"...de clans redden..." Rommel schrok wakker van die vreemde stem. Hij zag in een flits een vlammende kat, maar toen Rommel knipperde was hij verdwenen. "W-wat!? Wie ben jij!? Waar ben je!?" Hij gromde geschrokken. Wat was dat voor vreemde kat? Een vuurkat? Maar die bestaan toch helemaal niet? Rommel schudde zijn kop. "Het was vast gewoon een droom..." Hij sprong uit zijn mand en liep naar het raam. Zijn mensen lagen al te slapen. Hij keek naar buiten en kon net een stukje van het parkje verderop zien. Alle katten uit de buurt zijn daar vannacht "....Ga Rommel...." Rommel schrok van de stem. De vuurkat? "Waar moet ik dan heen gaan!?" Rommel hoorde niks. Hij keek weer uit het raam, naar de sterrenhemel. Toen realiseerde hij zich dat hij de vuurkat in de sterren zag! Rommel keek verbaasd en kwam toen tot een besluit. "Ik ga naar Karel, mijn vriend weet altijd raad." Rommel glipte door het kattenluikje naar buiten, hij ging op weg. Hij kwam aan bij de speeltuin en zag een heleboel katten. Rommel keek rond, toen zag hij de zwartgevlekte kater. Rommel rende naar hem toe. "Hee Karel!" Karel keek om toen hij zijn vriend hoorde. "Rommel? Je bent er toch! Ik dacht dat je naar huis was!" "Dat was ik ook... Maar ik kreeg een droom. Over een vuurkat die zei dat ik ergens heen moet." Karel keek Rommel verdwaasd aan. "Je vraagt mij advies over een droom met een vuurkat? Heh, neem toch niet alles zo serieus, dromen betekenen niks." Rommel keek weg en liep toen de andere kant op. "Ik ga zelf wel... De vuurkat zou mij leiden.." Rommel liep de kant uit die de vuurkat in zijn droom aanwees. Hij volgde de sterren door heel de stad. Tot hij opeens aan de rand van een donker bos stond. Rommel keek er met open mond naar. "Ik wist niet dat hier een bos was..." Hij keek naar de sterren, maar de vuurkat was nergens meer te zien. Rommel moest kiezen. Terug naar huis, naar zijn lieve baasjes, of het bos ontdekken, waar de vuurkat hem heen bracht? Hij besloot de vuurkat te vertrouwen en hij sprong het duistere bos in...
JE LEEST
Warrior Cats(hVK) - Kiezen (NL versie)
Fanfiction(Dit is het eerste boek uit mijn 1e Warrior Cats fanfictie serie: het Vuur Komt) Rommel is een jonge kater die vrolijk met zijn mensen in de stad woont. Maar dan roept een vuurkat van de sterren hem op een reis naar zijn bestemming. Rommel vind een...