Auction-H6

64 6 2
                                    



Not proof-read

-----------------------------------------------------------------------



Met het paar keer knipperen van mijn ogen wordt ik weer terug gebracht naar de harde werkelijkheid. Ik ben het verre van de hemel. Ik ben in de hel.

Nadat mijn ogen zich hebben aangepast kijk ik verdwaasd de zaal in. Doordat er zoveel felle lampen op het podium gericht staan zijn de bieders niet meer dan onbekende silhouetten voor mij.

Aan de ene kant van het podium staan de afgekeurde meisjes, oftewel degene waarop niet geboden is. Zij zullen voor het oogsten of andere verschrikkelijke doeleinden worden gebruikt, tenzij iemand nog een anoniem bod maakt terwijl ze daar wachten, wat hoogst onwaarschijnlijk is gezien er in de eerste plaats niet op ze geboden is.

Naast mij hoor ik het knetteren van de elektriciteit van de bewakersstok. Een stil dreigement en waarschuwing die mij uit mijn gedachtewereld haalt. Oh ja, wat was het ook alweer? Langzaam over het podium lopen en dan het stokje van de T-vormige podium oplopen en op het einde langzaam een rondje draaien. Zo gezegd zo gedaan. Onzeker en zenuwachtig schuifel ik over het podium. Op de achtergrond praat de veilingsmeester mijn stuntelige loopje aan elkaar maar ik krijg de helft niet mee omdat ik zo gefocust ben op het niet struikelen of vallen. Af en toe vang ik een woord op. AB resusnegatief. Pronkstuk. Getemde Hunter, waardoor veel bieders naar adem happen en er gelijk een stuk meer interesse in mij wordt vertoond. Geweldig.... Precies wat ik wou.

Ik moet een brok in mijn keel doorslikken als ik aan de clan denk. Zouden ze me aan het zoeken zijn, of überhaupt wel missen. Misschien ben ik nu de rondgaande grap in de kantine. De stuntelige dochter van de clanleiders. Ze krijgt het voor elkaar om zelf gevangen genomen te worden en tegelijk haar vriendin te doden. Oh, Mia. ik bijt op zo de binnenkant van mijn wang dat het bijna bloed. Ik heb nog niet een keer aan haar kunnen denken sinds ik hier ben. Zo erg zit ik in mijn overlevingsstand. Veel langer kan ik niet nadenken want ik ben aan het einde van mijn loopje en sta naast de veilingsmeester. Laat het bieden beginnen....

Getallen en belachelijk bedrage vliegen me om het hoofd. Zo enthousiast wordt er op mij geboden. Op gegeven moment kan mijn menselijke gehoor het niet meer volgen. Ze zijn gaan praten met vampiersnelheid, zo snel achterelkaar worden er boden gemaakt.

3rd POV

Mijn opdrachtgever gooit zijn welgetelde elfde dreigement binnen twee minuten in het gesprek. Ik heb het onder andere wel begrepen. Hij moet en zal haar als Pet hebben. Dat is iets waar ik me volledig bij kan aansluiten. Nummer 34 is bloedmooi, voor menselijke termen, ze laat haar angst niet zien, ze is een húnter, die zijn haast onmogelijk te vangen laat staan er een Pet van te maken en als laatste haar bloed. AB negatief is al zeldzaam maar de geur, zoiets heb ik zelfs nog nooit geroken. Het water loopt me in me mond en mijn hoektanden springen bijna spontaan uit.

Het bod staat nu op 120.000 bijna een nieuw record voor de petshop. Ik kan de eigenaar al zien kwijlen bij de gedachte van het geld.

"Gooi er maar 100.000 bij op. Misschien haken de middelmatige hertogen dan ook eindelijk af."

Ik doe wat mijn telefoonbieder van mij verlangt en gooi het nieuwe bedrag de zaal in. Gelijk zie ik sommige bieders achterom draaien naar waar het bod vandaan kwam. Sommige kijken boos en bij anderen vallen hun ogen bijna uit hun kassen van verbazing. He he, take that. Wonder boven wonder gaat het bieden gewoon nog door. Aan de andere kant van de lijn hoor ik een geïrriteerde kreun. Normaal duren veilingen nooit zo lang. Mijn bieder is dit niet gewend. Ik kijk nogmaals de zaal door naar de concurrentie. Er zit een kalende man, h- hij is mens? Dat is gedurfd. Waarschijnlijk heeft hij ook een telefoon bieder. Verder is er nog een vrouw, duidelijk uit hogere kringen. Alleen haar aura straalt al macht uit. En daarnaast zijn er nog twee mannen. Beide uit de middenklasse aan hun kleding te zien. Ik maak de gedachte nog niet af of een van de twee geeft al op. Zo veel kan hij niet kwijt. We zitten nu op 300.000 euro als hoogste bod.

"Genoeg gespeelt. Ik wil haar. Nu. Bied 500.000 cash en gelijk meenemen. De auto staat voor, ik kom haar ophalen."

Ik slik en ga akkoord. Dit moet een record bedrag voor een Pet zijn. 500.000?!

Ik roep het bedrag en het aanbod om het in cash te betalen. Er snakken een maar vampiers naar adem en de hele zaal valt stil.

"Eenmaal. Andermaal. Verkocht aan telefoonbieder 3!" 



--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Filler hoofdstuk. Sorry! 

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 15, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Rulers of the NightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu