"Yerin"panggil seseorang di muka pintu.
Yerin yg mcm kenal tu terus berhenti menenyeh mata apabila suara tu mcm familiar.
Hampir menitis air mata Yerin, namun ditahannya. Lalu mukanya ditoleh ketempat lain.
"Kau nak apa? " tanya Yerin kasar sambil mengelap mata kerana air matanya yg berada di tubir mata hampir deras.
+++
Kring!!
"Yerin!! Yerin!! Sabolaah!! " panggil ???. Yerin terus berhenti kemudian pusing kebelakang.
"Kai sunbae nak apa lagi? Sunbae mmg x suka tgk Yerin bahagia eeh?? "Yerin terus menyilangkan tgn ke dada.
Kai yg termengah-mengah lepas lari tu terus menghadap muka Yerin.
"No. I can ex-"blm sempat Kai habis ckp, percakapannya dipotong Yerin.
"Past is past, Kai sunbae. Can you just forget it?? It's been two years ago"
"No I can't. Lepas oppa tinggalkan Rin, --"
"Op op, no Rin. Rin yg dulu da mati. Dia ikut roh omma dia. Lepas apa yg Kai sunbae dah buat kat Yerin, igt Yerin senang senang nak maafkan Kai subae?? " Yerin terus pandang kearah lain dari terus menatap muka Kai.
"Please, Yerin. I want to get back with you. Mcm dulu. We're happy"pujuk Kai.
"Happy?? Hmph, mmg happy. Tapi 'happy' tu Kai sunbae yg musnahkan. Not me. Please, forget it. Bye. I want to go home"
Yerin terus tinggalkan Kai yg terpinga-pinga.
"Hish!! Susah betul yeoja cam dia ni!! Aku ni hah sampai berderet-deret yeoja nak kat aku, tapi dia tolak. X pe. Kita tgk nnt apa jadi" jeling Kai pada Yerin yg sudah jauh.
+++
Taehyung POV
Aku baru nak kejar Yerin. Tetiba aku nampak sorang namja ni panggil Yerin.
Tapi asal Yerin cam marah kat namja tu?? Nak tanya ke x?? Nak tanya ke x?? Hmm...
X yah kot. Nnt kang dia ckp aku penyebok laah, apa laah.
Aku terus bla nak balik umah. Sampai je kat dpn umah, aku nampak hyung.
Byun Baekhyun, hyung tiriku. Biasa kalau citer Cinderella tiri tiri ni mesti jahat kan??
Tapi omma ngan hyung tiri baik. Dah mcm kluarga kandung sebenar.
"Lambatnya Tae balik. Dah. Jom masuk. Meh sini beg Tae. Hyung tolong angkatkan"
Aku terus kasi beg sekolah aku kat hyung.
"Hye Tae!! Lambatnya Tae balik. Dah pegi mandi. Nnt kita mkn sesama "aku terus ke bilik aku ditingkat atas.
Hyung meletakkan beg aku diatas kerusi belajarku.
Aku terus bukak spek n baju. Then, aku mencapai tuala. N, jgn tanya aku buat apa.
Jgn sampai aku cite mende yg x sepatutnya kome tau.
Selepas pakai baju, aku terus turun kebawah untuk dinner.
YOU ARE READING
Gangster & Skema[K.T.H]
FanfictionKim Taehyung merupakan namja yg paling skema kat sekolah. Popular sangat. Sampai ramai yeoja tergila gilakan dia. Dah lah baik, hensem, pandai,tinggi. Sape yg x nak. Jung Yerin pula gangster yg paling ditakuti oleh pelajar sekolah itu. Ketua...