Chapter 1

85 5 1
                                    

Seoul.                                            7.00 a.m.

Mom !!! I go first ! Jerit Mark dari luar rumah

Ok Marky ! Take care sweetie ! Laung Pn.Lee

Well...hri ini mrupakan hri pertama dia ke sekolah brunya setelah brpindah dri Kanada ke Seoul. Dia kini merupakan seorang penuntut Yongsan International School of Seoul  a.k.a sekolah trbaik seoul.

    Tambahan pula, abang angkatnya merupakan org kedua terpenting di sekolah itu,sangat mudahlah untuk memasuki skolah terbaik seoul itu .

      Mark melangkah msuk ke sekolah itu dngn pnuh kerisauan kerana dia tidak bgitu fasih berbahasa korea. Mark mnarik nafas dan mula melangkah mncari abg angkatnya ,Song Joong Ki. Tetapi, abgnya trlbih dhulu perasan akan klibatnya lalu memanggil namanya..MARK ! YAH MARKY, LEE MARK YAHHH !

       Mark menoleh ke blkng dan segera berlari ke hyungnya.HYUNG !!! ((dah mcm aksi hindustan dah berkjaran))

       Mereka berpelukan dan ketawa mesra. Tanpa berlengah..hyungnya mmbawa dia ke kelas barunya smbil menunjukkan selok belok sekolah itu.

     Setibanya dia di hdapan pintu kelas, bunyi bising kerana ketiadaan guru mula kdengaran. Cikgu Joong Ki trus menapak dengan tenangnya ke dlm kelas wanted itu. Walaupun klas terbaik..ttapi mereka tidak mnunjukkan contoh yg baik kpda klas lain.

       Sebelum cikgu Joong Ki memasuki klas itu, Mark mnarik lengan hyungnya dngn erat.

"Wae Marky ? Ada yg x kena ? Tanya hyungnya dngn prihatin smbil mngusap rmbut Mark.Sayang sungguh dia pada Mark

"Mark tkut lah. Mark x pndai berbahasa Korea dngn baik.Mark..m..mark..", risau Mark sperti hndak mnangis

Joong ki : x pe...jngn risau ya Marky. Hyung kn ada..Mark kena kuat. We are the great generation of ?

Mark : vampires ! We must strong !

Joong ki menekup mulut Mark dan brkata..jngn ckp kuat2 sngt. Nnty kantoi.

Mark membetulkan kaca matanya sambil senyum.

Kajja...nnti lmbat plk klas mula, ajak hyungnya

Ok. Mark mnarik nafas dan mngikuti langkah hyungnya smbil mnunduk ((dah mcm budak nerd pon ada))

Ckgu JK : annyeong kelas. Hari ini kamu semua bertuah kerana ada pelajar bru transfer ke sini. Tlg jaga adk angkat hyung ni baik2 ye..klau takkk......

Kelas: Nae sir ! (( cpt2 mnjwb))

Sir ! Mna orgnya ? Sir dh lme cite psl dia dkt kmi... -tanya seorang pljr lelaki kpd cikgu joong ki dngn teruja

Cikgu JK : chakaman . Hey, come in Mark. Come on !

Mark pon melangkah dngn hati2 smbil mnunduk. Sekali pndang dh mcm budak nerd pon ada

Ckgu JK : Ok Mark, knalkan diri kmu .

Eer....er..er..my name..eer..

Joong ki yg prasan kegagapan Mark untuk berbahasa Korea itu terus menolong Mark.

Ckgu JK : ok kelas. Nama dia Lee Minhyung. Korang boleh pnggil dia Mark. Dia berasal dri Kanada jdi agk sukar untuk dia bertutur dngn fsih dlm bhsa Korea. Sila beri tunjuk ajar ye..

Kelas : ai ai kapten !

Ckgu Joong ki : Ok Mark. Awak boleh duduk di..... (( kpala nya sdang mncri tmpt kosong ))

Trdapat 2 tmpt kosong iaitu di sebelah  grup nct dan seorang yeoja yg brada tdk jauh dri nct. Mark msih mnunduk dan tak bersuara lngsung. Sebenarnya..sebulan slps dia brpndh ke seoul, dia telah belajar berbahasa korea di tmpt tuisyen dan brsma hyungnya. Kakaknya juga ada mngajarnya sdikit juga.

  Jadi, Mark cuma tdk fhm beberapa ayt korea shja. Dia cuma prlu yakin sahaja. Hahahah..aduhai.

Cikgu JK : Mark. Ada 2 tmpt kosong. Kamu nk duduk dkt mna stu ? ((bisik kpd Mark))

Mark mmbisik smula " tmpt duduk yg satu tuh seblah grup lelaki. Yang lgy stu tuh ada seorang bdx prmpuan. Mark tkut lh yg laki2 tuh buli Mark"

Ckgu JK : Ok got it ! Mark, awak dduk di sblh irene ya. Bae irene..please raise your hand !

Irene yg sdang mndngr lgu hnya memejamkan matanya smbil menganggukkan kpalanya ikut rentak lgu.

Ckgu JK: Bae Irene ! YAH !

Tnpa diduga, Irene yg terkejut beruk itu terjongketkan kakinya dan terjatuh dri kerusinya. Semua kini memandangnya dngn trkjut

Irene : IM OKAY SIR ! (( smbil membuat '👌' dri bawah meja ))

Satu kelas ketawa trmasuk Mark dan hyungnya. Yup, itulh Irene, si gadis periang dan mesra. Walaupun hakikatnya dia prnh mngalami insiden yg hmpir meragut nyawanya tetapi dia tetap kuat walaupun ibunya telah tlh diragut nyawa.

  Namun, irene dan nct 127 sngt rapat dan mereka turut mmpunyai identiti trsendiri sjk kecil lgi

  Mark kini mngambil tempat disebelah Irene yg sdg memperbetulkan rambutnya dan posisinya.

  Mark memandang irene dan pda masa yg sama, irene juga mmandangnya dngn senyuman.

Irene : hai, Canadian boy ? ((cool))

Mark : Hai too. (( smile ))

   Entah knp, dia trhidu sesuatu yg trsangat manis apabila duduk di sebelah irene . Yes, blood. Ttpi Mark hnya buat tdk tahu shja. Lagipun, Mark berasa selesa dngn irene yg peramah tuh. Adakah dia sudah mula suka pda Irene ? Entahlh ?



 

Our Time  |  The Love DimentionWhere stories live. Discover now