Setelah selesai membayar semua pakaian, kami pun terus pulang ke rumah. Omma menyuruh Jungkook untuk bermalam di rumah kami.
Pada keesokan harinya, omma menghantar aku dan Jungkook pergi ke sekolah bersama sama.
"Nanti waktu pulang tunggu omma datang eh.. Omma jemput kamu berdua." pesan omma sambil melambai lambaikan tangan.
S
K
I
P
Setibanya waktu pulang dari sekolah, omma menungguku dan Jungkook di hadapan sekolah seperti yang omma janjikan.
Setelah mengahantar aku dan Jungkook pulang ke rumah, omma memberitahu bahawa dia perlu balik ke pejabat semula.
Beberapa minit kemudian, Jungkook menyuruhku memakai pakaian yang baru dibeli semalam.
"Kenapa awak suruh saya pakai dress ni?" tanyaku kepada Jungkook.
"Aku nak bawa kau ke satu tempat ni. Dah cepat pergi mandi dan tukar pakaian kau. Busuk tau tak." kata Jungkook sambil ketawa.
"Yahhh Jungkook-shii!!! Kau pun lah mandi.. Sendiri busuk taknak mengaku. Hmm" kataku kepada Jungkook sambil menjelirkan ludah kepadanya.
Tidak lama kemudian, aku pun turun ke bawah dan Jungkook berdiri sambil memakai pakaian yang aku pilihkan untuknya semalam.
Handsomenya dia ni.. Huntunglah sape yang dapat dia ni.. Aish.. Eunji dah jangan nak mengelamun k..
Jungkook menyewa teksi dan kami berdua pergi ke tempaf yang Jungkook katakan. Rupa rupanya Jungkook mengajakku masuk melalui pintu belakang pentas.
Aku melihat semua member BTS berkumpul di belakang pentas dan seperti menunggu kehadiran Jungkook.
"Wow Jungkook! Cantiknya yeojachingu kau. Bertuahlah kau ni." kata JHope sambil mengusik Jungkook.
Aku yang mendengar hanya tersenyum malu. Suasana meriah dengan ARMY yang bersorak memanggil nama Bias masing masing. Rapmons pun keluar lalu membuat satu pengumuman.
"Hari ni kita ada satu ARMY bertuah." kata Rapmons. Jungkook pun menarik perlahan tanganku dan membawa aku ke tengah pentas.
Bersambung...
Oky sorry yer cerita ni pendek jer. Jgn lupa vote tau.. Oky lah byee
YOU ARE READING
Sad Ending For Everlasting Love
Fanfic"Aaa...!!!" jeritku. Hampir di langgar kereta. Nasib ada orang tolong. "Kamsahapnida." ujarku. "Cheonmaneyo,lain kali jalan hati-hati." kata namja itu.. Itu cuma permulaan. Hope you all like it..