Episod 6❤

24 5 0
                                    

Sorry buat korang tunggu lama. Sepanjang beberapa minggu yang lepas author sangat sibuk. So harap korang tak kisah yer..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Jangkaanku memang benar. Setelah berbincang dengan members BTS, Jungkook memerkenalkan aku kepada members yang lain.

"Junkook itu yeojachingu kau ke?" tanya Jimin kepada Jungkook yang dari tadi hanya tersenyum.

"Ah ah.. Comelkan dia?" kata Jungkook yang tersenyum hingga ke telinga.. Lebar benor senyuman si arnab ni.. Sampai tunjukkan gigi arnabnya.. Malah diusap usapnya rambutku ini.
Aku hanya terdiam sambil tersenyum malu.

"Maaflah, tadi Jungkook lambat sebab salah saya." kataku kepada semua member BTS. "Tak apa, Jungkook dah jelaskan semuanya tadi." kata Suga atau si sugar dady sambil senyum.
"Semua saya kena pergi dulu, nak hantar princess ni pulang." Kata Jungkook sambil mendukungku."

Setibanya di rumah, Jungkook ingin menemani ku sehingga omma pulang. Tiba tiba aku mendapatkan satu panggilan dari omma.

"Eunji, malam ni omma tak dapat pulang, omma ada banyak kerja kat pejabat ni. Mianhae anakku." kata omma. "Oh.. Tak apa lah omma.. Omma, kalau Jungkook nak tidur kat rumah kita boleh tak? Sebab tadi kaki Eunji terseliuh. Jadi Jungkook nak temankan saya sampai omma balik boleh tak omma?" tanyaku kepada omma.

"Boleh, tapi jangan susahkan dia tau. Jaga diri tu baik-baik." kata omma kepadaku.

Ketika aku tertidur di ruang tamu, Jungkook melihat sebuah buku di atas meja berhampiran denganku lalu dia mengambil dan membacanya. Rupa-rupanya, itu adalah buku diariku yang tercatat banyak cerita tentang BTS.

Ketika Jungkook asyik membelek buku tersebut, aku terbangun. "Jungkook, awak dah habis baca buku tu ke?" tanya aku kepada Jungkook. "Dah habis baca dah pun." kata Jungkook sambil menunjukkan senyumannya yang manis. Boleh cair tau tak hati ni.. Hehehehe..

Aku melihat Jungkook mengambil sehelai kertas dan menulis sesuatu. Kemudian dia berjalan ke arah aku lalu memberikan aku kertas tersebut sambil tersenyum.

Aku pun mengambil kertas tersebut lalu membukanya untuk mengetahui isi kandung surat tersebut. "Saranghae, Eunji." mungking Jungkook telah terbaca muka surat terakhir buku diariku yang tertulis "Saranghae, Jungkook."

Apabila melihat apa yang ditulis oleh Jungkook, aku pun bersuara. "Tak sangka, awak rupanya idola saya selama ini." lalu aku memeluknya dengan erat lalu dia pun membalas pelukan ku.

Hah... Okay tak? Kalau okay cuba komen ke.. Vote ke.. Tolong eh.. Tak pe nanti saya sambung chapter yang seterusnya k.. Bubaiiii

Sad Ending For Everlasting LoveWhere stories live. Discover now