Episod 2❤

33 8 0
                                    

#Sorry yer ganggu.. Ni.. Cuma nak suruh korang tengok.. Sambil baca ff ni.. Hahaha
.
.
.
.
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Keesokan paginya di sekolah.
"Ring..ring...ring..." loceng sudah berbunyi menandakan waktu rehat.

"Annyeong, Song Eunji."

Aku mendengar seseorang memanggil namaku, lalu aku pun menoleh ke arah suara tersebut. Aku melihat Jungkook atau arnab.. Yelah gigi dia serupa macam arnab(Sorry yer.. Tapi kenyataan. Yg penting dia comel) melambaikan tangannya ke arahku.Aku pergi dan duduk di sebelahnya.

"Kenapa awak panggil saya? Dan ka saya dah bagitau kat awak, jangan panggil nama penuh saya.. Panggil je Eunji. Araseo?" ujarku kepada si arnab.

"Hehehe.. Saya lupa lah.. Okay... Mianhae.. Lain kali saya tak buat lagi okay.. Saya akan panggil awak Eunji.." kata jungkook sambil tersengih.

"Ni ha, saya nak ajak awak ke showcase BTS.. Awak nak tak? Kan awak minat kat BTS, terutamanya Jungkook yang macam arnab tu.." kata jungkook.

Aku tertawa bila Jungkook sebut "Arnab" Yelah muka dia pun sama je dengan budak BTS tu..

"Gila tak nak. Mestilah saya nak sebab saya memang teringin sangat nak jumpa dengan Jungkook tu awak tau." beritahuku kepada Jungkook.

Di perhentian bas ketika waktu pulang dari sekolah.

"Lama betul omma ni." rungutku sendirian.

"Eunji, jomlah kita balik sama sama." ajak Jungkook.

Aku hanya mengganggukkan kepala sambil memberikan senyuman manis dekat Jungkook.

"Hmm.. Jungkook boleh tak kalau awak tunggu saya, saya nak singgah kat kedai burger depan tu sekejap." kataku pada Jungkook.

"Saya pun sebenarnya nak singgah kat sana juga." kata Jungkook yang tersenyum itu.

Ketika di kedai tersebut.

"Saya nak pesan cheese burger special satu." ujarku dan Jungkook serentak.

Kami tersenyum antara satu sama lain.

"Awak pun suka makan cheese burger ke?" tanyaku kepada Jungkook.

"Aha.. Kalau awak nak tahu, ini makanan kegemaran saya." kata Jungkook.

"Hm.. Jungkook bila showcase BTS tu diadakan? Tanyaku kepada si Jungkook yang dari tadi memegang fonnya.

"Minggu depan. Kenapa?" ujar Jungkook yang terus menyimpan fonnya ke dalam poket seluar.

"Tak lah.. Cuma macam mana awak boleh tahu, saya belum lagi dengar tentang showcase BTS tu." tanyaku kehairanan. Yalah.. Kenapa dia tahu padahal orang lain belum tahu.. Aish.. Fikir positif Eunji..

"Showcase tu belum diumum. Saya juga dapat dari..." tidak sempat Jungkook menghabiskan kata katanya.

Tiba- tiba....

Bersambung...

#sorry terlampau serabut sampai tak tahu dah nak buat macam mana.. Dan apa yang terjadi?

#nantikan episod seterusnya yer.. Jumpa nanti..

Sad Ending For Everlasting LoveWhere stories live. Discover now