Seoul Grand Park
((Destinasi 1))Wahhhhh !!!
Itulah perkataan pertama yg trpacul pada mulut mereka setibanya di destinasi mereka.
Irene : Jomlah msuk..cptlh ! Saya dh x sbar nih..(( mnarik tngn taeyong dan taeil slaku pmndu plncong yg berwibawa ))
Haechan : Cop ! Firstly, SELFIE FIRST !
Mereka kini berpose untuk mngmbil gmbr. Doyoung mminta slh seorang pngunjung di situ untuk mngmbil gmbr mereka
Photographer a.k.a pengunjung: erm miss, boleh rapat sikit x. You alls ni sampai x muat gmbr nk snap sbb rmai sngt
Nct : Hahahahhahahahah...Irene, rapat sikit. Nnty x nmpk plk.
Irene trpksalh berapat dngn Mark yg berada di sebelahnya. Dia malu sngt..dh lh dlm van tdi trtidur di bahu Mark. Kli ni kna tangkp gmbr sblh dia jgk.
Mark yg perasan Irene yg awkward itu trus memeluk bahunya dngn lngn kanannya bgi merapatinya . Irene trkjut ttpi dikawalnya, Mark brlgak cool.
1,2,3...SNAP !!!
Nct : kamsahamnida unnie !
Cheonma !
Doyoung : Mark, boleh tak klau awak yg control camera nih. Saya nk prgi taman prmainan sana dngn Haechan, Winwin dan Johnny.
Mark : nae !
Taeyong : Taeil ! Jom gi sana bli aiskrim..mls lh nk jln, penat nih bawak van tdy. Annyeong !
Jaehyun dan yuta : Nk ikutt !!!!
Kini tinggallah Irene dan Mark. Ok. Now msing2 x tahu nk buat ape dah and awkward plk tiba2.
Irene : Erm..Mark. Awk nk jln mna ? Saya boleh bawakkan .
Mark : mana2 pon boleh saya ikut awak je.
OK. Skli pndng...mreka dh mcm psngn couple yg tngh berdating dh. Dh lh bju mereka sma wrna. Romantik gituw.
Mreka brjln bersama dan duduk di sebuah bangku mnghayati keindahan bunga2 dan angin yg dingin.
Mark : awak tunggu sini ya. Saya nk prgi cafe sana skjp ya.
Irene : ok. ((smile))
Irene trnmpk bunga yg sngt cntik di hadapannya. Irene pon ke laman bunga yg trbntang luas di hadapannya smntara mnunggu Mark kmbli.
Irene : wahhhhh...yepun-na !! Wanginya . Cantik nyaa bunga ni
Mark : mcm awak lh (( bisik dari blkng Irene ))
Irene : Eh x prasan plk awak di sini.
(( hakikatnya, dia ingin mnyembunyikan perasaannya drpd Mark ))Mark mnghulurkan gula2 kapas kpd Irene. Irene pelik
Irene : awak bli untuk saya shja ? Untuk awak ?
Mark : x pe. Saya x mkn bnda mnis.
Irene : elehhh..nk kongsi lh tuh.
Mark : eh .. Mcm tau tau je hehe.
Mereka berborak dan ketawa bersama smbil mnikmati gula2 kpas itu brsama.
Tnpa Irene sedar, Mark mngmbil gambil Irene ketika Irene sedang seronok brsama bunga2
Sudah 40 minit mreka di situ...
Taeyong : hey korang ! Jom ! Kita prgi tmpt lain plk.
Mark : Jom Irene...Taeyong dh pnggil dh tuh.
Irene : nae ! Kajja Mark !
Mereka pon brgerak ke destinasi lain mngikut tentatif program.
Mark dan Irene kini membaca tentatif brsama-sama di dlm van. Dan sprti biasa, mreka mndngr lgu brsama. Tetapi kali ini Mark pula yg berbuat tidur. Dia mhu lihat reaksi Irene pula.
Tpy malangnya, Mark tertidur btul2. Irene yg segar bugar itu melentokkan kpala Mark ke bahunya pula. Dia menatap muka Mark yg tenang itu. Dia mnutup lgu dlm phone Mark dan prlahan lahan menanggalkan earphone dri tlinga Mark.
Taeyong sbgai pmndu pula mnggunakan jln short cut yg tidak rata dan mmbuatkan van itu trhentak. Mark yg sdg tidur trkjut dngn hntakkan trsebut. Dia pon trjaga dan mnyedari bahawa Irene sdg mngusap kepalanya untuk kmbli tidur.
Mark trsyum tnpa Irene sedar. Jadi dia smbung tidur kmbli di bahu Irene yg sudah mncuri sparuh hatinya itu.
YOU ARE READING
Our Time | The Love Dimention
VampirLee Minhyung atau lebih dikenali sebagai Mark yang berpindah ke Seoul dari Kanada atas sebab perniagaan ayahnya.Walaupun sudah setengah tahun mnetap di bumi Korea, bhasa Korea amat sukar bginya dan brtambh sukar apabila dia mhu bergaul dngn plajar d...