Rumah Irene 8.30 a.m.
Semua sudah berkumpul. Mereka tidak sabar untuk mndapat tentatif program hang out mereka hari ini dari Irene. Seperti biasa, Irene akan mnyediakan tentatif yg lengkap buat semua org.
Jaehyun : wahh. Terbaik lh Irene. Padat btul tentatif hri ini
Irene: iyalah. Kan semalam kita bincang nak buat sume aktiviti hri ini. Oh...Mark dh smpai
Mark senyum memandang mereka. Entah mngapa, Irene berdegup disaat dia memandang Mark yg bergaya sdg brjln ke arah mereka. Dah lh pkai bju sama warna dngn Irene ((putih)) aduh. Tergoda.
Mark : hye guys. Sorry late. Omma saya masak breakfast lmbt lh..hehe.
Winwin: x pe. Janji kau datang. Ok lah JOM.
Johnny : eh Irene, kau dh bgy blum tentatif program hri ini dkt Mark ?
Mark memandang Irene.Tanda soal ???¿¿¿ knp muka blushing ?
Haechan dan Taeil mnepuk bahu Irene yg dari tadi tdk brkelip memandang Mark.
Irene : ahh..er..dh.eh? Blum. Blum bgy lgy.
Taeyong : cpt lh bgi tentatif tuh
Cepat2 Irene msuk semula ke rumah agamnya untuk mngmbil tentatif lbih untuk Mark. X sampai 10 saat, Irene kmbali smbil mnggaru kpalanya.
Irene : err...Taeyong, tdi awk suruh amik ape ea ?
Nct sume ketawa mlihat gelagat Irene.
Aduhaiii...Taeyong : tentatif program wahai bae joo hyun a.k.a irene...
Irene : oh ok. Hehe...mian lhh
Irene dtg kmbli dngn tangan kosong.
Taeyong : mne tentatifnya ?
Irene : saya lupa lah..kita ada 10 org. Hehe..x pe lh Mark, awk boleh kongsi dngn saya spnjng prjalanan ye.
Mark : ouh okay shja klau dngn awak.
Ntah mngapa, Irene berdegup bila trpndng Mark. Aishhhh...
Winwin dan Haechan : Jom lh ! Kita brgerak skrng jgk !! Nnty x smpat nk start !
NAE !!!
Mereka menaiki van khas milik Jaehyun. Taeyong sbgai pmndu plncong brada di hdpn brsma Taeil.
Jaehyun,Win win ,Yuta berada di barisan pertama. Haechan, Johnny, Doyoung di barisan kedua dan irene dan mark di barisan blkng.Jom !
Mark dan Irene melayan lgu masing2 mnggunakan earphone. Tnpa mereka sedari, mereka berdua mmpunyai minat yg sama trhdp muzik
Mark mncri earphonenya.
Mark : aduh mne earphone ni. Rasenya tdi ada je dlm beg nih.
Irene yg trdngr keluhan Mark trus bertanya walaupun hakikatnya, dia agak asing untuk mnegur Mark. Malukah ?¿
Irene : erm, awak cari apa Mark ?
Mark memandang Irene. Lantas Irene berdegup skli lgy. Aduh, perasaan ini...please lh..jebal.
Mark : oh, saya tngh cri earphone saya, saya rasa saya trtinggl dkt rumah lh.
Irene : ouh klau mcm tuh, erm..saya pon x de earphone lebih, awak nk kongsi ?
Mark : boleh ke ((ceria))
Irene mengangguk. Irene dngr seblh kanan mnakala Mark sblh kiri. Sweet gituw❤
Kini, msing2 brdegup lju. Aduh...Irene, knp kau berani sngt ? Bisik hati kecil Irene...
Irene : awak nk dngr lgu apa ?
Mark : ikut awak lh. Havana ?
Irene : ouh, thats my fav song !
Mark : srsly. Wahh ! What a chemistry
Mereka kini mndengar lgu bersama. Oleh kerana wayar earphone Irene tidak bgitu pnjng, trpksalah berapat sedikit di dlm van itu. Sehinggalah Irene trtidur. Begitu juga nct yg lain kcuali Taeyong dan Taeil yg setia mnemani Taeyong. Berborak mngenai sukan dan atlit antarabangsa.
Mark pon tertidur sbntr ttpi dia trsedar ktika mereka brhnti di stesen minyak. Mark memndang Irene yg terlentok-lentok tidur. Lucu sungguh. Dia mngmbil gmbr senyp2 dan merenung Irene.
"cantik, cool , always jdi sndri. She have her own mystery identity. Interesting", desis hati Mark.
Dia membaringkan kepala Irene pada bahunya dan mnutup lgu di phone Irene. Dia kmbli mmndng ke luar tingkap. Hatinya sangat bahagia❤
Taeyong : Baiklah para pnumpang sklian..kita tlah tiba di destinasi yaa
(( dh mcm annoucement dkt airport pon ada ))Mereka semua bngun trmsuk Irene. Irene yg mamai itu dipandang oleh Mark.
Irene : eh dh smpai ?
Mark : ye. Kita dh smpai. Lena btul awak tidur.
Irene : eheh..saya susahkan awak je . Mianhae...
Mark : eh x pe x pe. Saya x kesah pon. Lgy pon saya kesian tngk awak trhntuk dkt tingkap tuh.
Irene : hahahaha...gomawo.
YOU ARE READING
Our Time | The Love Dimention
VampireLee Minhyung atau lebih dikenali sebagai Mark yang berpindah ke Seoul dari Kanada atas sebab perniagaan ayahnya.Walaupun sudah setengah tahun mnetap di bumi Korea, bhasa Korea amat sukar bginya dan brtambh sukar apabila dia mhu bergaul dngn plajar d...