Vuurpoot kon het bijna niet geloven. "Nachtkit... dat was haar naam..."
"Wat?" Sneeuwster begreep hem even niet.
"Mijn zusje, ik weet het weer. Nachtkit..." zei hij terwijl hij naar haar toe liep. "Nachtpels... Toen je wegging, dacht ik dat je dood was. Toen ik je voor het eerst in de clan zag, herkende ik je niet. Maar toch wist ik dat je iets bekends had..."
Nachtpels glimlachte. "Ik wist het meteen, toen Sneeuwster je liet zien. Ik wist meteen dat Rommel, mijn broertje, naar me toe was gekomen." Ze gaf hem een kopje. "Ik heb je gemist..."
Sneeuwster keek tevreden naar de twee nestmaatjes. "Vuurpoot, het is nu tijd voor je ceremonie."
"Mijn ceremonie?"
"Ja, je bent klaar om een krijger te worden. Toen je bij de clan kwam, was je al op de leeftijd van een krijger, maar je moest nog getraind worden. Na wat je hebt gedaan met Tijgerstreep, ben je wél klaar."
Sneeuwster sprong bovenop de Grote Steen. "Laat alle katten oud genoeg om hun eigen prooi te vangen verzamelen onder de Grote Steen! Vuurpoot, Nachtpoot, jullie mogen naar voren komen."
Vuurpoot keek Nachtpoot aarzelend aan, maar ze keek alleen maar trots en vrolijk terug. "We worden echte krijgers, Vuurpoot!" Vuurpoot glimlachte terug, voordat hij weer naar Sneeuwster keek.
"Nachtpoot," begon Sneeuwster. "beloof jij om altijd de krijgscode te volgen en de clan te beschermen, ook al kost het je eigen leven?"
"Ja, dat beloof ik." knikte Nachtpoot.
"Dan vraag ik nu aan de Sterrenclan om neer te kijken op deze jonge krijger, en haar te noemen bij haar nieuwe naam: Nachtvlam, voor haar kracht en moed."
"Nachtvlam!" "Nachtvlam!" Alle Clankatten riepen haar naam, terwijl Nachtvlam zo trots keek alsof ze uit elkaar kon spatten.
Toen keek Sneeuwster naar Vuurpoot. "Vuurpoot, beloof jij ook om de krijgscode te eren en de clan te beschermen, ook al kost het je eigen leven?"
"Ja, Sneeuwster, dat zweer ik." antwoordde Vuurpoot met trots.
"Dan vraag ik Sterrenclan om ook op jou neer te kijken, een geboren krijger, de dapperste die ik ooit ontmoet heb, en jou ook te noemen bij je nieuwe naam: Vuurvlek, voor jouw bijzondere verhaal."
"Vuurvlek!" "Nachtvlam!" "Vuurvlek!" "Vuurvlek" "Nachtvlam!"
Zijn clangenoten riepen vrolijk de namen van de twee nieuwe krijgers, terwijl Vuurvlek in Nachtvlam's ogen keek. "Je zal een geweldige krijger zijn." zei hij.
"Niet zo groot als jou..." antwoordde ze, en toen raakte ze zijn neus aan met de hare. "Ik was zó fout over jou... Het spijt me."
Vuurpoot keek haar verlegen aan. "Dat maakt toch niet meer uit.. Jij probeerde gewoon het beste voor de clan te doen, daar kan ik je niet fout voor uitmaken."
Nachtvlam glimlacht dankbaar.
Vuurvlek glimlachte terug.
'Is dit wat liefde is? Ik hoop dat het nooit weggaat, want op dit moment voel ik me het meest tevreden dat ik ooit ben geweest...."
THE END
JE LEEST
Warrior Cats(hVK) - Kiezen (NL versie)
Fanfiction(Dit is het eerste boek uit mijn 1e Warrior Cats fanfictie serie: het Vuur Komt) Rommel is een jonge kater die vrolijk met zijn mensen in de stad woont. Maar dan roept een vuurkat van de sterren hem op een reis naar zijn bestemming. Rommel vind een...