Chapter 7

57 9 0
                                    

"Guys,  ready?"

"ye" jawab Ray dan Kai serentak.

"nanti aku drop korang jauh sikit dari lokasi Irene sebab aku tak nak anak buah Shin nampak" kata Daniel.

"okay. Jangan risau" balas Kai.

Daniel mengalih pandangannya ke Cloud,  "Cloud"

"saya faham tuan. Saya akan ke lokasi tuan muda bersama Madam Sofia" kata Cloud.

"bagus. Jadi mari pergi"

Daniel, Kai dan Ray menaiki jip hitam milik Daniel dan menuju ke lokasi Irene.

Mata Irene ditutup dengan kain hitam. Semua menjadi gelap saat Irene membuka matanya. Irene mendengar bunyi tapak kaki menghampirinya.

"Gin?" panggil Irene.

Tapi tiada jawapan. Irene merasakan dirinya diangkat seseorang.

"kau siapa..?! Turun kan aku!!" jerit Irene. Irene meronta-ronta minta dilepaskan.

Irene dibawa ke gudang dimana Shin dan Daniel akan berjumpa.

"jumpa nanti" kata Daniel kepada Kai dan Ray.

" jaga diri !" kata Kai lalu menepuk bahu Daniel.

Daniel tersenyum,  "jangan risau... Aku pergi dulu"

"okay"

Daniel berlalu pergi ke lokasi yang telah dijanjikan dengan menaiki jip hitam nya.

"Ray kita berpecah dari sini..  Nanti jumpa di gudang tu" kata Kai

"okay jangan risau. Segala rancangan kita pasti berjaya" Ray tersenyum.

"jaga diri.." pesan Kai.

"jangan risau la.. Aku tak akan bagi diorang sentuh aku" kata Ray sedikit angkuh.

Pap! 

Satu pukulan hinggap di kepala Ray, 

"jangan nak angkuh sangat" marah Kai.

"sorry" kata Ray sambil menggosok kepalanya.

"dah aku pergi dulu. Nanti dah ada isyarat dari Daniel baru kita serang anak buah Shin" pesan Kai.

"yes boss"

Kai dan Ray berlari ke arah bertentangan. Mereka juga di sediakan pistol sebagai persediaan jika musuh mempunyai senjata api.

Daniel tiba di gudang. Di pintu masuk terlihat anak buah shin sedang mengawal ketat pintu masuk. Sebelum keluar dari jip,  Daniel memberi maklumat itu kepada Ray dan Kai.

Daniel keluar dari jip dan menuju ke arah salah seorang anak buah Shin, 

"di mana Shin?"

Daniel di bawa masuk. Shin sudah menunggu dia di dalam gudang itu. Shin mendekati Daniel ,

"finally Daniel..  Lama tak jumpa" kata Shin sambil berjalan mengelilingi Daniel.

"mana Irene?!?!" soal Daniel tegas.

"wow relax,  girlfriend kau tu selamat.  Oh wait,  is she your girl?" Shin tergelak.

Daniel menggenggam penumbuk , "bawak dia keluar sekarang!"

"tsk!  Annoying lah kau ni..  Aku baru nak celebrate reunion kita" Shin pergi membuka pintu.

"Gin bawak perempuan tu keluar" arah Shin.

Gin menolak Irene supaya berjalan keluar dari bilik tersebut.

"Cepat la" marah Gin.

Mata Irene yang masih tertutup di paksa berjalan.  Gin bertambah geram lalu menolak Irene dengan kuat sehingga membuatkan Irene terjatuh.

Save Me !Where stories live. Discover now