Mark telah dibenarkan kluar dari wad. Irene pula dikeluarkan selepas seminggu. Dan kini, Nct ke rumah Irene untuk melawatnya. Mark sngt rindu akan Irene yg sudah brgelar isterinya
Kluarga Irene mnymbut kdtangan mereka dmgn hati trbuka. Nct memasuki bilik Irene diikuti dngn Pn.Bae.
Pn.Bae : Irene, ni kawan2 kamu dh smpai. Mereka nk mlawat kamu. Kmu ingt x pada mereka.
Irene merenung sorang2 yg berada di hdpnnya. Dia cuba untuk menghafal nama
Irene : Taeyong ? Doyoung ? Yuta ? Haechan ? Taeil ? Jaehyun ? Winwin ? Johnny ? ( smbil mnunjuk ke arah empunya nama )
Taeyong : tahniah sbb dh pulih, Irene
Haechan : saya bersyukur. Lega hati saya
Johnny : tapi, there is someone that you miss to say
Irene berkerut
Irene : btul lh saya ckp. Awk lah kawan2 saya . Nct. Sape lgy ?
Jaehyun : Mark ?
Irene memandang ke arah seorang yg sngt2 x dikenalinya. Dia hairan dngn kwujudan insan itu
Irene : dugu-ya ?
Terbuntang mata mereka semua. Boar btul Irene ni. Irene merapati ibunya. Dia menggenggam tangan itu sekuatnya.
Pn.Bae : Irene, this is your husband. Dia sangat sayangkan Irene tau. Irene prgi lh dkt dia
Irene menggeleng. Dia mula beremosi dan tidak trkawal
Irene : i dont have a husband. Go away ! You are stranger !
Irene menggenggam rmbutnya. Nct mnghmpiri Irene dan mnenangkannya. Mark trkilan. Hatinya bagai dihiris.
Haechan memeluk bahu Mark dan suruh dia brsabar. Mark speechless. Dia memamdang Irene yg tdk terkawal di hdpnnya.
Mark : Irene, mmng dh x knal saya. Dia...x..knl saya dah...
Haechan mmbawa Mark kluar dari bilik itu. Dia tahu Mark msti sngt sedih. En.Lee juga mnerangkan kpd Mark tntang kondisi Irene.
Mlm itu, kluarga Irene dan Mark brbincang untuk mngmblikn ingtn Irene trhdp Mark. Mark brsetuju dan mereka memulakan rancngn pda esk hri.
Mlm prtama hari prkahwinan Mark, disambut dngn mlm yg pnuh gelap dan ksedihan
~
8.00 a.m.
En.Bae : oh Mark. Kmu dh smpai, msuk lh dulu
Mark senyum dan dia mlngkh msuk ke dlm. Dia duduk di ruang tamu. Smntara itu, klihatan Irene dan Pn.Bae turun dri tingkt ats brsma beg bju.
Irene brkerut dahi mlihat Mark yg sdg mnunggu khadirannya.
Irene : omma, dia yg dtg smlm tu kn ? Knp dia kt sni ?
Pn. Bae : Irene, ini lah namja yg omma ckp kn. Irene kna tinggal dngn dia untuk terapi. Terapi untuk kmblikan memori Irene.
Irene : tpi, Irene dh ingt semuanya. Apa lgi yg nk diingtkn ?
Pn. Bae : doktor kata, Irene baru ingt 9%, apa salahnya klau Irene buat terapi ni. X pe, jngn risau, dia ni org yg brpndidikn tinggi tau.
Irene : tpy knp smlm omma kata dia suami Irene ? Irene mna khwn lgy. Bilik Irene pon x prnh ada gmbr dia. Gmbr nct ada lh
Pn. Bae : Irene, prgi je lh ye. Omma ngn appa sntiasa ada . Ok. Irene bdx baik kan ?
Omma Irene sememangnya lembut. Sama sprti ibu kandungnya. Wlaupun Irene bkn anknya, tpy dia sngt mnghrgai Irene sprti ank sndri.
Irene pon mengangguk. Mark pon mengambil beg Irene dan msuk ke dlm kereta. Sblum itu, smpat lgi kluarga Irene mmbuat '👌👍' kpda Mark. Mereka mngharapkan rncangan mereka untuk mnjdikn Mark sbgai ahli terapi brjaya.
YOU ARE READING
Our Time | The Love Dimention
VampirLee Minhyung atau lebih dikenali sebagai Mark yang berpindah ke Seoul dari Kanada atas sebab perniagaan ayahnya.Walaupun sudah setengah tahun mnetap di bumi Korea, bhasa Korea amat sukar bginya dan brtambh sukar apabila dia mhu bergaul dngn plajar d...