FG: 01

4.4K 252 38
                                    

"Woi gemok, kau makan ni! Hahahah dasar gemok. Tak sedor diri." Hyera lempar pancake dia ke muka Yerin yang sedang gembira menjamah makanan. Terus hilang mood gadis yang montel tu nak makan. Tapi dia bersabar je.

"Kau jangan berani nak dekatkan diri dengan Jungkook. Kau faham?" Hyera bagi jelingan tajam pada Yerin. Dia geram bila tengok Yerin cuba nak menggedik kat Jungkook kekasih hati dia.

"Saya.. tak cuba dekat dengan dia pun."

Meja yang yerin duduk ditampar Hyera. Akibat geram bagai, tak pasal meja tu jadi mangsa.

"Aku tak kira , kalau aku nampak kau cuba dekat dengan Jungkook, kau tengok jelah apa aku boleh buat. HAHAHAH. Jom guys." Hyera pun blah dari situ dengan kawan-kawan dia. Tinggalkan Yerin yang mukanya kotor sebab kena baling pancake.

Jungkook dari jauh memerhati Yerin. Tersenyum sinis dibuatnya bila nampak gadis tu dimalukan. Dengan wajah yang dah kotor sebab kena baling pancake. Dia tahu yang Yerin ada perasaan pada dia.

Memang jelas sangat bagi dia memandangkan, ke mana dia pergi mesti ada saja Yerin. Dia pula sebagai role model kat sekolah ni, dia mesti lah tak suka dengan Yerin. Tak aktif sukan dan sememangnya bukan ideal type dia.

---------

"Hahaha, korang nampak tak tadi kat kantin? Hyera baling pancake kat muka Yerin. Padan muka!" ujar Yoongi yang sedang flashback balik apa yang dia nampak sambil gelak.

Hoseok dan Jimin pun ikut Yoongi gelak. Tapi Taehyung, Namjoon dan Jungkook berdiam diri saja.

"Halah, korang tiga ni tak sporting la." kata Yoongi sambil muncungkan mulut dia.

"Cerita kau tu tak lawak pun. Kena baling pancake tu bagi kau lawak ke? Satu lagi, kau takkan tak tau yang Yerin tu adik Seokjin hyung? Kalau dia dengar kau tengah gelakkan adik dia hanya sebab benda bodoh kau nampak dan kalaulah dia tahu korang ni suka ejek adik dia, mesti dia marah." kata Namjoon yang cuba pertahankan Yerin.

Bagi dia, Yerin pun dah macam adik dia sendiri memandangkan dia dan Seokjin rapat dari kecik. Tapi dia memang tak faham kenapa kawan dia yang lain pun sama macam pelajar lain, suka ejek Yerin dan malukan gadis tu. Taehyung pula, selalu buat tak kisah, tapi dia berkawan dan layan Yerin dengan baik. Jungkook pula selalu buat tak tahu kalau ianya berkaitan Yerin, selalu diamkan diri. Tapi dalam hatinya memang dah siap pangkah nama Yerin.

Namjoon menghela keluhan berat. Penat dengan sikap kawan-kawan dia yang tak bertimbang rasa.

🍁🍁🍁🍁

Beberapa tahun berlalu, akhirnya Yerin tamatkan pengajian dia. Sekarang bolehla dia kerja dan hidup sendiri. Tak perlu dah duduk dengan mak ayah dia.

Tapi tu cuma expectation dia. Sampai sekarang dia masih menganggur dan mengharapkan duit mak bapak.

"Yerin, kamu ni tak nak ke pergi kuruskan badan ke? Makin gemuk eomma tengok kamu ni."

Yerin ni, badan mungkin besar, tapi hati mudah tersentuh. Suka merajuk.

Dia pandang wajah eommanya dengan wajah yang agak sedih. Mula dia nak merajuk bagai. Puan Kim masak sangat dah dengan perangai anaknya. Nak kata tak pandai, pandai. Tapi sampai sekarang kerja tak dapat.

"Macam ni lah senang. Eomma ada kerja untuk kamu. Kerja kamu senang je. Terima tugasan yang eomma kasi." kata Puan Kim. Yerin ingatkan Puan Kim nak bagi tugasan berat ke apa.

"Hmm, apa tugasannya. Kuruskan badan? Hahahah TRY ME."

"No, kalini lain dari lain. Kawen dengan Jungkook."

Terbeliak mata Yerin dengar tugasan Puan Kim. Kawen dengan Jungkook? Gila ke apa?

"Eomma ni gila ke? Nak ke dia kat Yerin?"

" Mestilah dia taknak. Tapi, mak bapak dia pun setuju. Nak taknak dia kena jugak kawen dengan kamu."

Yerin melepaskan keluhan berat. Dalam banyak-banyak manusia, kenapa Jungkook juga? Mulalah dia teringat balik momen yang memalukan. Waktu dia confess dekat Jungkook tapi kemudian dimalukan oleh lelaki tu.

Dari saat tu, terus hilang respect dia dekat Jungkook. Rasa sedih, kecewa semua ada.

"Kenapa mesti dia?"

××××××××

Ada update lagi nanti~~

Fat GirlTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang