Sorry buat korang tertunggu-tunggu.. Beberapa hari ni saya sibuk. Jadi maybe saya akan sambung masa cuti nanti ye. Harap bersabar.
.
.
.
.
.
.
----------------------------------------
Setibanya di pasar raya."Jungkook tengok kat kedai tu ada jual album mini BTS, saya nak belilah. Boleh tak awak temankan saya." beritahuku pada Jungkook.
Aku melihat Jungkook asyik menundukkan kepala sebaik saja masuk di pasar raya.
Ketika masuk di kedai tersebut, aku membeli album mini dan poster BTS. Aku dapat melihat wajah-wajah member BTS dengan jelas pada poster yang ditampal pada dinding di kedai tersebut.
"Jungkook, cuba awak tengok ni. Serupa,sebiji dengan muka awaklah." kata Eunji dengan mukanya yang kelihatan sedikit terkejut.
"Bukan tu je, nama korang berdua pun sama. Macam ada pape je." sambung Eunji.
"Aish, awak ni kebetulan je kot. Tak semestinya itu saya." kata Jungkook yang memberikan Fake smile.
Aku melihat muka Jungkook menjadi pucat. Aku mulai risau. Yelah, takut jadi apa-apa kat anak orang.
"Jungkook, awak ok tak ni? Kenapa muka awak nampak pucat je?" tanyaku yang mulai risau tak tentu arah.
Jungkook menarik tanganku dan tergesa-gesa membawa aku masuk ke dalam kereta.
"Hmm Eunji, saya nak beritahu awak sesuatu." kata Jungkook yang kelihatan seperti dia melihat hantu.
"Apa dia? Bagitahu lah.. Jangan buat saya risau." kataku yang ingin tahu.
"Hm.. Saya sebenarnya..." belum sempat Jungkook menghabiskan kata-katanya, omma telah pun sampai.
"Aik, korang dah puas ke jalan-jalan tadi?" tanya omma.
"Dah omma.." jawabku.
"Mak cik, eh... Omma saya nak minta izin, hari isnin minggu depan selepas habis waktu sekolah, saya nak bawa Eunji ke showcase BTS boleh?" tanya Jungkook sambil memberikan senyuman.
"Oh, boleh je. Omma benarkan. Tapi satu syarat." kata omma sambil menunjukkan ibu telunjuknya.
"Apa dia omma?" kata Jungkook yang sedikit takut.
"Syaratnya, Jungkook kena jaga Eunji masa showcase tu. Pastikan dia balik rumah ye. Lagipun, omma ni jarang meluangkan masa dengan Eunji. Jadi omma benarkan." kata omma panjang lebar sambil tersenyum. Senyuman omma ni ada makna.
#Bersambung..
#Jangan lupa vote tau and komen. Jangan jadi silent readers.
#sorry ye. Episod seterusnya lambat sikit tau kena update. Jadi mohon bersabar.
YOU ARE READING
Sad Ending For Everlasting Love
Fanfic"Aaa...!!!" jeritku. Hampir di langgar kereta. Nasib ada orang tolong. "Kamsahapnida." ujarku. "Cheonmaneyo,lain kali jalan hati-hati." kata namja itu.. Itu cuma permulaan. Hope you all like it..