Kau, Cinta Hati Aku
Laju kaki Putera berlari ke arah kelasnya, 5 Ekonomi. Pelajar yang lalu lalang sudah memandang Putera dengan pandangan yang pelik. Tapi ada aku kesah?
Akhirnya dia pun sampai. Matanya sedikit dibulatkan memandang setiap classmates nya. Senang lenang nya korang buat bising,padahal dak Airell dengan Aidan tengah bergaduh. Selambanya korang semua ni.
" Putera? " sapa Meyrose yang baru saje datang. Kenapa Putera macam orang hilang anak ni? Dengan berpeluh-peluh bagai.
Telinganya dapat tangkap suara Meyrose. Terus disuruh Meyrose ke tepi. Meyrose hanya menurut saje.
" Ha Mey! Kau dari mana ni? " tanya Putera, sedikit berbisik. Bukan selalu berbisik-bisik ni.
" Saya dari bilik kaunseling lah. Tak kan lah awak tak tahu kot " jawab Meyrose, sedikit pelik dengan Putera. Dah kenapa tanya soalan macam ni pulak?
Putera tersengih.
" Haha, aku lupa "
" Baiklah. Tapi, kenapa awak berpeluh-peluh ni? Ada apa-apa yang terjadi kee? " tanya Meyrose, ingin tahu.
Putera mengeluh panjang dan menunduk. Nak bagitahu tak eh? Kalau bagitahu karang, habis semua tahu. Tapi..
" Putera Shamil? "
Tegur Qistina tiba-tiba. Kebetulan dia dari tandas. Lepastu, dari jauh tengok macam ada yang tak kena jer, antara Meyrose dengan Putera. So, dia rasa tak sedap hati. Terus dia muncul secara tiba-tiba.
Tersentak Putera dengan teguran Qistina. Cepat-cepat dia pandang tempat lain. Aduhai! Mak cik bawang ada dekat sini lah pulak! Dah lah kecoh! Hurgh!
" Qis, awak dari mana ni?! " tanya Meyrose, sedikit ceria. Of course lah ceria! Ada member baik dekat sini!
" Aku dari tandas. Tapi, time aku nak jalan masuk kelas, tiba-tiba jee nampak korang dekat tepi. So, aku pun nak tahu jugak lah apa yang tengah berlaku ni. Apa yang dah jadi ni? Shamil? " Qistina memandang Putera di depannya. Hoi! Pandang lee sini, macam aku tengah cakap dengan pokok pulak!
Senyap. Putera pura-pura tak dengar. Lagi hangin ler, Qistina dibuatnya. Meyrose hanya menggeleng kepala jee.
Pap
" Sakit dho! Kepala aku! " marah Putera, sambil memegang kepalanya yang senang lenang dak Qistina lepuk.
Meyrose sudah tergelak-gelak. Gelak perlahan jer.
" Tu ler, lain kali jangan nak pura-pura jadi pekak. Kang aku pekak kan telinga kau, betul-betul.. Baru kau tahu " balas Qistina, menyampah dengan Putera. Kau yang salah, so padan muka le.
" Kau ni kan.. "
" Sudah sudah lah tu, bergaduh. Sekarang ni, apa yang awak nak cakapkan ni, Putera? " tegas Meyrose, malas nak tunggu lama-lama.
Qistina sudah senyap membisu. Dia marah aku? Fine.
" Airell tengah bergaduh dengan Aidan " jujur Putera dengan suara bersalah.
Meyrose membulatkan matanya. Ya Allah. Macam mana boleh jadi ni!
" Ya Allah, kenapa awak tak bagitahu saya awal-awal, Putera " Meyrose rasa macam tak layak jadi kawan. Kawan yang tak berguna.
YOU ARE READING
Kau, Cinta Hati Aku
Teen FictionAku sayang kau, aku suka kau dan aku cinta kau. Itulah tiga ayat yang akan aku berikan untuk kau. Sebab apa? Sebab Kau, Cinta Hati Aku Created by: Rabiatul Nadiah