Kau, Cinta Hati Aku
" Aku, benci, kau "
Sepatah patah, Airell bersuara. Meyrose yang berada dihadapannya sudah tercengang seketika. Kenapa dengan Airell ni? Tiba-tiba jer cakap macam tu.
" Ni semua, disebabkan kau! Aku benci kau, Areanna Meyrose! Aku benci kau! " tengking Airell tiba-tiba. Ditolak bahu Meyrose dengan kasar.
Tersentak Meyrose dibuatnya. Dia seakan-akan, tak mampu nak berkata apa-apa. Redha saje, dengan apa yang Airell lakukan pada dirinya. Airell mendengus geram, apabila Meyrose hanya diam dari tadi. Kau bisu ker! Atau pekak!
" Eh anjing, aku cakap dengan kau ni. Yang kau tiba-tiba bisu, ni asal ha! Bodoh betul lah! " diraup rambutnya kebelakang, sambil matanya merenung muka Meyrose.
Balik balik, perkataan tak elok tu. Huh. Meyrose mengeluh perlahan.
" Awak, awak tak sihat ker? " tanya Meyrose. Menyilangkan tangannya ke dada.
" Aku sihat. Yang tak sihatnya, adalah kau! Orang cakap dengan kau, maki kau, boleh kau diam jee! Kau ni memang tak ada perasaan eh? " bidas Airell, turut sama menyilang tangannya ke dada.
" Saya tak faham langsung apa yang awak tengah cakap ni, tapi saya nak sangat tahu.. Kenapa awak tiba-tiba jer, cakap yang awak ni benci saya. Sedangkan, apa salah saya pada awak? Apa dosa saya pada awak? Apa masalah yang saya dah buat kali ni? Cuba bagitahu saya, Airell. Saya nak tahu semua sekali " tak disangkakan, air mata Meyrose mengalir laju.
Airell terdiam melihat muka Meyrose yang sudah basah lencun. Jahat sangat ke aku ni? Memang pun, aku jahat. Lebih jahat daripada iblis.
" Muhammad Airelludin! Now, I talk with you! Dan bukannya dengan pokok! " suara Meyrose meninggi. Untuk kali pertamanya, dia meninggikan pada orang.
" Kau bukan Areanna Meyrose yang aku kenal selama ini. Areanna Meyrose yang aku kenal, tak berani tinggikan suara. Walaupun, dia sakit hati macam mana sekalipun " kata Airell, mendatar. Kepalanya ditundukkan ke bawah.
" Hahahaaa, idiot. Kau memang bodoh! Kau tahu tak? Areanna Meyrose yang kau kenal sejak dulu lagi, dah mati semalam! Maksud aku, perangai dia! " Meyrose ketawa mengejek.
" Aku nak, Areanna Meyrose yang dulu " pinta Airell. Dia masih mengawal kemarahannya, apabila Meyrose sesuka hati, panggil dirinya bodoh.
Meyrose masih belum habis ketawa. Lalu, dihampiri Airell dengan perlahan-lahan. Airell yang melihatnya, hanya diam saje. Entah kenapa, boleh jadi macam ni.
" Areanna Meyrose yang dulu? Maksud kau, Areanna Meyrose yang always kena pijak! Kena maki dengan jantan macam kau ni! Yang kena keji! Kena ejek! Macam tu, yang kau nak? HAHAA " bisik Meyrose, pada telinga Airell.
" Berambus lah! " terus ditolak badan Meyrose, hingga dia jatuh.
Meyrose meraung kesakitan. Tiba-tiba,
" Airell! Tak guna kau kan! Buat Meyrose jatuh sakit lagi! " jerkah Aidan, tiba-tiba muncul. Melulu dia berjalan ke arah Airell.
" Wey Aidan! Tu bukan Meyrose yang kita kenal selama ni lah! Dia.. "
Dush
Belum sempat Airell ingin menghabiskan ayatnya, Aidan sudah menumbuk muka nya. Habis lebam mukanya. Meyrose yang melihatnya, pura-pura kesian.
" Kalau kau, berani cakap yang bukan-bukan, pasal Meyrose! Siap kau! " Aidan menunding jari pada Airell yang sudah terbaring.
Darah ditepi bibirnya, dikesat dengan kasar.
YOU ARE READING
Kau, Cinta Hati Aku
Teen FictionAku sayang kau, aku suka kau dan aku cinta kau. Itulah tiga ayat yang akan aku berikan untuk kau. Sebab apa? Sebab Kau, Cinta Hati Aku Created by: Rabiatul Nadiah