"Irene!! oi " Jerit Ray apabila melihat Irene beredar pergi.
"Kenapa pula si Irene tu" soal Kai hairan.
"Aku balik dululah.. ada hal sikit" Daniel baling bola ke arah Ray.
"Ah , jumpa esok hyung"
"Hoi Irene kenapa lama sangat ?" Hani bercekak pinggang apabila melihat Irene yang baru muncul setelah 15 minit dia menunggu.
"Sorry aku pegi gelanggang basketball tadi. Hantar bag Ray"
Hani hairan , "eh kenapa kau pergi hantar pula ?"
"Dia ponteng kelas lepas waktu rehat tadi" terang Irene.
"Jomlah" Hani menarik lengan Irene.
"Err Cik Muda Irene ?"
Irene menghentikan langkahnya lalu menoleh ke arah suara yang memanggil namanya , "Huh Cloud ?"
"Selamat petang" ucap Cloud.
"Petang" balas Irene. Matanya terpandang ke arah kawasan sekolah dan ternampak kelibat Daniel yang sedang berjalan ke arah mereka.
"Err Cloud saya pergi dulu. Bye" pantas Irene menarik Hani meninggalkan Cloud sendirian.
"Irene siapa tu ? Kenapa dia panggil kau 'Cik Muda' ?" Soal Hani penuh tanda tanya.
"Dia ..." Irene diam seketika lalu memandang wajah Hani. Hani menunggu dengan penuh sabar.
Hani mengeluh , "Dia butler kawan aku"
"Huh ??!! Butler ???" Hani terjerit kerana terkejut.
"Oi oi slow la suara tu"
"Wow kenapa handsome sangat !!" Hani 'blushing'.
"Aku tau..." jawab Irene.
"Tapi dia butler siapa? Setahu aku yang paling kaya dekat sekolah kita pun tak ada lah sampai ada butler"
"Dia.." hani mengeluh seketika sebelum menyambung kata-katanya.
"Dia tu butler senior baru daftar tu"
"Ooohhh !!" Luas terbuka mulut Hani mendengar penerangan Irene.
"Hey tutup mulut tu. Malu orang tengok" Irene menutup mulut Hani menggunakan tangannya.
Hani mengalihkan tangan Irene sebelum sambung menyoal , "macam mana kau tahu ?"
"Banyak pula soalan kau hari ini. Bila masa kau jadi reporter ni" marah Irene.
"Satu je lagi" Hani mengangkat jari telunjuknya dihadapan Irene.
"Senior tu kawan aku sejak kecil lagi.Nama dia Daniel"
"Wow , kenapa kau tak pernah cerita?" Hani memuncungkan mulutnya.
"Sebab dia pun tak pernah muncul sebelum ni.. tak apalah aku nak cerita la ni"
Jadi , Irene pun menceritakan dari A-Z kepada Hani tentang Daniel.
"Cloud , tadi tu Irene ke ?" Soal Daniel sebaik sahaja keluar dari kawasan sekolah.
"Ya Tuan muda" Cloud membuka pintu kereta untuk Daniel.
Daniel masuk ke dalam kereta tanpa berkata apa-apa.
"Kenapa dia tak bagitahu aku yang dia masuk sekolah hari ini" kata Irene. Tangannya erat memeluk bantal. Irene mencapai telefon bimbitnya.
"Nak text dia ke tak?" Irene melihat screen telefonnya.
YOU ARE READING
Save Me !
RandomDaniel yang baru sahaja pulang dari Canada setelah 11 tahun menetap di negara itu tidak lagi mudah tersenyum seperti yang biasa dia lakukan ketika kecil. Sejarah hitam menghantui dirinya sehingga membuatkan Daniel sedemikian. Irene merupakan rakan D...