerin nak layan si SKEMA tu.
Kalau bole semua dia nak tanya.
Yerin POV
Bila aku nak balik kelas, tetiba...
Huwaaaa!!!!!
"Pahal bising pulak tu?? Bunyi mcm org nangis" aku terus pergi ke belakang bangunan yg berdekatan dengan tandas.
Actually, kawasan larangan. Ni kalau pengawas jumpa aku kat sini, mati aku.
Aku buat jenayah sebelum ni x penah kene tangkap dgn pengawas. Bukan setakat pengawas, cikgu pun tak.
Laa... Budak nangis rupanya. Ni mesti kes buli. Sejak aku kwn ngam Bambam aku dah jarang membuli.
Aku insaf sbb x nak kene ceramah ngan Bambam. Well, Bambam ni x mcm laki lain.
Dia baik. Dia jenis yg x banyak marah perempuan kalau perempuan banyak silap lagi² aku.
Aku terus kearah budak perempuan tu.
"Oi. Apa nama kau?? " tanya aku. Aku x lupa lagi yg aku ni gangster. Jaga maruah punya psl.
"H-hyori hiks hiks"jawabnya.
"Ooo. Kau asal?? Sape buli k--"
"Kamu buat apa ni Yerin?? Kamu ckp dekat rakan kelas kamu yg kamu nak pegi toilet. Ni kenapa kat sini?? "
Tanya Miss Kelly yg buat aku x sempat bertanya pada budak tu.
"S-"
"Ikut saya ke bilik disiplin. Dua dua"terus Miss Kelly menyuruh aku.
Aku & Hyori apa lagi, bagai lembu. Eer, apa eeh yg org selalu ckp?? Bagai lembu ke kerbau tah yg dicucuk telinga ke hidung, aku pon x igt.
Sampai sahaja di bilik disiplin, kami disuruh duduk. Budak tu masih lagi menangis.
Asal dhoo?? Menangis x henti henti. Ada org mati ke apa?
"Yerin, kamu buat apa kat Hyori sampai dia menangis?? " tanya Miss Kelly dgn muka yg serius.
"Mana ad-"x sempat aku nak ckp, dah kene potong.
Babi laa. Dari tadi lagi aku nak ckp, tapi asyik kene potong je. Sakit hati betulla. Aku kerat badan kang baru tau.
"Dia hiks hiks buli saya hiks"ngadu Hyori sambil mengelap air matanya yg berjujuran keluar.
Terbeliak biji mata aku. Mcm nak terkeluar pun ada. Yela, terkejut punya pasal.
"Ani!! Saya t-" aish!! Asik kene potong je.
"Kamu jgn tipu saya!!"sergah Miss Kelly sambil menepuk meja.
"Betulla!! " nafi aku. Lagipun aku buli budak sebelum ni x de la sampai kene heret ke unit disiplin.
Ni jenayah x buat, apa x buat, tetiba kene tuduh membuli. Kene tuduh membuli kalau aku buat x pe jugak.
Ni bende yg aku x buat. Aku x buat kot!!!
Tbc
YOU ARE READING
Gangster & Skema[K.T.H]
FanfictionKim Taehyung merupakan namja yg paling skema kat sekolah. Popular sangat. Sampai ramai yeoja tergila gilakan dia. Dah lah baik, hensem, pandai,tinggi. Sape yg x nak. Jung Yerin pula gangster yg paling ditakuti oleh pelajar sekolah itu. Ketua...