"hwaaaa"
"Irene.. Irene jangan nangis"
Irene meninggung ketakukan sambil teresak-esak dengan tangisan.
"Irene takut" esakkannya semakin kuat.
"Daniel minta maaf sebab ajak Irene main dalam hutan ni" Daniel cuba menahan air matanya.
Irene menggelengkan kepala, "tak..Irene yang salah pergi kejar arnab tu"
"jom" Daniel menghulurkan tangan pada Irene.
Irene menyambut huluran tangan Daniel.
"jangan nangis dah ya" Daniel mengesat air mata Irene.
"hmm" Irene menganggukkan kepalanya.
Daniel dan Irene berjalan mencari jalan keluar.
"Daniel ! Irene !"
"huh? Irene dengar tak tu?"
"tu suara Cloud" kata Irene.
"Cloud!! " Daniel dan Irene jerit serentak bagi memberitahu lokasi mereka.
Selang beberapa minit Cloud serta pasukan penyelamat menemui Daniel dan Irene dan membawa mereka pulang ke rumah agam milik Daniel. Ibu bapa mereka menanti dengan penuh risau.
"Irene pergi mana, sayang?" Mama Irene segera memeluk anak perempuan sulungnya itu.
"Daniel... Mama risau tahu..Daniel ni kecil lagi, baru umur 7 tahun tau" Mama Daniel iaitu Puan Kate turut memeluk anak tunggalnya.
"Daniel minta maaf Mama, Daniel yang ajak Irene main dekat hutan tu" pinta Daniel.
"Lain kali jangan pergi lagi tahu dekat hutan tu. Bahaya.. Macam mana kalau ada binatang buas?" kata Kate.
"Saya minta maaf puan sebab tak lindungi Daniel dengan baik" kata Cloud lalu tunduk 90°.
"Tak apa Cloud" Kate tersenyum.
"Kate, saya balik dulu ya. Hari pun dah gelap" pinta Puan Lily mama kepada Irene.
"eh bermalam sini sajalah" kata Kate.
"lain kali sajalah Kate, anak bongsu tunggu dirumah tu dengan maid"
Lily menarik Irene kedalam kereta setelah ucap selamat malam kepada Kate.
"huh?! Daniel?? " Irene terjaga dari tidur.
"Nama kau Irene?" kata seorang lelaki yang mengawasi Irene itu.
Irene yang mamai tidak menjawab persoalan lelaki itu.
"aku Gin..aku tak akan apa-apakan kau" kata lelaki tersebut yang bernama Gin.
"Gin..." panggil Irene.
"kau nak apa-apa ke? " soal Gin separuh risau.
"aku... "
Tiba-tiba Irene rebah.
"Irene? Irene!" Gin terus berlari ke arah Irene yang berada dibucu bilik ,tangan dan kakinya berikat.
Gin menyentuh dahi Irene, "tsk, panasnya"
Gin berlari keluar untuk berjumpa bosnya iaitu Shin , "Shin, perempuan tu demam panas!"
"Aku tak nak tahu" balas Shin.
"Tapi Shin..."
Shin membuat isyarat supaya Gin keluar dari biliknya.
"Shin! Aku akan bawa dia balik rumah aku" kata Gin.
Shin yang tadinya sibuk dengan telefon bimbit berhenti melihat Gin,
YOU ARE READING
Save Me !
RandomDaniel yang baru sahaja pulang dari Canada setelah 11 tahun menetap di negara itu tidak lagi mudah tersenyum seperti yang biasa dia lakukan ketika kecil. Sejarah hitam menghantui dirinya sehingga membuatkan Daniel sedemikian. Irene merupakan rakan D...